Gå til innhold

Derfor helbreder ikke Gud amputasjoner

Anbefalte innlegg

Jeg så en dokumentar fra Nord-Korea, hvor en lege skulle hjelpe svaksynte ved operasjon. Nord-Korea hadde ikke utstyr til dette, så han måtte ta med seg utstyret selv. Legen opererte over 1000 stk på et par dager, og de aller, aller fleste fikk synet tilbake.

Hvem var det de takket? Jo - Deres daværende store leder Kim Jong-Il. Hvilken sammenheng har dette med denne tråden? Jo, folk som tror sterkt på noe har en tendens til å "forklare det uforklarlige" med å takke "guden deres" - i Nord-Kroea deres store leder med andre ord.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg så en dokumentar fra Nord-Korea, hvor en lege skulle hjelpe svaksynte ved operasjon. Nord-Korea hadde ikke utstyr til dette, så han måtte ta med seg utstyret selv. Legen opererte over 1000 stk på et par dager, og de aller, aller fleste fikk synet tilbake.

Hvem var det de takket? Jo - Deres daværende store leder Kim Jong-Il. Hvilken sammenheng har dette med denne tråden? Jo, folk som tror sterkt på noe har en tendens til å "forklare det uforklarlige" med å takke "guden deres" - i Nord-Kroea deres store leder med andre ord.

Godt skrevet og godt sammenlignet...

Mens alt som ikke er så godt tilskrives vesten, eller satan, alt etter hva man tror på...

Min svigermor drev på med slikt da jeg ble sammen med min kone... Hun skylte ALLTID på satan for alt som skjedde til vi en dag tok henne for oss og forklarte henne hvordan ting ofte faktisk henger sammen og at vi rett og slett hverken løser problemet med å skylde på satan eller at å skylde på satan ikke gikk i den virkelige verden... (Fryktelig snill dame, men også fryktelig naiv...) I dag ærer hun den som æres bør, enten det er godt eller ondt... Så hun lærte..

• Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er en diskusjon på hvorfor Gud hver dag helbreder diffuse sykdommer. Og hvorfor han ikke helbreder amputasjoner. Det er jo egentlig ganske logisk:

Matteus 5,30

"Og om din høyre hånd lokker deg til fall, så hogg den av og kast den fra deg! For det er bedre for deg å miste én kroppsdel enn at hele kroppen kommer til helvete."

Det ville jo vært litt upraktisk dersom du fikk lyst til å runke, og kutter av deg hånden, hvis den bare skulle vokse ut igjen..

Gud vet hva han gjør!

Ser iallefall hvilke kunnskaper om hva Gud er, mennesker som har inspirert deg har hatt.

Sett fra riktig kontekst når det kommer til Gud, så er det ikke sykdommene som er diffuse, men de som måler dem.

Du kan jo si at psykiatrien gjør en jobb i å få oss til å "tenke rett", mens i konteksten av Gud, så blir psykiatri å behandle en sykdom med en annen sykdom, Buddhistene drar det lengre og regner det som å behandle en sykdom med en sykdom, for å finne tilbake til en sykdom ELLER en sykdom vi kan være fornøyd med, fordi Kristne regner oss alle som rene ved fødsel.

Så har vi jo vitenskapelig "bekreftet" ;) at lykkelige mennesker lever lengre og at gode handlinger iallefall oppfordrer til gode handlinger i familie såvel som samfunn, mens negative handlinger alltid oppfordrer til negative handlinger, med mindre mottakeren har kvalitetene av nåde eller medfølelse, som er 2 innbarka dyder i Religion, eller med politiske reguleringer, som vi har i dag.

(Politikk har mange fordeler, men et samfunn med 0 dyd 0 etikk 0 moral blir fort jævla skumle.)

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar

Så har vi jo vitenskapelig "bekreftet" ;) at lykkelige mennesker lever lengre og at gode handlinger iallefall oppfordrer til gode handlinger i familie såvel som samfunn, mens negative handlinger alltid oppfordrer til negative handlinger, med mindre mottakeren har kvalitetene av nåde eller medfølelse, som er 2 innbarka dyder i Religion, eller med politiske reguleringer, som vi har i dag.

(Politikk har mange fordeler, men et samfunn med 0 dyd 0 etikk 0 moral blir fort jævla skumle.)

Og her bekrefter du det mange religiøse tror, at mennesker som ikke klarer å dra over seg påstandene i (sett inn religion her) bibel ikke kan ha en god moral og være gode mennesker....

Nå VET vi at Norge, sammen med Sverige og Danmark, er noen av verdens aller mest ateistiske land og på det grunnlaget, om man skal ta deg på ordet, burde disse landene være det reneste orgiene av drap, voldtekter og andre uhyrligheter fordi folk ikke har moral eller etikk... Men er det slik?

Nei, faktum er at Norge, Sverige og Danmark har verdens minste kriminalitet OG minst politi til å passe på oss! Undersøkelser fra USA peker den nøyaktig samme veien, der de statene som er mest religiøse også er de som har høyest kriminalitet...

Og virkelig, nåde og\eller medfølelse? Er dette dyder vi kan bygge et godt samfunn på? Da satser jeg heller på at vi bør forsøke å leve med kjærlighet som er ledet av kunnskap, for det ene uten det andre leder nesten bestandig til katastrofe..

En annen ting som burde kommet deg i hug er det faktum at kristendom har fått prøve seg i to tusen år uten å lykkes med dette du her nevner... Det var først når vi DROPPET å la oss lede av påstandene i bibelen folk fikk det bedre og leve standarden, rettferdighet til ALLE og menneskeverdet kom opp på et akseptabelt nivå... Men det vil helt ikke kristne snakke om, av forståelige grunner... De tror at kristendommen alltid har vært like tannløs og myk som i dag, men der tar de feil... Begynner vi å følge såkalte kristne verdier er det ikke lenge før vi fyrer med hekser som lørdags underholdning på torget igjen... For når vi godtar visvas som sannhet er det ikke grenser for hva annet av visvas vi godtar heller, DET har i det minste hostorien med kristendom vist oss....

• Liker 3
Lenke til kommentar

http://www.youtube.com/watch?v=rHAf3W3iPPY

Sjekk videoen, ser ut til at Gud kan helbrede amputasjoner også.

Nå var du sarkastisk regner jeg med.

Avrevne lem vokste 2,5 centimeter, og han kan se MED et øye av glass.

Hadde de målene på beinet inni foten slik at de kunne måle lengden før og etter, eller tok de mål med målbånd på et eggformet fleksibelt lem uten en klar begynnelse?

Starter målet ved kneet? Under kneskålen? Over kneskålen? Ved midten? Hvor nøyaktig er begynnelsen av målet og slutten?

Har hele foten vokst tilbake nå da?

Lenke til kommentar

Hvis gud helbreder, hvorfor gjør ikke de som jobber i kirken noe med de lange sykehuskøene?

Hvis man skal behandle en bestemt sykehuskø, må man vite hvem som er i den køen. Om man da ikke skal be generelt for hele sykehuskøen, eller de som står i kø på hver enkelt poliklinikk.

Det er nok en drøm for noen å gå rett inn på sykehuset og starte forbønn, men tror du det ville vært så populært? Det ville skapt konflikter.

Derfor er det like greit å stille seg til disposisjon på andre måter.

Lenke til kommentar

Det er nok en drøm for noen å gå rett inn på sykehuset og starte forbønn, men tror du det ville vært så populært? Det ville skapt konflikter.

Hvorfor ville det skapt konflikter om noen kom til deg og helbredet deg uten at du måtte stå i lange sykehuskøer?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nok en latterlig unnskyldning fra kristne som ikke tørr å la dette testes skikkelig...

Hvis jeg viste at forbønn/bønn kunne helbrede med på null komma niks så ville jeg jo valgt akkurat det da og latt være å stå i måneder lange køer... Hvor er logikken din hen egentlig når du godtar unnskyldninger som den du kom med her?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er alltid like gøy å høre ateister hver gang du spør hvorfor Gud ikke helbreder "amputees"

Ikke tull da folkens, jeg ler skikkelig for meg selv.

HVA ER DET SOM FÅR ATEISTER TIL Å TRO AT GUD HELBREDET ALT ANNET ENN AMPUTERINGER

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar

Det er alltid like gøy å høre ateister hver gang du spør hvorfor Gud ikke helbreder "amputees"

Ikke tull da folkens, jeg ler skikkelig for meg selv.

HVA ER DET SOM FÅR ATEISTER TIL Å TRO AT GUD HELBREDET ALT ANNET ENN AMPUTERINGER

Vi vet jo at han ikke helbreder en dritt (så langt er det KUN antagelser og ikke bevis at det står en gud bak...), men det er ofte helbredelser folk som er religiøse holder opp som "bevis" for sin tro og det er derfor lettest å begynne med det... Å spørre etter bevis, sykehus journaler osv er religiøse ikke spesielt gode på dessverre, for ikke tørr de å spørre og ikke vil de spørre heller... De vil mye heller godta at slik ER det enn faktisk å sjekke det noe videre... Det er slik man blir når man ikke evner å forstå hvorfor man bør kreve bevis for ting, SPESIELT for mirakuløse hendelser... DE trenger faktisk mirakuløse bevis også....

Men ingen tror at gud helbreder alt annet enn amputasjoner nei... Hvor har du det i fra? Så langt har ikke gud helbredet en dritt... Kun innbildning og placebo, det er alt...

Og hvorfor er det ingen som spør seg hvorfor gud lar folk bli syke i det hele tatt? Er det showoff? Han må liksom kjekke seg litt for de som allerede tror på ham, er det slik?

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...