Rudde Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Heisann, jeg har 2 maskiner som jeg ønsker at kun skal syntes som en maskin når man er inne på modemet. Altså slik at all trafikk til den ene maskinene browses gjennom den andre. Hvordan kan jeg få til dette? Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Prøver å forklare litt bedre. Greia er at PC1 ikke skal kunne se via modemet at det er koblet til 2 PC'er på den andre ledningen (PC2 og PC3) Så jeg lurer på hvordan jeg kan skjule en av PC'ene men samtidig ha nettverk på begge? Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) To løsninger på dette scenariet: 1) Sett opp en router i stedet for switch mellom modemet og de to PC-ene. 2) Sett inn et ekstra nettverkskort i den ene PC-en. Koble modemet til denne PC-en, ta en ledning til den andre PC-en via det andre nettverkskortet og aktiver deling av Internettilkobling. edit: noen småting Endret 15. juni 2010 av Wayshot Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 To løsninger på dette scenariet: 1) Sett opp en router i stedet for switch mellom modemet og de to PC-ene. 2) Sett inn et ekstra nettverkskort i den ene PC-en. Koble modemet til denne PC-en, ta en ledning til den andre PC-en via det andre nettverkskortet og aktiver deling av Internettilkobling. edit: noen småting Denne vil fungere fint? Og kan jeg sette det opp slik som dette? Grunnen til dette er at routern ikke er gbit mens jeg trenger gbit connection mellom PC'ene Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Oppsettet burde fungere. Vær obs på at det uansett er mulig å avsløre at det er en D-Link-enhet og ikke en PC som er tilkoblet modemet. De seks første tegnene i MAC-adressen er merke-spesifikke, og ved å slå opp MAC-adressen på nettet kan man finne ut at den tilhører en D-Link. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Oppsettet burde fungere. Vær obs på at det uansett er mulig å avsløre at det er en D-Link-enhet og ikke en PC som er tilkoblet modemet. De seks første tegnene i MAC-adressen er merke-spesifikke, og ved å slå opp MAC-adressen på nettet kan man finne ut at den tilhører en D-Link. Alt er oppe og går nå Tusen takk for hjelp. Tviler på at han kommer til å gjøre det men er det ikke mulig å sette en custom MAC på denne routeren? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 D-link produserer også nettverkskort, så klarer vel ikke å se om det er en ruter eller noe annet kun med MAC. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Tenkte ikke på det der og da at D-Link også produserer nettverkskort ... Men det skal uansett være mulig å detektere at det er en NAT-router med PC-er bak, basert på TTL-verdier på pakker. Men dette krever packet-sniffer, kunnskaper langt utover det normale og spesiell interesse i å avsløre bruk av NAT-router. Tror nok ikke trådstarter har noe å frykte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå