Gå til innhold

Trenger Norge et parti til høyre for Frp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes et parti som er mere libralistisk (hvis det er det dere mener)

Heter Swt Libralistiske folke partiet(eller noe i den duren), som er et regndyrket Libralist parti. Som mener alt til venstre for dem er Sosalister (ink FRP)

 

-----------------------

 

Tenker mer på det som ofte beskrives som "høyre-ekstremister" i aviser og TV, bare mer innspirert av Mussolini og Franco enn av Hitler.

 

Noen mener at fascismen er sentrums-orientert, men jeg har nå etter nøye overveining kommet fram til at den er annerledes, men deler flere synspunkter med den etablerte høyresiden enn den etablerte venstresiden, og at medias plassering av fascismen på høyre-aksen derfor er grei nok.

 

Visst du fks at Quisling ønsket 10% flat skatt? Dette var høyre-elementet, mens venstre-elementet i hans politikk var ønsket om å introdusere en lett form for økonomisk og sosial planlegging gjennom sentraliserte lønnsforhandlinger, korporatisme og slikt. Andre høyre-elementer blir ting som å ønske mer disiplin i skolen, mer praksis, mer gym osv. Mye bra med andre ord, men mye dårlig også. Quisling burde ikke ha kuppet regjeringen, men forholdt seg til reglene og forsøkt å vinne valg eller få innflytelse i en samlings-regjering. Videre tror jeg ikke på jødekonspirasjonen som ble stadig viktigere for NS etter hvert som de ble mer og mer nazi-orienterte.

 

Et tredje høyre-element er tradisjonalisme. Franco i Spania var fks veldig opptatt av å ivareta kulturen, spesielt kirken og katolisismen.

 

Et problem i Norge er at vi ikke har noen nevneverdig kultur lenger, altså ingenting å beskytte. (Den norske kulturen som Frp mener at våre nye landsmenn må tilpasse seg er vell mer innspirert av paradise hotel og andre amerikanske konsepter) Men dersom vi hadde hatt det, fks at Nordmenn var kjempe-opptatt av kristendom og familieverdier og slikt, så hadde det jo vært positivt. Kanskje vi ikke burde hakke så mye på de muslimske tradisjonalistene? Er jo trygt og fint med ordentlig regler og rammer.

 

Derfor har jeg altså laget dette forumet, for å diskutere slike ting.

Lenke til kommentar

Slike partier dukker opp om det er mange nok som vil ha eit slikt parti.

 

Når det gjeld høgreorientering og FrP så er FrP eigentleg eit populistisk parti som på det noværande tidspunkt er høgreorienterte fordi den sittande regjeringa er venstreorienterte.

 

Men på det noværande tidspunktet så er nok FrP det mainstream partiet som er lengst til høgre, men eg vil ikkje seie at FrP er så langt til høgre. Om du ser til USA f.eks så er dei mest liberale Demokratane der langt lengre til høgre en FrP.

Hadde FrP stillt til valg i USA så hadde Siv Jensen blitt samanlikna med Mao.

Lenke til kommentar

Så lenge frimurerordenen har total kontroll over norsk presse så skal det godt gjøres å få profilert et nytt høyreorientert parti.

 

Demokratiet gir makten til de som eier pressen, det er de som bestemmer hvilke kandidater som er "egnede".

 

Foreslår at du begynner å ta medisinen din.

 

Finnes et parti som er mere libralistisk (hvis det er det dere mener)

Heter Det Libralistiske folke partiet(eller noe i den duren), som er et regndyrket Libralist parti. Som mener alt til venstre for dem er Sosalister (ink FRP)

 

Ayn Rand-partiet ja. De som i fullt alvor mener at alle fattige mennesker, enten de er uføre etter skade, narkomane eller rett og slett ikke har jobber som betaler nok, skal skytes der de ligger.

Hjemmesiden deres samt facebookgruppen gir en grei pekepinn på hva en tiåring definerer er sunn og bærekraftig politikk.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Ayn Rand-partiet ja. De som i fullt alvor mener at alle fattige mennesker, enten de er uføre etter skade, narkomane eller rett og slett ikke har jobber som betaler nok, skal skytes der de ligger.

Kilde?

 

Trådstarter: Hva er det ved fascismen som appelerer til deg? Er det trygghet og forutsigbarhet? Jeg befinner meg et helt annet sted i det politiske spekteret enn deg, derfor er det interessant å vite hvorfor du tenker som du tenker.

Lenke til kommentar

Jepp.

 

Også forsøke å være bokstav-tro, gammeldagse på et vis. De store høyre-populist partiene som mange bekymrer seg over (Le Pen og sånt noe, en del av kompisene til Berlusconi) har "fulgt med i tiden" og blitt noe helt annet, det er i hvert fall inntrykket mitt.

Lenke til kommentar

Trådstarter: Hva er det ved fascismen som appelerer til deg? Er det trygghet og forutsigbarhet? Jeg befinner meg et helt annet sted i det politiske spekteret enn deg, derfor er det interessant å vite hvorfor du tenker som du tenker.

 

-------------------

 

Liker tanken på teknokrati og korporatisme, et system der man vet at "ekspertene fikser det", også slipper man å stemme på partier og slikt. Her kommer også det autoritære inn, altså ideen om at man kan ha en sterk leder som blir sittende i en 20-30 år av gangen. Videre har det vist seg at det sosialistiske prosjektet feiler på veldig mange områder, alt fra utdanning til "klassekamp". Kanskje de gamle oppleggene funker bedre? Quisling hadde noen gode ideer om kortere utdanning og mer praksis (det omvendte av venstresidens intelektualistiske prosjekt) og i tillegg kommer ting som mer gym, mer disiplin, kanskje skoleuniformer, kjønnsdelte klasser, osv. - Tror forøvrig at Quisling tok feil anngående både rase og jøde-konspirasjons greiene, og vil helst at et høyreradikalt parti skal være klart på dette punktet.

 

Før var jeg også veldig imot innvandring og islam (dette var rundt 2004-2006, da muslimske terrorister sprengte tog i blandt annet Frankrike og England) men det har jeg blitt mindre opptatt av nå i det siste. Delvis fordi debatten er repeterende og kjedelig, også blir det tomt når anti-innvandring kun blir anti-innvandring, uten noen større ideer, idealer eller visjoner knyttet til det, slik vi fks så med Norgespatriot-prosjektet. "Vi har kun en sak" sa Heian - det ble for grått for meg.

 

Men i et parti-bygge prosjekt på ytre høyre fløy (eller radikale sentrum, som det også kan kalles, men jeg har begynt å like "ytre høyre" begrepet) må nok ha anti-innvandring som en sak, da det ser ut til å være viktig for alle andre enn meg. Multikulturell fascisme vil nok bli for smalt for at parti-bygging er mulig.

Lenke til kommentar

Det du mener er et styresett hvor man er mer kapitalistiske enn USA og vel så det?

 

Dette er jo imot mye av de innarbeidede norske idealene og vil vel føre til et stort klasseskille?

 

Er det snakk om avskaffing av trygd, kun offentlige (dyre) skoler, ingen offentlig helsetjeneste osv?

 

Jeg tror den relativt venstre-orienterte politikken til Norge gjennom det siste århundret har mye å si for ulike plasseringer vi får i levestandardmålinger. For all del; arbeiderpartiregjeringer har sine svin på skogen de også. Når det er sagt har solodaritet og "alle for en" fungert veldig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...