nor50 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Jeg blir mer og mer irritert og forbanna over Prisguiden og lagerstatus i butikkene! Man går inn og søker opp et produkt i Prisguiden. Finner en plass der det står som lagervare, men det er det ikke! Og produkt står som leveringsklar 1-3 dager, og det kan stå i UKER uten at det skjer noe mer! Og i butikker står det ubekreftet datoen etter den man er på, og den flyttes frem en dag for hver dag som går. Dette er noe forbanna tull! Ingen er tjent med å lure folk sånn! Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 lev. klar 1-3 dager betyr at butikken IKKE har de i bestilling fra leverandør, men dersom du legger en bestilling hos forhandleren, vil det ta forhandleren 1-3 dager å få varen fra leverandøren. og ubekreftet er nettopp det: Ubekreftet ; ) Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 lev. klar 1-3 dager betyr at butikken IKKE har de i bestilling fra leverandør, men dersom du legger en bestilling hos forhandleren, vil det ta forhandleren 1-3 dager å få varen fra leverandøren. og ubekreftet er nettopp det: Ubekreftet ; ) Uenig der gitt! 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Du kan være så uenig du vil. Det er slik realiteten er. Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Du kan være så uenig du vil. Det er slik realiteten er. Se denne f. eks: http://old.prisguide.no/product.php?product_id=124614&cat_id=19 Og denne: http://old.prisguide.no/product.php?product_id=121852 Og ja, jeg vet det er sånn, men det burde ikke være sånn! Endret 14. juni 2010 av nor50 Lenke til kommentar
nor50 Skrevet 21. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2010 Nå har alle unntatt Komplett og MPX hatt ubekreftet 1. juli på Samsung Galaxy S Komplett og MPX har hatt 21. juni. Hvorfor skulle de få den før alle andre? Nei dette er bare for å lure folk! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599085 1 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Lagerstatus er noe vi henter fra prisfilen butikken gjør tilgjengelig for oss. For butikkene er det ikke alltid lett å vite eksakt dato, noe som gjør at "ubekreftet" tidvis benyttes. Det anbefales å kontakte butikken om man mener de oppgir feil eta. Om noen butikker vises på Prisguide med vare på lager, som ikke er det, så vil vi kontakte butikken og be om at prisfilen korrigeres, ellers vil den deaktiveres inntil den inneholder korrekt informasjon. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Nå har alle unntatt Komplett og MPX hatt ubekreftet 1. juli på Samsung Galaxy S Komplett og MPX har hatt 21. juni. Hvorfor skulle de få den før alle andre? Nei dette er bare for å lure folk! http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599085 Feil. Dersom du sjekker lagerstatus til komplett, så finner du ut at de fikk den inn et sted mellom 21. og 22. juni. Dotten sier igrunn det samme som meg og det er ikke snakk om å lure noen. Slå opp ordet ubekreftet dersom du ikke forstår hva det betyr. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) En ting er at varestatus er på bærtur, en annen ting er at prisguiden IKKE fanger opp alle leverandørene av et produkt. Her er et av mange eksempler: Corsair Obsidian 700D Legg merke til at det her bare er amentio som er ført opp (da dette innlegget ble skrevet). Et raskt søk hos et par andre nettbutikker gir deg dette resultatet: http://www.microplex.no/Avdelinger/Datakomponenter/Kabinett/Maxi_tower/Corsair/Corsair-Obsidian-700D,-Fulltower,-Sort-42118.aspx https://www.abbo.no/abbo/default.asp?page=vare&ProdusentID=CC700D http://www.dustinhome.no/pd_5010442102.aspx http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=588255 ...og slik kan man holde på. Konklusjonen er ganske klar: Fiks dette ellers er ikke prisguiden liv laga. Endret 13. juli 2010 av ti-guru Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Det er vel hver enkel nettbutikk som må være ansvarlig for at produktene dukker opp i prisguiden? Endret 13. juli 2010 av snartenkt Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Ti-guru: Hva er det du ikke skjønner? Tror du virkelig det sitter en fast ansatt og jobber fulltid med å saumfare internett etter de beste prisene for å holde prisguiden oppdatert? Bruk litt logikk så skjønner du at det er to måter å få oppdatert prisliste: A) du kan lese gjennom hele internett selv og skrive av priser og lagerstatus, eller B) du kan få tilsendt oppdatert pris- og lagerstatus fra forhandler. Hvilken metode tror DU er enklest? Når du nå har funnet ut at eneste måten å få oppdatert pris- og lagerstatus er dersom forhandler sender deg en korrekt liste som kan leses av og oppdateres. Dersom forhandler IKKE sender en slik liste, nei da kommer deres produkter såklart ikke med på prisguiden. Så nei, det er ikke amobil som gjør feil ei heller deres oppgave å rydde opp. ...og slik kan man holde på. Konklusjonen er ganske klar: Fiks dette ellers er ikke prisguiden liv laga. Vil du gjøre det til din oppgave å forklare dette til de forhandlerene du har lenket til, siden du klarer å ta deg tid til å klage her på amobil diskusjonsforum..? Endret 14. juli 2010 av apegryn Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Ti-guru: Hva er det du ikke skjønner? Tror du virkelig det sitter en fast ansatt og jobber fulltid med å saumfare internett etter de beste prisene for å holde prisguiden oppdatert? Bruk litt logikk så skjønner du at det er to måter å få oppdatert prisliste: A) du kan lese gjennom hele internett selv og skrive av priser og lagerstatus, eller B) du kan få tilsendt oppdatert pris- og lagerstatus fra forhandler. Hvilken metode tror DU er enklest? Når du nå har funnet ut at eneste måten å få oppdatert pris- og lagerstatus er dersom forhandler sender deg en korrekt liste som kan leses av og oppdateres. Dersom forhandler IKKE sender en slik liste, nei da kommer deres produkter såklart ikke med på prisguiden. Så nei, det er ikke amobil som gjør feil ei heller deres oppgave å rydde opp. ...og slik kan man holde på. Konklusjonen er ganske klar: Fiks dette ellers er ikke prisguiden liv laga. Vil du gjøre det til din oppgave å forklare dette til de forhandlerene du har lenket til, siden du klarer å ta deg tid til å klage her på amobil diskusjonsforum..? Jeg har aldri hevdet at jeg ikke forsto noe. Uansett metode, så er det sløvt at prisguiden ikke klarer å holde seg oppdatert. Det tror jeg du også forstår (dersom du anstrenger det litt). Dersom du fortsetter å bruke hodet ditt, så forstår du også at det er en tredje måte disse prisene kan hentes inn på. Klarer du å bruke "logikken" din til dette? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Kanskje Prisguide.no ville være tjent med en klargjøring overfor brukerne av hva slags tjeneste det faktisk er snakk om. Virker som om noen har litt feil oppfatning av hva de kan forvente. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 15. juli 2010 Del Skrevet 15. juli 2010 Jeg har aldri hevdet at jeg ikke forsto noe. Uansett metode, så er det sløvt at prisguiden ikke klarer å holde seg oppdatert. Det tror jeg du også forstår (dersom du anstrenger det litt). Les det jeg har uthevet: Nettopp fordi du påstår det, kan jeg hevde at du ikke skjønner hvorfor prisguiden ikke reflekterer alle nettprisene. Les igjen: Det er ikke prisguiden sin feil at de ikke har alle prisene, det er forhandlerene. Så slutt å klag på prisguiden og henvend din frustrasjon mot forhandlerene du lenket til. Dersom du fortsetter å bruke hodet ditt, så forstår du også at det er en tredje måte disse prisene kan hentes inn på. Klarer du å bruke "logikken" din til dette? Nei ikke så jeg klarer koke opp nå. Fortell gjerne. Virker som om noen har litt feil oppfatning av hva de kan forvente. Hehe, tydeligvis ut fra denne tråden her Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 Jeg har aldri hevdet at jeg ikke forsto noe. Uansett metode, så er det sløvt at prisguiden ikke klarer å holde seg oppdatert. Det tror jeg du også forstår (dersom du anstrenger det litt). Les det jeg har uthevet: Nettopp fordi du påstår det, kan jeg hevde at du ikke skjønner hvorfor prisguiden ikke reflekterer alle nettprisene. Lingvistiske imbesill... Tydelig at du ikke helt forstår deg på små eufemismer annet enn det man måtte finne i Se og hør. Det ligger ingenting i mine utsagn som peker mot at jeg per se ikke forstår begrensingene i prisguiden. Jeg påpeker simpelthen at de er tilstede og følgelig brister logikken din. http://en.wikipedia.org/wiki/Web_scraping Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 For å opplyse litt om hvordan dette fungerer: - Butikkene gjør tilgjengelig en prisfil - Vi henter inn priser og lagerstatus fra denne prisfilen. Nå kan man tenke seg "men hvorfor stole på butikkene?". Vel, for dem å opplyse feil medfører ikke bare at kunden blir irritert, som jo ikke er en bra ting. I tillegg taper man penger på det, fordi butikker betaler en sum for hvert klikk de mottar fra oss. Derfor er det stort fokus på å holde dette så korrekt som mulig, ingen er tjent med at feil informasjon vises. Hverken vi, brukerne eller butikkene. Når det mangler priser fra butikker på et av produktene kan det være tre grunner til det: - Det er ikke listet opp i butikkens prisfil - Butikken har ikke avtale med Prisguide.no - Vi har lagt inn feil/mangelfull søkeord på produktet, som gjør at ikke alle treff kommer opp. Sistnevnte er det vi kan gjøre noe med. Her oppstår det som regel mangler om ulike butikker opererer med ulike navn for samme produkt. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 16. juli 2010 Del Skrevet 16. juli 2010 (endret) Lingvistiske imbesill... Tydelig at du ikke helt forstår deg på små eufemismer annet enn det man måtte finne i Se og hør. ... ... http://en.wikipedia.org/wiki/Web_scraping Jeg er ikke noe ekspert på temaet du lenker til, men tviler på at amobil har ressurser til å drive med slikt, ei heller at det bidrar positivt til deres forretningsmodell. Ro ned tonen din mann. Jeg vil ha meg frabedt å bli kalt imbesill, ei heller bli forbundet med SE og HØR retorikk. Gjør deg selv tydeligere heller enn å vifte med finord. Ikke alle vet hva lingvistikk, imbesill eller eufeisme er. Sier du faktisk 'per se' i dagligtale, eller er det et forsøk på å høres smart ut? Det ligger ingenting i mine utsagn som peker mot at jeg per se ikke forstår begrensingene i prisguiden. Ditt tidligere utsagn: "så er det sløvt at prisguiden ikke klarer å holde seg oppdatert" leser jeg som at du anser at feilen til manglende oppdatering ligger hos prisguiden. Mente du det samme som meg så er det vel ingenting å diskutere. Endret 17. juli 2010 av apegryn Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg har aldri hevdet at jeg ikke forsto noe. Uansett metode, så er det sløvt at prisguiden ikke klarer å holde seg oppdatert. Det tror jeg du også forstår (dersom du anstrenger det litt). Les det jeg har uthevet: Nettopp fordi du påstår det, kan jeg hevde at du ikke skjønner hvorfor prisguiden ikke reflekterer alle nettprisene. Lingvistiske imbesill... Tydelig at du ikke helt forstår deg på små eufemismer annet enn det man måtte finne i Se og hør. Det ligger ingenting i mine utsagn som peker mot at jeg per se ikke forstår begrensingene i prisguiden. Jeg påpeker simpelthen at de er tilstede og følgelig brister logikken din. http://en.wikipedia.org/wiki/Web_scraping Dette virker mildt sagt som et lite gjennomtenkt forslag. Det ville blitt et vedlikeholdsmareritt uten like for de som jobber med prisguiden. Lenke til kommentar
abcosv Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Jeg ser at det er en konsekvent feil i lagerstatusen for Amentio.no. Her står det i alle tilfeller at varene er på lager, imens det i realiteten betyr at varen er på lager -hos leverandøren-. Dette er jo vel og bra, da man skulle tro at leverandøren ville kunne levere en enkel CPU uten noe videre mas om lagerstatus viser 20+, men når man venter en uke uten at noe har skjedd, samtidig som varen står som "ubekreftet" på nettbutikkens eget lager, er det tydelig at denne lagerstatusen kun er juks og fanteri. Jeg har lest igjennom tråden og ser at prisguide.no har mulighet til å gi tilbakemelding eller eventuelt suspendere nettbutikker som konsekvent leverer feilinformasjon. Dette er tydeligvis noe Amentio gjør i dette tilfellet, da man skulle tro at prisguide.no-lagerstatus på "45 på lager" betyr at man får varen rimelig raskt. Når nettbutikkens egen side da sier "ubekreftet" uten noen nærmere informasjon, kan det fort bety at man ikke får varen før rundt juletider. Så da ber jeg dere i prisguide om vennligst å be om korrekte lagertall fra Amentio, da slike falske tilbakemeldinger til prisguide som de nå kommer med helt klart er til ulempe for brukerne og da også for prisguide.no som i praksis blir gjort ubrukelig. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 6. august 2010 Del Skrevet 6. august 2010 Vi skal ta det opp, dette er noe som har oppstått med flere av nettbutikkene. Takk for at dere gir beskjed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg