Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva bør jeg øve på til teoriprøven til moped?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke å kunne noe på noe kurs, men på teoriprøva som du får hos biltilsynet kan du stryke på, og er lurt å øve en del

Prøva er veldig enkel, synes jeg selv og flere jeg kjenner har sagt det.

Det første du bør øve mye på er skilt. Du bør kunne alle vikepliktsskilt! opplysningsskilt, forbudskilt, påbudskilt, og fareskilt burde du også se litt på.

Du bør kunne litt om selve mopeden, men det er ikke så veldig farlig, bare les kjapt gjennom det :)

Vanskelig å si hva man burde lese mest på egentlig..Siden du får mange forskjellige spørsmål av forskjellige type ting. Men du kommer langt med å kunne vikeplikt, og skiltgruppene jeg nevnte!

Håper dette var til hjelp :p

Lenke til kommentar

Øv på alt du! Lurt å kunne, og tar jo helt seriøst ikke såå lang tid å lese gjennom heller ;)

Personlig er jeg lei av mopedister osm har bortimot null forståelse for trafikken. Jeg sier ikke at det gjelder noen av dere men det går igjen for mopedister...

Lenke til kommentar

Litt ute av topic her nå..men

Enig med LysDiode. Det finnes mange 16 åringer som ikke skjønner en dritt, har kjørt en del i byen og ser flere som bryter vikeplikt osv. Særlig jenter :ph34r: Jeg kan si selv at jeg er ganske erfaren mopedist, men så driver jeg med traktor lappen også (oppkjøring i morra btw) Har lært masse derifra, plassering og vikeplikt og mer tips. Kjørte forresten bak ei jente på scooter for et par dager sia, hun kjørte i ca 40 i 30 sona, og hu så seg ikke for høyre når det var høyreregel. Trygt :roll:

Lenke til kommentar

Litt ute av topic her nå..men

Enig med LysDiode. Det finnes mange 16 åringer som ikke skjønner en dritt, har kjørt en del i byen og ser flere som bryter vikeplikt osv. Særlig jenter :ph34r: Jeg kan si selv at jeg er ganske erfaren mopedist, men så driver jeg med traktor lappen også (oppkjøring i morra btw) Har lært masse derifra, plassering og vikeplikt og mer tips. Kjørte forresten bak ei jente på scooter for et par dager sia, hun kjørte i ca 40 i 30 sona, og hu så seg ikke for høyre når det var høyreregel. Trygt :roll:

Huff, sånnt er skummelt... På lettsykkelkjøretimene har vi hatt noen skumle oppbremsinger for mopedister som ikke overholder høyreregelen - de kommer plutselig brått fra venstre uten å senke farten, se seg for eller noe.

jeg kjørte litt moped samtidig som jeg hadde lettsykkeltimer og kan selv men sikkerhets si, uten å skryte, at ejg kjørte mye bedre enn de andre på mopedkurset. Dette pga. MYE grundigere opplæring på lett mc. Samme gjelder vel for traktor ;)

Lykke til på oppkjøringa, det går nok bra! :thumbup: Selv har jeg oppkjøring på lett mc på fredag :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...