Gå til innhold

Trenger Norge et parti til høyre for Frp?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi har da hatt masse partier til høyre for FrP. Norgespatriotene, Hvit Valgallianse, Vigrid, Nasjonalt Folkeparti, Norsk Front. Også organisasjoner som Norges Nasjonalsosialistiske Bevegelse (Tidligere Zorn 88).

 

Problemet ligger ikke i mangel på tilbud, hvis du skjønner...

Lenke til kommentar

Har lyst å be om kilder, men da får jeg bare en haug med youtube-videoer med skummel stemme, blogger, artikler fra tvilsomme nettsider osv. Men hei, jeg er jo hjernevasket.Ser ikke helt hvorfor vi skal lengre ut til høyre. Er det nasjonalisme trådstarter er på jakt etter? Da finnes det isåfall som Allinoe beskrev en del alternativer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tråden er blitt rapportert for reklame, og det er det da også. Men såpass tåler vi, siden det ikke er et kommersielt formål og tråden er egnet til å sette søkelyset på politiske strømninger som ellers ikke får mye oppmerksomhet i her i landet. Hvis trådstarter ikke er aktiv i denne tråden så går jeg ut fra at den "dør" av seg selv...

 

Reaksjoner tas på PM.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Vi har da hatt masse partier til høyre for FrP. Norgespatriotene, Hvit Valgallianse, Vigrid, Nasjonalt Folkeparti, Norsk Front. Også organisasjoner som Norges Nasjonalsosialistiske Bevegelse (Tidligere Zorn 88).

 

Problemet ligger ikke i mangel på tilbud, hvis du skjønner...

 

-----------------------------

 

Tenker vell egentlig mest på at vi trenger et main-stream fascistisk parti, et parti som ikke har lagt verdiene og det politiske systemet / ideologien på hylla til fordel for overdreven rasisme og/eller antisemitisme.

 

Kanskje noe slikt som Falange autentica?

 

http://www.falange-autentica.org/

 

Så akkurat at American Fascist Party er i ferd med å re-åpne etter å ha ligget nede siden 2007:

 

http://www.americanfascistmovement.com/platform.html

 

I sist omgang ble sjefen for det hele (Seth Tyrson) sur fordi alle var fornøyde med å taste på forumet anonymt, og det ikke var mulig å få samlet folkene til møtene og slikt som han ville holde. Tror nok at mange av fascistene i grunn og bunn var litt redde for hverandre. Uansett konkluderte han med at internett egentlig var en felle som hindret folk i å komme ut å få gjort noe konkret.

 

Norsk ytre høyre har forøvrig alltid vært dominert av barbarer. Vi burde hente inspirasjon fra Sør-Europa framfor Tyskland mener nå jeg, i det minste innrømme at Hitler gjorde mye feil, selv om regimet også hadde sine positive trekk.

 

Finnes det nå egentlig en altomfattende jødisk konspirasjon? Og var det nå egentlig så lurt å hisse på seg alle de parlamentariske demokratiene i vest samtidig som han gikk til krig mot Soviet? Og var det nå egentlig nødvendig å bedrive massemord på jøder og sigøynere? - Slike ting.

Endret av Glurkis
Lenke til kommentar

Så lenge frimurerordenen har total kontroll over norsk presse så skal det godt gjøres å få profilert et nytt høyreorientert parti.

 

Demokratiet gir makten til de som eier pressen, det er de som bestemmer hvilke kandidater som er "egnede".

 

Aaaah...så det er frimurerordenen som er dagens syndebukk. Er Illuminati, FN og sorte helikoptre gått av moten?

Lenke til kommentar

JA! Norge trenger ekstreme partier i begge ender av skalaen.

 

Dette fordi det finnes ekstreme mennesker, og de kan være svært ødeleggende dersom de "blander" sine merkelige meninger med seriøse partiers meninger.

 

Ser man på FRP for 10-15 år siden så var det mye av dette. Det dukket stadig vekk opp soloutspill fra enkeltrepresentanter der de fremmet emninger som ikke var innenfor FRP sitt partiprogram. Forslaget om "tvangssterilisering av innvandrerkvinner med mer enn to barn" blant annet. Derfor er det sunt med partier i ytterkant som kan ha "syke" meninger, uten å få noe særlig oppslutning.

Lenke til kommentar

Så lenge det norske folk ikke vil ha ekstreme i verken den ene eller den andre rettingen vil det være vanskelig å etablere og markedsføre et ekstremt parti helt på høyrevida.

Derimot om folket vil ha et slik parti og vil ha Norge i en slik retning skal det ikke være så vanskelig å danne et slik parti..

Lenke til kommentar

Heil Mein Führer!

 

Tør jeg spørre hva trådstarter ønsker å oppnå med forumet, eller dets intensjon? Er det kun for å diskutere hvem som bør stå for hva eller har dere et politisk parti i ryggen? Er dette forumet kun for de som identifiserer seg med høyreekstreme eller kan Ola også få være med?

Lenke til kommentar

Heil Mein Führer!

 

Tør jeg spørre hva trådstarter ønsker å oppnå med forumet, eller dets intensjon? Er det kun for å diskutere hvem som bør stå for hva eller har dere et politisk parti i ryggen? Er dette forumet kun for de som identifiserer seg med høyreekstreme eller kan Ola også få være med?

 

-------------------------

 

Forumet er akkurat nå min private ego-tripp, men det kretser rundt fascistoide problemstillinger og tankegods. Dersom mange begynner å skrive der, så går det bort fra å være min blogg, til å bli mer ett ordentlig forum.

 

Forumets "stil" er høyst udemomkratisk. Jeg sletter alle innlegg som jeg ikke finner konstruktive for problemstillingen. Problemstillingen er hvorvidt det trengs ett mer inteligent høyreradikalt parti enn Frp, og hva dette partiet bør inneholde. Det ligger således i kortene at det skal være innspirert av Franco sitt Spania, Mussolini sitt Italia, Dolfuss sitt Østerrike, osv osv. Omtrent som Tyskland under Hitler, bare uten anti-semitisme (som jeg definerer som å mene at jøder er generelt onde, og/eller at det finnes en verdensomspennende og mektig jødisk konspirasjon som styrer verdens regjeringer) og rasisme (troen på at noen raser er veldig mye bedre enn noen andre, samt overdreven fokus på små forskjeller) også for korporatisme framfor fører-prinsippet.

 

Nei. Forumet har ikke noe parti i ryggen. Dersom det på sikt skulle bli noen slags organisasjon eller noe, så trengs det så klart en ikke-anonym sentral-komitee eller noe, men det er langt fram i tid tror jeg.

Endret av Glurkis
Lenke til kommentar

HAHA. forumet er redd for å nevne Hitler fordi det ikke tørr å være antisemitt, mens islamofobi er greit. pøh.

 

"Franco tillot en del jøder å flykte inn i Spania:"

 

med andre ord har var en forræder?

 

----------------------

 

Ok. Du er bra teit. MEN: Har jeg sakt at islamofobi er greit? Det var et svar på din påstand om at anti-islam bevegelsen er jøde-styrt. Jeg mener at det er andre faktorer som ligger bak.

 

Link til diskusjon

Lenke til kommentar

HAHA. forumet er redd for å nevne Hitler fordi det ikke tørr å være antisemitt, mens islamofobi er greit. pøh.

 

"Franco tillot en del jøder å flykte inn i Spania:"

 

med andre ord har var en forræder?

 

----------------------

 

Ok. Du er bra teit. MEN: Har jeg sakt at islamofobi er greit? Det var et svar på din påstand om at anti-islam bevegelsen er jøde-styrt. Jeg mener at det er andre faktorer som ligger bak.

 

Link til diskusjon

hvorfor nevnte du i det hele tatt at han hjalp jøder?`du mener hitler var "for" radikal for dit "radikale" parti kanskje.

 

edit

Endret av Evilfish
Lenke til kommentar

HAHA. forumet er redd for å nevne Hitler fordi det ikke tørr å være antisemitt, mens islamofobi er greit. pøh.

 

"Franco tillot en del jøder å flykte inn i Spania:"

 

med andre ord har var en forræder?

 

----------------------

 

Ok. Du er bra teit. MEN: Har jeg sakt at islamofobi er greit? Det var et svar på din påstand om at anti-islam bevegelsen er jøde-styrt. Jeg mener at det er andre faktorer som ligger bak.

 

Link til diskusjon

hvorfor nevnte du i det hele tatt at han hjalp jøder?`du mener hitler var "for" radikal for dit "radikale" parti kanskje.

 

edit

 

-------------------------------

 

Har å gjøre med min diskusjon med meg selv i åpningsinnlegget (Forumet er jo tross alt mye min private tenke-tank for øyeblikket)

 

I åpningsinnlegget anngående Israel-Palestina skrev jeg:

 

------------------------------

 

"Egentlig trenger jo hverken Norge eller USA eller noen andre regjeringer å støtte Israel. Har vell noe med kristendom og slikt å gjøre. Franco-regimet støttet israel tror jeg, men jeg er ikke helt sikker i min sak her."

 

-------------------------------

 

Og deretter:

 

-------------------------------

 

Nope. Franco annerkjente aldri Israel kom det fram her:

 

http://countrystudies.us/spain/24.htm

 

-------------------------------

 

Hvilket bringer oss til spørsmålet om ikke Franco var mindre uskyldig anngående jødehat enn det som jeg har trodd (slik jeg har oppfattet det var Franco alt for konservativ til å være jødehater) og mens jeg puslet med det stakk du innom å skrev litt om den store jødekonspirasjonen som jeg ikke tror på, og så fant jeg ut at du ikke har noe positivt å bidra med i mitt prosjekt, slik at jeg stengte deg ute fra forumet. Men i samme innlegget la jeg også ut svaret til min egen undring om Franco, slik at:

 

---------------------------

 

Fant en link angående dette med Franco-jøder forholdet. Innholdet her er nok noe ovedrevent (Franco stoppet så definitivt ikke Hitler, det var det andre som gjorde) men det er vell i hvert fall ganske godt dokumentert at Franco tillot en del jøder å flykte inn i Spania:

 

http://www.hitlerstoppedbyfranco.com/franco_jews.htm

 

Og:

 

http://www.jewishpress.com/content.cfm?contentid=33478

 

--------------------------

 

Og dette bringer oss til ditt nyeste spørsmål omkring min radikalisme, og om Hitler er for radikal for mitt radikale prosjekt.

 

Kanskje det kanskje? Kan godt sees slik. Med sin kombinasjon av sosialisme og nasjonalisme og konservativisme osv osv valgte NSDAP aldri politisk side. Folk som Franco og Salazar var derimot straight-forward konservativ-autoritære tradisjonalister hele veien. Dermed blir det også mer naturlig å kalle seg selv "høyre-radikal". Videre har det jo noe med overbevisning å gjøre. Enten så tror man jo at det er en jøde-konspirasjon, eller så tror man det ikke. Franco trodde ikke, og var dermed ikke noen "forræder" selv om han slapp ett par tusen jødiske flyktninger inn i landet. Når det er sagt, så fantes det nok troende innenfor partiet, slik at det er mulig å finne den og den som har kommet med det og det antisemitiske utsagnet, uten at de fikk lov til å starte forfølgelser.

 

Men å ikke annerkjenne Israel... Wow, her er det utallige gode grunner. Sett fra Franco sin side var det nok i hvert fall tre sterke:

 

a) Det bodde folk der fra før av

b) Spania ville være venner med araber-landene, og hadde ideologisk felleskap med fks Baath-bevegelsen i Irak og Syria.

c) Israel var ved oppstarten et prosjekt med sterke sosialistiske undertoner. Det kunne ha endt opp som en kommunist-stat i Midtøsten.

 

--------------------

 

Bare noen tanker til ettertanke. Etter det du skriver å dømme så er du rundt 12, 13 år, så ordentlig politikk fra det virkelige liv er kanskje litt for kompliserte for deg på ditt nåværende stadium - men, men. Seriøst svar fikk du like fullt.

Endret av Glurkis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...