Gå til innhold

Muntlig eksamen om Midtøsten Konflikten (10.klasse) - innspill?

Pierce

Anbefalte innlegg

Jeg har kommet opp i eksamen om Midtøsten konflikten og lurer i den anledning på om noen av dere har innspill å komme med? Jeg har 15 minutter på presentasjonen.

I løpet av disse minuttene bør jeg nevne en annen konflikt også. Er det konflikter som er relatert til Midtøsten konflikten? Noen som har startet på grunn av denne? Kom gjerne med innspill!

Hvordan ville dere disponert oppgaven? Så lang har jeg disponert den omtrent slik:

Innledning

Historie, bakgrunn..

Feil partene har begått, mislykkede forhandligsforsøk...

Dagens situasjon

Relasjoner til andre konflikter

Nyhet, bla. angrepet på båten med nødhjelp = svekket tillit fra USA

Konklusjon

Oppgaven min sier følgende: Konflikter etter andre verdenskrig

Med andre ord er det en svært åpen oppgave. Jeg har som nevnt tidligere valgt å fokusere på konflikten i Midtøsten.

Nivå: 10 klasse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I historie/bakgrunn. Man arbeidet for å opprette en jødisk stat i regionen tidlig 1900-tall, og etter revolusjonen i Russland og sterk anti-semitisme i Europa som toppet seg under 2. verdenskrig så var det sterk innvandring til det britiske mandatet.

Wikipedia kan gi deg en svært svært god oppsummering av alt som har skjedd. Utover det så har du en temmelig god disposisjon, regner med at du kommer til å ta med krigene og ekspansjon i historie-delen. Relasjon til andre konflikter er vel ikke fullt så relevant og kan gjerne kuttes for å leggge mer vekt på andre ting (hvis du ikke snakker om kalde krigen-politikken da).

Endret av Rampage
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...