Gå til innhold

[samsung galaxy spica] Bruker kun wifi men blir belastet?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en samsung galaxy spica.

Jeg er ofte på trådløst nett, da via wifi. Det symbolet er på hele tiden så jeg har trodd jeg har vært på trådløst nett. Men tydeligvis ikke, har ihvertfall fått en dyr mobilregning fordi jeg liksom har brukt mye internett på mobilen. Noen som vet hva det kan være?

Kikker jeg spesifikt på regningen min er det mange ganger det koster 0,00 kroner, men plutselig er det en liten periode, og da koster det 5 kr f.eks. Er det fordi nettet har detti av? Eller er det noen spesielle sider den jobber med noe annet for å laste ned så det koster penger?

Og hva med appsene jeg har lastet ned, som yr.no og ulike spill, koster de penger om jeg ikke er på wifi?

Og er det noe annet mobilen driver å oppdaterer som jeg ikke vet om?

Mange spm. men trenger virkelig hjelp! Så takk til de som gidder:)

Mvh Marthe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg er ofte på trådløst nett, da via wifi. Det symbolet er på hele tiden så jeg har trodd jeg har vært på trådløst nett. Men tydeligvis ikke, har ihvertfall fått en dyr mobilregning fordi jeg liksom har brukt mye internett på mobilen. Noen som vet hva det kan være?

Kikker jeg spesifikt på regningen min er det mange ganger det koster 0,00 kroner, men plutselig er det en liten periode, og da koster det 5 kr f.eks. Er det fordi nettet har detti av? Eller er det noen spesielle sider den jobber med noe annet for å laste ned så det koster penger?

Og hva med appsene jeg har lastet ned, som yr.no og ulike spill, koster de penger om jeg ikke er på wifi?

Mvh Marthe

Hvis du ikke har wifi dekning og du henter oppdatering så koster det deg penger. Det finnes applikasjoner på android market som viser datatrafikk for hvor mye mb du har lastet ned på wifi eller 3g/edge.

Endret av jic
Lenke til kommentar

Hei!

Mvh Marthe

Hvis du ikke har wifi dekning og du henter oppdatering så koster det deg penger. Det finnes applikasjoner på android market som viser datatrafikk for hvor mye mb du har lastet ned på wifi eller 3g/edge.

Det forstår jeg:) men ville ikke da wifi tegnet hoppet av? Eller er det noe med mine innstillinger? Evt. Om ønsket prioritert nett. Takk for tilbud om applikasjon, skal jeg prøve å finne:)

Lenke til kommentar

Hei Marthe ;)

Normalt vil symbolet vises hele tiden, for å indikere at du har WIKI aktivert.

I de tilfellene du ikke er i nærheten av et WIFI nettverk, skal du ikke ha noen forbindelse mot internett. Vil anbefale deg å sjekke instillingene på tlf om GPRS/Datatilkobling (er usikker på hva det heter på Samsung tlf din) er aktivert, hvis JA. Er det den som trekker penger fra deg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+712324

Hei Marthe ;)

I de tilfellene du ikke er i nærheten av et WIFI nettverk, skal du ikke ha noen forbindelse mot internett. Vil anbefale deg å sjekke instillingene på tlf om GPRS/Datatilkobling (er usikker på hva det heter på Samsung tlf din) er aktivert, hvis JA. Er det den som trekker penger fra deg.

hei,jeg bruker bare wifi, jeg har gått inn på innstillinger for internett, slettet tilgangspunktet for pakkedata, og lagt til mitt trådløse nettverk som prioritet 1, da surfer du gratis.

Lenke til kommentar

Hei Marthe ;)

hei,jeg bruker bare wifi, jeg har gått inn på innstillinger for internett, slettet tilgangspunktet for pakkedata, og lagt til mitt trådløse nettverk som prioritet 1, da surfer du gratis.

Jeg har prøvd å finne innstillingene uten hell. Vet du hvor jeg finner de? Jeg er jo alltid på trådløst nett hvis jeg skal på internett bevisst. Så virker som det er noe den gjør uten at jeg vet det. Oppdaterer noe eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+712324

Aktivere og koble til et WLAN

1. Fra hjemmeskjermen åpner du programlisten og

velger Innstillinger → Trådløse kontroller →

Wi-Fi.

Telefonen oppdager og viser tilstedeværelse av

tilgjengelige WLAN-nettverk.

2. Velg Wi-Fi-innstillinger.

3. Velg et nettverk under Wi-Fi-nettverk.

4. Oppgi et passord for WLAN og velg Utf.

5. Velg Koble til.

6. Velg en nettbasert meny for å koble deg opp mot

nettbaserte tjenester via WLAN

Legge til et WLAN

Wi-Fi-innstillinger → Legg til i Wi-Fi-nettverk.

2. Skriv inn SSID for nettverket og velg

sikkerhetstype.

3. Angi sikkerhetsinnstillingene avhengig av valgt

sikkerhetstype.

4. Velg Lagre når du er ferdig.

Lenke til kommentar

Aktivere og koble til et WLAN

Wi-Fi.

Telefonen oppdager og viser tilstedeværelse av

tilgjengelige WLAN-nettverk.

2. Velg Wi-Fi-innstillinger.

3. Velg et nettverk under Wi-Fi-nettverk.

4. Oppgi et passord for WLAN og velg Utf.

5. Velg Koble til.

6. Velg en nettbasert meny for å koble deg opp mot

nettbaserte tjenester via WLAN

Legge til et WLAN

Wi-Fi-innstillinger → Legg til i Wi-Fi-nettverk.

2. Skriv inn SSID for nettverket og velg

sikkerhetstype.

3. Angi sikkerhetsinnstillingene avhengig av valgt

sikkerhetstype.

4. Velg Lagre når du er ferdig.

Takk for forklaring:) men den logger seg alltid til mitt nettverk her hjemme uansett. Har forresten funnet ut via et program som oppdager all 3G jobbing, all mobil data jobbing liksom, at det er når jeg ikke bruker mobilen til noe som helst i det hele tatt at det koster penger. Den driver visst å laster ned noe? Jeg prøvde å restarte hele telfonen, så alt ble sletta, så har ikke lengre noen programmer som skulle trekke internett og penger ufrivillig. Har du peiling på det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+712324

nei desverre, men anbefales å ta kontakt med:

telefonsupport er åpen man-fre 9-18.

Samsung

Norge

815-56 480

Lenke til kommentar

Spica, i likhet med mange andre Android-telefoner har en haug med funksjoner og programmer som oppdateres i bakgrunnen. Dette være seg værmeldig, facebook-statuser, posisjonering eller til og med klokke. Det hjelper ikke å slå den av og på for å stoppe dette. Du kan imidlertid legge til en Widget på en av hjemmeskjermene dine for å slå av mobildatanettverk. Jeg er litt usikker på hvordan du legger til denne på Spica, men let litt i hvilke Widgeter du har mulighet til å legge til, så finner du det nok.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...