Newton Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 (endret) Det beste med Android er forøvrig rullgardina der alle "systemmeldinger" (ny SMS, ny e-post, ny PM på Twitter, applikasjon ferdig installert etc etc etc) samler seg. Det er en killer feature som dagens iOS ikke kan matche. Vet ikke hvordan dette blir i neste versjon av iOS. Ganske så unødvendig på iPhone. Ett blikk på hjem-skjermbildet forteller hvor mange uleste e-poster, meldinger, programoppdateringer, ubesvarte anrop, gjøremål, osv man har. Det er svært så lett å se med en rød sirkel med et tall i hjørnet på hvert app-ikon. Status på installasjon/oppdatering ser man også på programikonet, som blir dimmet ned og får en liten "progress bar" nederst under installasjon. Ellers vil jeg ikke ha en systemmelding om når apps er ferdig installert, dvs at alt går som forventet, jeg vil eventuelt kun ha melding dersom det ikke går som det skal - men er usikker på om iPhone gir noen slik melding da jeg aldri har hatt problem med å installere en app... Endret 25. juni 2010 av Newton Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Om du har bare en side med apps så har du overblikket ja Har brukt begge deler, og foretrekker Android sin modell med å samle alle notifications på ett sted, men klart ... vi er alle forskjellige. Lenke til kommentar
Newton Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Om du har bare en side med apps så har du overblikket ja Har brukt begge deler, og foretrekker Android sin modell med å samle alle notifications på ett sted, men klart ... vi er alle forskjellige. Organiserer selvsagt mine apps på en hensiktsmessig måte, slik at de mest brukte og de som viser slike statusmeldinger på ikonet ligger på første side. Lenke til kommentar
Bjorkizz Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Etter iOS4 kom har organisering blitt mye mye bedre også. Legg de applikasjonene du vil ha lettere kontroll over på første side og resten kan du organisere i mapper. Hadde 10 sider med apps før iOS4 kom, nå har jeg 2. Enkelt og ser bra ut. Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Jeg har HTC Desire og har tidligere bare hatt iPod touch. Etter min mening har Desire bedre tastatur enn iPhone, men det er jo en smakssak. Jeg tror også at iPhone er en god del mer brukervennlig for de som ikke liker å knote, men de som er glad i leke seg med teknologi vil nok fortsatt like Desire. De som foretrekker å ha en telefon der de vil ha hvert program til å gjøre "en" bestemt ting vil sikkert være helt fornøyd med iPhone, mens de som tror de vil være mer avhengig av å kunne modifisere ting litt dypere ned i operativsystemet (eksempel: ringtone manager, data traffic counter) vil nok heller ha android. Ingen fanboy her, men dette er min subjektive mening om android vs iPhone. Jeg er imidlertid enig i at iPhone 4 har et helt fantastisk smooth design... Lenke til kommentar
apwr Skrevet 27. juni 2010 Del Skrevet 27. juni 2010 Datatrafikkteller er innebygd i iOS. Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Skjønner virkelig ikke hvorfor folk gidder å stresse med SIM kort fra USA. Er da så latterlig enkelt å laste ned programmer, overføre dem til sim-kort, og bruke en installer man finner fra android market. Kanskje ikke lovlig, men ser ingen grunn til å ikke gjøre det da de ikke vil tilby betal-programmer i Norge og ikke taper noe på det uansett. Lenke til kommentar
Blackster Skrevet 28. juni 2010 Del Skrevet 28. juni 2010 Det finnes mange Youtube tester. men her er det fra en Iphone bruker som tester nexus one mot Desire...Nexus one er vel mer eller mindre identisk med desire. Iphone brukeren mener at telefonene er like gode Ja disse er ikke nøye... men en ting blir iphone slått av, droid, nexus, evo og sannsynligvis også med desire...er nettleserens kjapphet. Mitt eksempel på hvorfor jeg synes det er tungvint med Iphone generelt. Jeg er ganske fotballinteressert, for min del trenger jeg ikke å ha med radio..siden p1 følger de fleste kamper og når jeg er på kamp kan jeg følge med hva som skjer i resten av kampene..eller også når jeg ikke er på kamp. Når jeg er i England trenger jeg også denne radioen til å gjøre det samme. her er radio på telefonen viktig for å slippe å drasse med flere ting som man kan miste. Hvis jeg er fortsatt i england, drar til en kompis og skal overføre noen filer/bilder/videoer fra f.eks kampen jeg har ævrt og sett..kanksje bare høre på musikken...eller få noe fra han...kan jeg gjøre det enkelt plugge inn med laderen og vips har han det jeg trenger og omvendt....her kommer sikkert folk å si at det er enkelt å sende en mail med dette..men i utlandet koster så er de Roaming som gjelder...så da ønsker jeg å gjøre det enkelt. ja Iphone viser mange mail som er uleste....mens Android widgeten viser faktisk hvem mailen er fra og emnet...på sin widget...når jeg er på jobb bruker jeg bare denne skjermen som aktiv..og da er det bare å slå av lockscreen så ser jeg mailene som har kommet inn. men dette er igjen veldig personlige referanser....jeg er ingen Iphone hater...jeg hadde sikkert stelt meg flere dager i kø...hvis iphone hadde gitt meg det jeg har behov for.. det over er bare et eksempel på det jeg ikke liker med låsingen til Apple. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Skjønner virkelig ikke hvorfor folk gidder å stresse med SIM kort fra USA. Er da så latterlig enkelt å laste ned programmer, overføre dem til sim-kort, og bruke en installer man finner fra android market. Kanskje ikke lovlig, men ser ingen grunn til å ikke gjøre det da de ikke vil tilby betal-programmer i Norge og ikke taper noe på det uansett. Google har jeg ikke sympati for, siden de ikke åpner markedet, men jeg synes det er veldig greit at programutviklerne får betalt. Jo mer de tjener, jo større inntektspotensial vil de se i Android-plattformen, og jo flere gode applikasjoner får Android. Slik sett betaler jeg gjerne en tier for noen programmer, det har jeg mer enn god nok råd til, og jeg ønsker å gjøre det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå