Pierce Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Jeg har kommet opp i eksamen om Midtøsten konflikten og lurer i den anledning på om noen av dere har innspill å komme med? Jeg har 15 minutter på presentasjonen. I løpet av disse minuttene bør jeg nevne en annen konflikt også. Er det konflikter som er relatert til Midtøsten konflikten? Noen som har startet på grunn av denne? Kom gjerne med innspill! Hvordan ville dere disponert oppgaven? Så lang har jeg disponert den omtrent slik: Innledning Historie, bakgrunn.. Feil partene har begått, mislykkede forhandligsforsøk... Dagens situasjon Relasjoner til andre konflikter Nyhet, bla. angrepet på båten med nødhjelp = svekket tillit fra USA Konklusjon Oppgaven min sier følgende: Konflikter etter andre verdenskrig Med andre ord er det en svært åpen oppgave. Jeg har som nevnt tidligere valgt å fokusere på konflikten i Midtøsten. Nivå: 10 klasse Lenke til kommentar
Pierce Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Hvordan ville du brukt dette? Lenke til kommentar
Rampage Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) I historie/bakgrunn. Man arbeidet for å opprette en jødisk stat i regionen tidlig 1900-tall, og etter revolusjonen i Russland og sterk anti-semitisme i Europa som toppet seg under 2. verdenskrig så var det sterk innvandring til det britiske mandatet. Wikipedia kan gi deg en svært svært god oppsummering av alt som har skjedd. Utover det så har du en temmelig god disposisjon, regner med at du kommer til å ta med krigene og ekspansjon i historie-delen. Relasjon til andre konflikter er vel ikke fullt så relevant og kan gjerne kuttes for å leggge mer vekt på andre ting (hvis du ikke snakker om kalde krigen-politikken da). Endret 19. juni 2010 av Rampage Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Midtøsten-konflikten er veldig komplisert. Det kan være det lønner seg å velge noe annet... Lenke til kommentar
Pierce Skrevet 11. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juli 2010 Ja, jeg innså fort at den var avansert. Jeg havnet på en god femmer, og er i bunn og grunn fornøyd. Hadde dog vært gøy å smake på sekseren... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå