CToroP Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Heisann, Jeg har et problem når jeg innspiller i cubase. Jeg har koblet opp lydkortet og mikrofonen mot cubase og alt det der, men forsatt vil den ikke ta opp lyd når jeg innspiller. Jeg har testet i et annet program (audacity), og der funker det helt fint. Hva kan problemet være? Mvh Christoffer. Lenke til kommentar
pijano Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Hei. Ettersom det er vanskelig å gjette hvordan Cubase hos deg er satt opp, linker jeg til denne informasjonstråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=651115 Hvis lydkortet er satt opp korrekt, så er det stort sette å start opp Cubase, add audio track og begynne å synge for full hals. Pass på at disse knappene i audio sporet er markert før du klikker record: Endret 15. juni 2010 av pijano Lenke til kommentar
Stjerneskruen Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Sjekk først at driveren er satt til lydkortet ditt: Devices --> Device Setup Trykk så F4 og sjekk at du har inngangene på kortet riktig satt opp: Velg sporet du vil ta opp på og velg inngang på kortet i dropdown-menyen: Når du først har fått laget et bra oppsett kan det være lurt å lagre filen som en template (File --> Save as Template) så trenger du bare åpne template filen hvergang du skal begynne på et nytt prosjekt 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå