Gå til innhold

Kan Canon EOS 7D passe for en amatør?


Anbefalte innlegg

Nr2: Det er jo èn dedikert knapp til Raw/Jpeg, når jeg trykker på den, blir kun neste bilde Raw/Jpeg eller samtlige tatt etter jeg har trykker på knappen?

 

Hvis du har kameraet innstilt for kun jpeg, må du trykke på knappe kvar gong du skal ta ett bilde som raw.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen med Canon eller noe annet merke forøvrig som har opplevd skit/flekker i søkeren på sitt kamera? Det var det som sagt på mitt 7D. En liten flekk. Irriterte meg så mye at jeg byttet kamera på butikken. Når jeg kom hjem med mitt andre 7D så jeg at det var en flekk der også, bare et annet sted. Lurer på om det er noe "smurning" eller noe fra elektronikken innvendig kanskje? Har ingen betydning for bildene..

 

Er jeg pirkete eller?

Endret av BeeGee
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ingen i Trondheim som har lyst å arrangere fotokurs? Sign me up iallefall.

 

 

Hei.

 

Jeg kommer litt sent inn i diskusjonen, men vil absolutt anbefale et nybegynnerkurs hos Fotograf Gøril Klemetsen i Børsa (20 min kjøring fra Trondheim)

 

Jeg tok selv kurset i vår, og det anbefales på det varmeste.

 

Gøril finner du med åpen profil på Facebook, pluss her: www.foto-gk.no

Da jeg sjekket i går 29/7 var det kun 2 plasser igjen på kurset. Mener det koster 1700 kr, og kurset går over 4 dager/kvelder.

 

Da jeg tok kurset hadde jeg nettopp inverstert i et EOS 50D, men oppgraderte rett etterpå til 7D.

 

Lykke til med valget av kamera, og med fotokunsten :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Men: Jeg har viljen og ønsket om å lære dette. Så det jeg lurer på da er: Er det hardt å ta i når jeg vil starte med Canon EOS 7D? Hva mener proffene her på forumet? Jeg vet det finnes billigere og bra alternativer. Men hensikten med å kjøpe 7D, er at da slipper jeg å kjøpe nytt kamera om et par år når jeg har begynt å lære meg noe.

 

En liten digresjon kanskje, men håper den er tilgivelig. Da jeg leste problemstillingen klarte jeg bare rett og slett ikke å la være å tenke denne....

 

Om forfatteren har et poeng eller ikke får være opp til deg å vurdere... :cool:

 

Takk for den lenken. Veldig sunt å lese for meg akkurat nå, i og med at jeg driver og skal gå fra kompaktkamera til første speilrefleks i disse dager. Tør imidlertid ikke å satse på fullformat og et fastobjektiver med en gang, selv om jeg vet at jeg ender opp der, hvis jeg blir hekta...

 

Satser heller på et "steg 9" kamera (550D), og går direkte på et "steg 20" zoom-objektiv (EF-S 17–55mm ƒ/2.8 IS USM). Bruker dermed ca underkant av 13.000 kr i andre omgang (i første omgang gikk det med ca 6000 kr på kompaktkameraer), og da er det bare 5 steg og ca 30.000 kr igjen til fotograf-nirvana.

 

Jeg er uansett ikke avhengig, og kommer ikke til å bli avhengig, og jeg kan stoppe med å lese om kamerautstyr når som helst...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...