aDirdal Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hei, Skal til USA om få dager og har pønsket ut å kjøpe meg en ny pc. Etter å ha søkt litt rundt kom jeg over Intels Wireless Display (WiDi), som er en teknologi som lar deg streame video i HD-kvalitet trådløst til TV'en, vha en 'boks' utviklet av Netgear. Det kjipe er at foreløpig støtter bare 3 bærbare PC'er denne teknologien, og disse selges eksklusivt på Best Buy 'over there'. Kjenner noen av dere til denne teknologien, eller har den blitt omtalt før her inne (fant ikke noe selv)? I følge denne artikkelen fra PCmag har Best Buy 6 måneders eksklusive rettigheter på å selge denne teknologien, og i og med at salget startet i januar i år, går det jo an å håpe at det finnes andre PC'er som støtter dette når jeg ankommer USA i juli. Syns ikke de PC'ene som støtter teknologien pr. dags dato var ekstremt interessante. En heftigere Vaio kunne derimot vært stilig. Personlig syns jeg dette virker som en optimal løsning for å linke PC og TV (gitt at man bare har en bærbar pc i hjemmet). Mer lesestoff: Intel Wireless Display Netgear Push2TV Test av teknologien Finnes det andre produkter som pr i dag klarer det samme? -A- Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Før du kjøper noe så bør du undersøke hvilke muligheter det er til å få reparert maskinen i Norge, evt. få overført garantien til Norge. Selv om du sparer noen kroner på å kjøpe maskinen så kan dette fort bli styggdyrt hvis noe blir feil på maskinen og den må sendes på reparasjon evt. bytte av hele maskinen. Det er ikke gratis å sende ting til USA med fly, og skal du sende med billigst mulig transport blir du uten maskin i 4-6mnd. Det er generelt en skikkelig dårlig ide å kjøpe komplisert elektronikk fra utlandet, spesielt så langt unna Norge. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) personlig ville jeg sett på andre løsninger som er tilgjengelig i norge, for eksempel bruk av Playstation media server programvare på pc og en PS3, XboX 360 eller kompatibel tv i andre enden e.l. ser at det ikke blir tatt opp i artikkelene du linker til, men regner med du mister mulighet til å surfe trådløst nett på laptopen. *tillegg* personlig kjører jeg PS3 koblet til tv og anlegg og får full surround der det er tilgjengelig, koblet til en router og en pc koblet til via homeplug og på pcen kjører jeg Playstation Media Server. det fungerer ypperlig for meg. PMS link1(hjemmeside til prosjektt) PMS link2(artikkel på dinside) PMS link3(tråd på diskusjon.no om programmet) Endret 15. juni 2010 av stich_it Lenke til kommentar
aDirdal Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 vidarkri: Takk for tipset! Er klar over komplikasjonene som kan inntreffe ved kjøp av produkter i utlandet, men det gjelder bare å ha riktig fokus: en ødelagt pc er en spennende utfordring, ikke et problem stich_it: Hvis det ikke går an å surfe mens man er tilkoblet, så er det helt uaktuelt å kjøpe. Men virker jo litt merkelig at de da bruker Hulu som et eksempel på online videotjenester som kan brukes i lag med produktet.. ganske bak mål hvis man MÅ bruke kablet nettverk, når hele formålet er å gjøre hjemmet trådløst. *kommentar til tillegg* PS3 løsningen virker meget interessant! Visste ikke om dette, men må definitivt se nærmere på det. Begynner å bli litt vel mange gode argumenter for å gå til anskaffelse av ps3 etterhvert.. hmm.. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 jeg har søkt litt på nettet men jeg finner ikke noe som sier noe definitivt om den kan eller ikke kan koble til nettet via trådløst samtidig. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) jeg har søkt litt på nettet men jeg finner ikke noe som sier noe definitivt om den kan eller ikke kan koble til nettet via trådløst samtidig. Jeg mener ganske sikkert jeg har lest att WiDi kan brukes samtidig som WLAN brukes, noe annet ville vært helt meningsløst.. Netonnet.no er de eneste jeg vet om som kjører kampanje på dette nå: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/intel-wireless-display Kunne gjerne tenkt må å fått en PC med denne teknologien selv. Noen som vet om andre laptops som er å få kjøpt i Norske nettbutikker med Intel Wireless/WiDi ?? Endret 7. juni 2011 av leirdueredet Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 7. juni 2011 Del Skrevet 7. juni 2011 (endret) Denne fås med WiDi. Denne. Endret 7. juni 2011 av EivindS_ Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 Jeg mener ganske sikkert jeg har lest att WiDi kan brukes samtidig som WLAN brukes, noe annet ville vært helt meningsløst.. Netonnet.no er de eneste jeg vet om som kjører kampanje på dette nå: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/intel-wireless-display Kunne gjerne tenkt må å fått en PC med denne teknologien selv. Noen som vet om andre laptops som er å få kjøpt i Norske nettbutikker med Intel Wireless/WiDi ?? et kjapt google søk nå i år gir endel mer informasjon om dette en det gjorde i fjor. Og ja det ser ut til å være mulig. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) Denne fås med WiDi. Denne. Denne har jeg ikke sett tidligere. Noen som har erfaring med en av disse fra Multicom ? Er kvaliteten bra ? Jeg mener ganske sikkert jeg har lest att WiDi kan brukes samtidig som WLAN brukes, noe annet ville vært helt meningsløst.. Netonnet.no er de eneste jeg vet om som kjører kampanje på dette nå: http://www.netonnet.no/art/data/laptop/intel-wireless-display Kunne gjerne tenkt må å fått en PC med denne teknologien selv. Noen som vet om andre laptops som er å få kjøpt i Norske nettbutikker med Intel Wireless/WiDi ?? et kjapt google søk nå i år gir endel mer informasjon om dette en det gjorde i fjor. Og ja det ser ut til å være mulig. Joa, det kommer jo mer info etterhvert, men syns fremdeles det er lite info og tilgjengelighet i Norske nettbutikker, veldig få PCèr som leveres med WiDi enda.. Endret 8. juni 2011 av leirdueredet Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 (endret) De laptopene jeg linket til er av merket Clevo, som Multicom og mange andre selgere fra USA og Europa rebrander til sitt eget. Min nåværende og forrige laptop var en Clevo fra Multicom, og jeg er kjempefornøyd. Har ingen erfaring med de to jeg linket til, men Clevo har vært leenge i gamet og vet hva de gjør. Endret 8. juni 2011 av EivindS_ Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 8. juni 2011 Del Skrevet 8. juni 2011 De laptopene jeg linket til er av merket Clevo, som Multicom og mange andre selgere fra USA og Europa rebrander til sitt eget. Min nåværende og forrige laptop var en Clevo fra Multicom, og jeg er kjempefornøyd. Har ingen erfaring med de to jeg linket til, men Clevo har vært leenge i gamet og vet hva de gjør. Ok, da burde den være ett bra alternativ Ser også att det er kommet en ny versjon av dette adapteret som kobles i TV`n, den heter PTV2000 og støtter 1080p oppløsning den gamle (PTV1000) støttet såvidt jeg kan se bare 720p... http://www.netgear.com/home/products/hometheater/media-players/PTV2000.aspx Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Ser Packard Bell også har kommet med en ny modell som støtter WiDi nå http://netonnet.no/art/data/laptop/laptop-15---16-tom/packardbell-easynotets11-hr-607nc/151010.3003/# Ser ut som denne også har ett meget bra skjermkort (Intel HD graphics 3000). Tror jeg går for denne Noen som vet om noen nettbutikk som har PTV2000 adapter på lager ? Lenke til kommentar
thomit Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) HD 3000 er fint til det aller meste, bare ikke til spilling, i noen særlig grad. Og Packard Bell er blandt de merkene som har mest klager og høyest feilrate. Bare sånn at det er nevnt. Man får i stor grad hva man betaler for. Endret 26. juni 2011 av thomit Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Intel HD graphics 3000 er et fryktelig dårlig skjermkort. Det er faktisk ikke et skjermkort engang, men integrert grafikk på prosessoren. Med andre ord, er et bra skjermkort noe du vektlegger, ikke gå for Intel HD graphics 3000. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) Intel HD graphics 3000 er et fryktelig dårlig skjermkort. Det er faktisk ikke et skjermkort engang, men integrert grafikk på prosessoren. Med andre ord, er et bra skjermkort noe du vektlegger, ikke gå for Intel HD graphics 3000. Hæ?? Jeg googlet jo dette frem og tilbake tidligere idag, og det får jo veldig god vurdering. Se eks. under hvor de nettopp har testet det mot spill. Stemmer ikke dette altså ?? http://www.xbitlabs.com/articles/graphics/display/intel-hd-graphics-2000-3000.html Conclusion:It would be hard not to give Intel’s new generation graphics a super high rating. Intel HD Graphics 2000 and Intel HD Graphics 3000 graphics accelerators built into Sandy Bridge processors are in fact a new standard of integrated graphics. By combining processor cores with the graphics core within the same processor die, using a high-speed ring bus to connect them and implementing special optimization into the execution units of the new Intel GPU, they turned the new graphics cores not just the fastest solutions in their category. Moreover, now we can compare them against contemporary discrete graphics accelerators. This is primarily true for the top Sandy bridge graphics core called Intel HD Graphics 3000. It is considerably faster than AMD Radeon HD 5450, for instance. Endret 26. juni 2011 av leirdueredet Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) HD 3000 er fint til det aller meste, bare ikke til spilling, i noen særlig grad. Og Packard Bell er blandt de merkene som har mest klager og høyest feilrate. Bare sånn at det er nevnt. Man får i stor grad hva man betaler for. Jeg skjønner ikke det du sier der, som du ser i linken over blir det jo nettopp anbefalt, finnes flere linker/tester som oppgir det samme.. Når det gjelder kvalitet/feilrate ble jeg også fortalt att Samsung hadde meget lav feilrate, jeg har hatt 2 stk Samsung RC520 laptop nå, begge to har feil, den siste går i svart i tide og utide, nå sender jeg den siste i retur til butikken igjen, orker ikke prøve flere av den typen... Jeg har ikke hatt Packard Bell PC selv før så har ingen erfaring med de, men en kompis som har hatt flere anbefalte meg faktisk de, tydeligvis har han aldri hatt problem med de.. Overrasker meg derfor att du sier det er motsatt har du noen kilde/link som bekrefter dette ?? Endret 26. juni 2011 av leirdueredet Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Den testen du linker til viser at dette ikke er noe bra kort til spilling. De sammenligner med forrige generasjons integrerte grafikkort og low-end dedikert skjermkort. Med den forutsetningen presterer det bra. Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 Den testen du linker til viser at dette ikke er noe bra kort til spilling. De sammenligner med forrige generasjons integrerte grafikkort og low-end dedikert skjermkort. Med den forutsetningen presterer det bra. Okei, jeg er ingen ekspert på dette selv men antok att siden testene er rimelig ferske att dette var relevant for dagens standard.. Uansett, 3000 kortet ligger iallfall på toppen/best i alle benchmark der... NB! Jeg driver ikke med spilling, min PC brukes kun til vanlig fritid, ikke noe annet... Lenke til kommentar
EivindS_ Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 (endret) De sammenligner det dårligste som finnes på markedet idag innen grafikk. Hadde de sammenlignet med et middelklasse skjermkort, så ville du sett at 3000 kortet ville blitt knust. For å si det på en annen måte. Dersom Viking skulle slå Rosenborg i kveld, betyr det ikke at de er bedre enn Barcelona. Endret 26. juni 2011 av EivindS_ Lenke til kommentar
leirdueredet Skrevet 26. juni 2011 Del Skrevet 26. juni 2011 De sammenligner det dårligste som finnes på markedet idag innen grafikk. Hadde de sammenlignet med et middelklasse skjermkort, så ville du sett at 3000 kortet ville blitt knust. For å si det på en annen måte. Dersom Viking skulle slå Rosenborg i kveld, betyr det ikke at de er bedre enn Barcelona. Ok, greitt. Jeg tror allikevell dette skjermkortet vil holde til mitt bruk. Ser også att PCèn fra Multicom som du anbefaler lenger oppe i tråden her har akkuratt samme skjermkort også. Virker som det er lite valgfrihet til skjermkort sålenge man ønsker å ha Intel Wireless funksjonen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå