reminett Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hei! Jeg skal kjøpe et Sony DSC-HX5 kamera, men de er utsolgt over alt i Norge, og de er ikke på lager før langt ute i fellesferien. Derfor har jeg tenkt å kjøpe det på ebay, fra England. Tre spørsmål: 1. Hvordan går det med garantien, kan jeg sende det direkte til Sony i Norge hvis det går noe galt? 2. Hvor lang leveringstid er det? 3. Hvor mye kommer det til å koste? Kameraet koster 259,95 pund (NOK 2430,-) + frakt, men hva blir tollen? Hvordan funker det? Takk for tilbakemelding! Lenke til kommentar
reminett Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 En annen ting... Det går ikke an å velge noen andre land en Storbritania på ebay.no når jeg skal registrere meg? Lenke til kommentar
jvc1986 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Du kan prøve å registere deg på www.ebay.com istedetfor www.ebay.no, skal gå omhverandre. Du må ut med 25% mva av totalbeløpet inkl frakt, itilegg må du ut med et fortollingsgebyr til posten, ca 3500,- kommer det nok på, eller mer litt ann på frakta. Du mister 5 års reklamasjonsrett og får kun 1 års garanti (så sant Sony har europa/verdensgaranti) og kamera må sendes tilbake til landet det er kjøpt i for reparasjon. Leveringstiden kommer ann på hva det sendes med, alt fra 3-5 dager til 3-5 uker med billigste løsninger, er du uheldig blir det liggende endel dager på tollager i Norge før det sendes videre. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Ok, takk for godt og utfyllende svar Jeg må tenke litt.. Trenger liksom kameraet asap, og så vidt jeg kan se finnes det ingen like gode konkurrenter...(?) Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Dem har her: http://www.netonnet.no/art/foto/kompaktkamera/digitalkamera-langzoom/langzoom-10-15x/panasonic-dmc-tz10blue/135719.4559/ Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Dem har her: http://www.netonnet.no/art/foto/kompaktkamera/digitalkamera-langzoom/langzoom-10-15x/panasonic-dmc-tz10blue/135719.4559/ Du mente vel egentlig denne. Selv om jeg heller hadde valgt panasonic'en. Lenke til kommentar
reminett Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Jeg valgte faktisk Panasonicen, har lekt litt med det i kveld. Virker lovende Men hvorfor har jeg gjort et godt valg, tomsi42? Se for øvrig unboxing-videoen min her: Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Jeg har litt blandede erfaringer med Sony sine kamera-produkter, smatidig som jeg kjenner mange som har hatt en eller annen variant av TZ-serien, og de har alltid gitt et solid inntrykk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå