Dufen Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Hei. Kan du si litt om hvorfor du fokuserer på benkpress type øvelser? Tenker på at det er jo tross alt en bevegelse man ikke har størst behov for i det daglige... Eller? Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 Fordi benkpress er øvelse nr.1 for overkroppsstyrke. Ingen bryr seg om hva man har i for eksempel markløft, det er benk som gjelder. 2 Lenke til kommentar
Crumpler Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Når begynte du å trene, sånn generelt ? Er det bra for kroppen å trene noen dager etter hverandre; slik som du ? Endret 1. juli 2010 av Verbalo Lenke til kommentar
Knife Skrevet 1. juli 2010 Del Skrevet 1. juli 2010 (endret) Fordi benkpress er øvelse nr.1 for overkroppsstyrke. Ingen bryr seg om hva man har i for eksempel markløft, det er benk som gjelder. Tenk om du kunne ta mer i benk om du inkluderte markløft og knebøy i programet Blandt annet så blir det bare stygt med en bra forside og en elendig bakside og underkropp side. Ikke så veldig lurt å pritoere flere press øvelser enn dra øvelser, fører seinere til dårlig kroppsholdning. Endret 1. juli 2010 av Pijus 1 Lenke til kommentar
Alekz88 Skrevet 2. juli 2010 Del Skrevet 2. juli 2010 Reagerer også på at du omtrent bare trener pressøvelser, det er ikke heldig for kroppen etterhvert. Det sies at man bør ha 2x flere draøvelser enn pressøvelser. Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Kanskje jeg skal begynne å trene litt markløft? Det er visst en veldig bra øvelse. Begynner forøvrig med trening igjen på mandag. 2 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) Kanskje jeg skal begynne å trene litt markløft? Det er visst en veldig bra øvelse. Begynner forøvrig med trening igjen på mandag. høres ikke domt ut Endret 3. juli 2010 av joakimz Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg tar gjerne imot tips til hvordan jeg bør legge opp marktreningen. Har aldri trent det før, så jeg regner med at jeg bør finne ut hvor mye jeg tar og så regne ut belastning ut ifra det. 2 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) jeg er ikke helt sikker på åssen dager du burde ha det på. men en ting er sikkert kjør veldig rolig i starten - få inn teknikken før du kjører tongt, ellers kan det gå galt med ryggen din. Endret 3. juli 2010 av joakimz Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Spiller det noen rolle hvilken ukedag jeg har det på? Altså for eksempel mandag vs onsdag. 2 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 nå er ikke jeg helt sikker på åssen programmet ditt er da men. tror ikke det har noe og si om du har den på mandag eller onsdag. Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 OK Men hvordan er det best å legge opp sett/reps/progresjon? 2 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) OK Men hvordan er det best å legge opp sett/reps/progresjon? det får du nesten spørre noen andre om . men det jeg ville gjort er og ha 3-5 set med 5reps og kjøre litt tongt, men som sakt i starten ta det rolig. du får øke fra uke til uke, eller hver andre uke.. Endret 3. juli 2010 av joakimz Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg spør alle som er villige til å svare ... Kommer til å teste hvor mye jeg klarer å løfte, og så legge opp treningen ut ifra det. 2 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Jeg spør alle som er villige til å svare ... Kommer til å teste hvor mye jeg klarer å løfte, og så legge opp treningen ut ifra det. gjør det. men det du burde gjøre er og ta noen uker og løfte lett, få inn teknikk før du begynner på veldig tongt. Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 Men da finner jeg ikke ut hvor mye jeg tar og hvor tungt jeg kan trene før om mange uker. Det vet jeg ikke om jeg orker, da jeg ikke er alt for motivert for markløft uansett. 2 Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 okei du får da gjøre det, men husk hva jeg sa. tips: rompen opp i været og brystkassa fram over, pass på og ha ryggen rett.. Lenke til kommentar
plumbum_pb_bly Skrevet 3. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2010 okei du får da gjøre det, men husk hva jeg sa. tips: rompen opp i været og brystkassa fram over, pass på og ha ryggen rett.. Det hørtes ut som strakmark? 2 Lenke til kommentar
Knife Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) okei du får da gjøre det, men husk hva jeg sa. tips: rompen opp i været og brystkassa fram over, pass på og ha ryggen rett.. Det er brystet opp for og rumpa ned for å få en rett rygg. http://stronglifts.com/how-to-deadlift-with-proper-technique/ Ta en månd med tenkikk og få teknikken SIKKELIG inn, eller vil du få en fin periode med skader. Så er det tid på å teste ut hvor mye du klarer 5 ganger. Da kan du begynne på 90kilo, 100kilo osv. Når du har funnet ut av 5RM din så begynner du å trene med 5-10kilo mindre og øker med %2.5 hver trening. Markløft er forsåvidt en veldig slitsom øvelse for kroppen (mer slitsom enn benkpress) så derfor trenger kroppen mer hvile. Altså markløft 1-2 ganger i uken er fornuftig hvis du ikke kjører knebøy. Hadde du kjørt knebøy 2-3 ganger i uken så hadde markløft 1 gang i uken vært best. Endret 3. juli 2010 av Pijus Lenke til kommentar
joakimz Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 men rumpa blir jo på en måte litt opp da når man skyter brystkassa fram over, eller så lenge ryggen er rett så er det jo riktig? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå