EivindS_ Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Det går bra til ditt bruk. Ville bare forklare det du misforsto. Som du sier, det er ikke mange laptoper med WiDi. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Det går bra til ditt bruk. Ville bare forklare det du misforsto. Som du sier, det er ikke mange laptoper med WiDi. Da er vi enig Slik jeg forstår det er det en forutsetning for att WiDi skal fungere att Intel`s eget skjermkort brukes, derfor er det nok ikke mulig å få ett veldig bra skjermkort og WiDi kombinert.. Jeg syns uansett WiDi er en så genial funksjon på en laptop att jeg kompromisser med ett noe dårligere skjermkort.. Endret 26. juni 2011 av leirdueredet Lenke til kommentar
thomit Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) De sammenligner det dårligste som finnes på markedet idag innen grafikk. Hadde de sammenlignet med et middelklasse skjermkort, så ville du sett at 3000 kortet ville blitt knust. For å si det på en annen måte. Dersom Viking skulle slå Rosenborg i kveld, betyr det ikke at de er bedre enn Barcelona. Ok, greitt. Jeg tror allikevell dette skjermkortet vil holde til mitt bruk. Ser også att PCèn fra Multicom som du anbefaler lenger oppe i tråden her har akkuratt samme skjermkort også. Virker som det er lite valgfrihet til skjermkort sålenge man ønsker å ha Intel Wireless funksjonen... Vel, Xishan W150 som Eivind lenket til lenger oppe, har riktignok også HD 3000 grafikkchip'en integrert i prosessoren, men har i tillegg et godt mellomklasse dedikert skjermkort, som vil være en god del bedre med tanke på spilling. Men selvsagt; er ikke spilling av nyere 3D-grafiske spill viktig for deg, så er selvsagt HD 3000 bra nok - og det skal nok klare å spille veldig mange spill det også, men da på lave grafikkinnstillinger og moderat oppløsning. Som du selv har funnet ut, er HD 3000 den beste integrerte grafikkchip'en som så langt har kommet, og er helt fin til film/video-avspilling og denslags. Edit: Angående den siste undersøkelsen jeg har sett på feilrate hos de forskjellige laptop-merkene, så finner jeg ikke lenken for øyeblikket - kanskje noen andre her kan finne den - men den viser, som vanlig holdt jeg på å si, at de billige maskinene i "budsjettsegmentet" til HP, Acer og Packard Bell ligger nede mot bånn av den listen. Eller toppen, avhengig av hvordan man ser det. Asus ligger derimot i den andre enden. Clevo (eller Multicom Xishan/Kunshan) er sjelden eller aldri med i slike undersøkelser, de er for små i markedet. Men i den eneste jeg har sett der de var med, la de seg meget bra an. Men det er minst 3 år siden nå, i en amerikansk undersøkelse. Og så er det selvsagt sunt å ikke ta slike undersøkelser helt bokstavelig - det er mange forhold som kan spille inn på resultatene. Men en vis pekepinn kan de jo gi. Endret 26. juni 2011 av thomit Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå