Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlig norsk eksamen - FAMILIE


Anbefalte innlegg

Kom opp i norsk muntlig eksamen og temaet er "Familie"

Jeg sliter med å komme i gang, jeg må være ferdig imorgen. Har dere noen tips om hva jeg kan gjøre?

 

Her er oppgaven:

 

Gi en grundig presentasjon av en nyere og en eldre tekst med utgangspunkt i temaet. Gjør rede for sjanger og virkemidler brukt i teksten. Pek på likheter og ulikheter i teksten du/dere har valgt.

 

presenter forfatterene av de utvalgte tekstene og aktuelle litterære perioder

 

Jeg har valgt Mannen som elsket yngve og Hjemkomst. Har dere noen tips ? Er desperat!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom opp i norsk muntlig eksamen og temaet er "Familie"

Jeg sliter med å komme i gang, jeg må være ferdig imorgen. Har dere noen tips om hva jeg kan gjøre?

 

Her er oppgaven:

 

Gi en grundig presentasjon av en nyere og en eldre tekst med utgangspunkt i temaet. Gjør rede for sjanger og virkemidler brukt i teksten. Pek på likheter og ulikheter i teksten du/dere har valgt.

 

presenter forfatterene av de utvalgte tekstene og aktuelle litterære perioder

 

Jeg har valgt Mannen som elsket yngve og Hjemkomst. Har dere noen tips ? Er desperat!

 

Av det du skriver, så ser det jo ut som at oppgaven er ganske rett frem. Skriv alle tanker som faller deg inn om begge tekstene, når du har tanken om familie i bakhodet. Deretter ser du hvilke likheter og hvilke kontraster du finner. Verre er det ikke. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...