HiFi-maNN Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Hei! Hva er forskjellen på disse 2 brikkene ? Forutenom prisen. Corsair brikkene er billigere og yter like mye ettersom det jeg forstår. Hva er f.eks CL9-10-9-27 ? Har det noe og si på selve brikkene ? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599350 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=494006 Takk. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 CL som her er en forkortelse for Case Latency.. .. Siden jeg er fryktelig lat, så vil du finne det du trenger å vite på denne linken: http://en.wikipedia.org/wiki/CAS_latency Lenke til kommentar
HiFi-maNN Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 CL som her er en forkortelse for Case Latency.. .. Siden jeg er fryktelig lat, så vil du finne det du trenger å vite på denne linken: http://en.wikipedia.org/wiki/CAS_latency Hehe, javel. Jeg skjønner nå. Da vil altså Kingston brikkene være en god del raskere enn Corsair brikkene. Takk Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Kommer an på hvilket system du skal bruke dem i, er ikke sikkert du trenger så raske minnebrikker i det hele tatt. Lenke til kommentar
HiFi-maNN Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Kommer an på hvilket system du skal bruke dem i, er ikke sikkert du trenger så raske minnebrikker i det hele tatt. Vell, skal man ha CPU, hovedkort og skjermkort i en skala 10/10 så er det vell best og gå for minnebrikker i samme liga antar jeg. Dessuten, ett par hundrelapper ekstra spiller egentlig ingen stor rolle. Minnebrikker er ikke tingen jeg vet best om men etter den linken fra wikipedia har jeg fådd lest litt rundt og erfart meg litt bedre om minnebrikker. Så takk for all hjelp. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Forskjellen vil være synlig på syntetiske tester men vil ikke ha noen betydning i praktisk bruk og opplevd hastighet. Skal du kjøre benchmark's og skryte av resultatene er det sikkert verdt de ekstra hundrelappene. Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Kommer an på hvilket system du skal bruke dem i, er ikke sikkert du trenger så raske minnebrikker i det hele tatt. Vell, skal man ha CPU, hovedkort og skjermkort i en skala 10/10 så er det vell best og gå for minnebrikker i samme liga antar jeg. Dessuten, ett par hundrelapper ekstra spiller egentlig ingen stor rolle. Minnebrikker er ikke tingen jeg vet best om men etter den linken fra wikipedia har jeg fådd lest litt rundt og erfart meg litt bedre om minnebrikker. Så takk for all hjelp. Jojo jeg skjønner det, men du må ikke kun tenke hastighet på minnet. Det er slett ikke sikkert minnekontrolleren på prosessoren din takler å kjøre så høy Uncore som du må med minnet på 2133 mhz. Du kunne like gjerne satset på lav-latency 1600 eller 1866-minne i mine øyne. Lenke til kommentar
HiFi-maNN Skrevet 17. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2010 Kommer an på hvilket system du skal bruke dem i, er ikke sikkert du trenger så raske minnebrikker i det hele tatt. Vell, skal man ha CPU, hovedkort og skjermkort i en skala 10/10 så er det vell best og gå for minnebrikker i samme liga antar jeg. Dessuten, ett par hundrelapper ekstra spiller egentlig ingen stor rolle. Minnebrikker er ikke tingen jeg vet best om men etter den linken fra wikipedia har jeg fådd lest litt rundt og erfart meg litt bedre om minnebrikker. Så takk for all hjelp. Jojo jeg skjønner det, men du må ikke kun tenke hastighet på minnet. Det er slett ikke sikkert minnekontrolleren på prosessoren din takler å kjøre så høy Uncore som du må med minnet på 2133 mhz. Du kunne like gjerne satset på lav-latency 1600 eller 1866-minne i mine øyne. CPUen skulle takle brikkene helt fint etter hva jeg forsto, så det er ikke noe problem. Skulle bare prøve og erfare meg litt rundt minnebrikker, og takket være all hjelp her så har jeg endelig fådd erfart meg litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå