QBab Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Installerte nylig en original versjon av Windows 7. Nå finner maskinen plutselig ikke den ene RAM brikken på 1 GB. Før når jeg kjørte Windows 7 RC fungerte alt fint. Det vil da si at jeg kjører systemet på 1GB tilsammen og det kan gå ganske tregt til tider. Hvordan kan jeg gjøre maskinen obs på at den har to 2x1GB? På forhånd takk Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Hvis det er Win7 Starter du har så bruker den kun 1Gb. Lenke til kommentar
QBab Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Lol, hva skal det være godt for? Anyhow, kjører nok ultimate her i gården. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Lurt på poste resten av hardware specsene dine - hovedkort type og ram. evt. modellennavnet om det er en bærbar. -Stigma Lenke til kommentar
QBab Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Lurt på poste resten av hardware specsene dine - hovedkort type og ram. evt. modellennavnet om det er en bærbar. -Stigma Finnes det et program som finner dette ut for meg? Edit: Det er en Lenevo t61 om det hjelper. Endret 15. juni 2010 av QBab Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Modellen er som sagt nok det. Ikke så vanskelig å finne resten da (tok meg ca 15 sek på google): Spesifikasjoner - Vekt:2,5 kilo - Prosessor: Intel Core 2 Duo T7300 - Klokkefrekvens: 2 x 2 GHz / 800 MHz FSB/ 2MB L2 - Minne (testet/max): 2 GB PC5300 DDR2 / 4 GB - Brikkesett: GM965 - Grafikk: Nvidia Quadro NVS 140M - Grafikkminne: 128 MB - Harddisk: 120 GB, 5400 o/min. Jeg ser ingenting i hardwaren som kunne forklare noe av dette, så jeg ville sjekket om det er en fysisk feil i enten brikken eller RAMslotten ved å teste de to brikkene i de to slottene i forskjellige kombinasjoner og notert meg hvilket mønster som viser seg da. Noe mer givende forslag enn det har jeg ikke å komme med på dette tidspunkt -Stigma Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Mistenker at den ene brikken sitter løst, eller at det har kommet støv inn i slotten, de fjærende slottene som lenovo bruker kan føre til at minnet spretter litt skjevt om pcen får seg et slag. Bare skru opp dekselet (evt tastaturet avhengig av hvilken modell du har) ta ut minnebrikkene, blås for støv og fest dem ordentlig igjen. STIGMA: Du kan umulig vite om det er specs på hans maskin, da T61 innebærer alle T61-maskiner lenovo har hatt, som inkluderer 14" wide, 15" wide, flere forskjellige oppløsninger, minnekombinasjoner, prosessorer, harddisker, batterier, grafikkort etc etc. Felles er at de alle bruker 965 chipsettet fra intel, og intel prosessor. Endret 18. juni 2010 av Flimzes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå