RamGuy Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Nå tikker feriepengene inn snart, og det er på høy tid å endelig bruke det på noe "ikke datateknisk" til en forandring! Syntes det virkelig er på tide å få byttet ut senga som faktisk egentlig er en sofa som jeg nå har levd med i godt over 1år! Rene vanvidd å tenke på hvor mye ting jeg har tilbrakt i noe så usselt og ukomfortabelt, heldigvis så har den tynne svane overmadrassen reddet noe av inntrykket men det er bare å innse det, ha en sofa som kan gjøres om til seng som permanent soveløsning er ikke ideelt på noen som helst måte! Derfor tenkte jeg at feriepengene kunne være med på å gjøre noe med nettopp dette! Har alltid latt meg fascinere av Tempur senger, og alt jeg har prøvd i butikk osv har vært himmelsk og deilig, men samtidig veldig rart og sært.. Så i det hele en veldig rar kombinasjon, men har vell kommet til den konklusjonen at jeg liker Tempur veldig godt! Når du kommer over den “rare og merkelige” følelsen så har jeg vell til gode å ha opplevd noen mer behagelig seng å ligge i! Da er jo det store spørsmålet, skal jeg smelle til å investere i en Tempur seng? De er jo ikke akkurat av det billigste her i verden, men nå er ikke sengeløsning noe jeg ser for meg at jeg skal spare mest mulig penger på heller! Spørsmål nr2 er litt mer “teknisk”, er faktisk Tempur senger bra for kroppen slik Tempur selv skal ha det til? Og er det helt unikt? Eller har vi tilsvarende og “sunnere” alternativer fra andre leverandører / merker som blant annet Svane og Jensen? Ser jo ut som nå er et gunstig tidspunkt å smelle til på om jeg skal ha meg en Tempur seng, ser at Tempur sin ANNO serie selges ut veldig billig flere steder og mange har 25% rabatt på samtlige Tempur senger, noen leveres også med gratis hodegavel (uten at jeg egentlig helt har forstått hva poenget med en hodegavel faktisk er? Er det bare pynt til flere tusen kroner, eller har den faktisk noen praktisk funksjon og innvirking på senga?) Har vært i kontakt med de fleste Tempur forhandlerne i nærområdet og det virker som, til tross for at Tempur ANNO serien er råbillig (under 15’000kr for en 180x200cm) så er den generelt ikke anbefalt på grunn av tynn overmadrass av den eldre typen Tempur overmadrasser? Ikke nok med det, så er det null, niks, nada Tempur innlegg i den faktisk madrassen så alt du får av “Tempur” ligger kun i den tynne og tydeligvis smått utdaterte overmadrassen? Høres nesten ut som jeg kunne smelt på en Tempur overmadrass på en hvilken som helst seng og få noe ala det samme resultatet? Så igjen så er det kanskje en grunn til at ANNO er såpass billig? Det som overrasket meg (positivt) var at opptil flere ikke engang anbefaler de grisedyre Tempur Signature og / eller Supreme seriene, rett og slett fordi disse er overpriset og har en eldre typen overmadrass akkurat som ANNO serien og det er idioti å kjøpe disse på det nåværende tidspunkt! (Har alltid sansen for selgere som faktisk kan si ting akkurat som de er! HERLIG! Så det som generelt blir anbefalt og skal gi mest for pengene per dags dato er Tempur sin Relaxation serie, som har Tempur i både under og overmadrassen, samt at overmadrassen er av den nye mykere og tykkere (7cm?) typen! Og disse leveres visstnok også med gratis hodegavel ifølge Tempur sine egne nettsider! (Nå vet jeg fremdeles ikke hva poenget med en hodegavel faktisk er, men gratis er alltids en bra ting!) Så blir det en Tempur seng, så ser det ut som Relaxation er veien å gå? Om det ikke er noen her som har noen andre meninger rundt nettopp dette? Da blir jo spørsmålet type og størrelse, for du får nemlig Relaxation i flere varianter, deriblant (de to aktuelle for mitt vedkommende) en basic og en kontinental modell. Igjen så er jeg temmelig fersk og uerfaren i dette gamet, så jeg vet ikke helt hva som er den store forskjellen og fordelen med kontinental opp mot en ramme / basic modell? Jeg ser jo at undermadrassen til kontinental varianten er massiv i forhold til basic utgaven, men med en 7cm tykk overmadrass så kan det da ikke ha allvedens å si? Saken er jo den at kontinental koster intet mindre enn 10’000kr mer for samme størrelse som ramme / basic varianten, og da blir jo det naturlige spørsmålet? Er en kontinental seng verdt såpass mye mer? Sist men ikke minst så har vi jo dette med størrelse, her står jeg stort sett mellom 120x200cm eller 160x200cm ettersom jeg har en kjæreste som skal være med i bildet her også, dessuten ville det å investere dyrt i en Tempur seng uten å ta forbehold om at den skal deles med en spesiell være rene idiotien. Spørsmålet er jo da, holder det med 120cm i bredden eller skal mann opp på 160cm? Jeg vet allerede at 160cm er mer enn stort nok, vi (jeg og kjæresten) har overlevd 1år på knappe 140cm (er vell mer 130-135 i praksis) og dette har holdt helt fint uten noen som helst problemer! Så 160cm blir jo badeplass og langt mer enn vi strengt tatt trenger, så spørsmålet blir om 120cm blir litt for lite? Så hva tror dere? Tar imot alle former for tilbakemelding med STOR takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå