Gå til innhold

Sølte vann i minibærbar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det finnes spray som fordriver vann og som ikke leder strøm.

CRC 5-56 brukes på telefonsentraler som har vært oversvømt. Det foregår i litt større stil en de sprayboksene vi er vant til dog. Og det er fagfolk som gjør disse jobbene så det er kanskje ikke en kjempeide å forsøke det selv.

 

Jeg var på ett seminar med en kar fra CRC som fortalte at de brukte tankbil og fylte sentralen med dette stoffet for å redde elektronikken.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Som sagt så vet ikke jeg hele gangen rundt en slik operasjon, og kan ikke rett ut anbefale deg å gjøre det. Men hvis du ringer CRC så kan de helt sikkert fortelle deg hvordan du kan gå frem.

Du må jo ha noe å fjerne dette middelet med også hvis ikke vil du ha en bærbar som stinker mint til evig tid. :!:

 

Det jeg fikk forklart var at det viktigste var at komponentene forble under vann inntill de startet og pumpe inn middelet slik at det trengte ut vannet.

Lenke til kommentar

IKKE TENK PÅ DET EN GANG!

CRC 5-56 inneholder masse smøremidler etc som du ikke kommer til å bli kvitt noensinne.

Svineriet legger seg rundt alle komponenter, og selv om ting fungerer rett etter en slik "rens" vil oljen før eller siden samle støv og smuss i fine små klumper som leder strøm, slik at maskinen dør helt.

 

Rent vann - ren tørking.

Om alt annet en keyboard virker etter dette - bytt keyboard.

De er skjelden veldig dyre, og om du vet opp og ned på en skrutrekker kan du gjøre det selv.

Lenke til kommentar

Som sagt så tror jeg CRC bruker noe mer etter at vannet har blitt borte for å fjerne dette middelet siden de som Avo nevner legger seg et belegg som ikke er spesielt gunstig å ha der, samt at det lukter mildt sagt spes.

 

Det finnes elektro rense spray som kanskje kan være ett bedre alternativ på en liten maskin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...