Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Åssen åpne porter på en SMC Barricade SMC7004VBR?

Anbefalte innlegg

(er ikke dratt enda, Grrrrr ca 200 mil biltur.. kjører selv)

Problemet hans er at han og broren sitter bak en ruter (1 IP adresse) fordelt på et subnett (2 IP ala 168.192.2.x). Når de fra hver sin maskin skal spille på forskjellige CS-servere får de det ikke til.. Ikke rart egentlig så lenge de deler en IP adresse utad på internett. Noen forslag til hvordan de kan løse det?

Jeg har en SMC barricade ruter, husker ikke helt hvilken modell, men det er med 4 ports switch innebygt (ABR? eller.no). Jeg trengte ikke åpne noen som helst porter for å kunne spille cs på internet, ja da har jeg prøvd med 2 og 3 klienter. Prøv å oppgrader FirmWare på ruteren. Hmm, kom på en ting, hvis du har satt en pc som DMZ host er det ikke sikkert det funker å spille to samtidig, men hvorfor skulle man bruke DMZ host?

det er cs server jeg skal ha.. ikke dedicated :shrug:

hmm, tenkte da på om det var en listen(?) server eller en dedicata cs server. Satte opp en dedicata i linux, da måtte jeg ha med +ip lokalip som parameter når jeg skulle kjøre hlds. Men hvis det er listen(?) server så burde det funke å åpne port 27015 i ruteren, prøv med både TCP og UDP se om det er noen forskjell. Altså, du må uansett NAT'e port inn til din pc.

hvor kan jeg finne dette FirmWare da?

Google er din venn :), men www.smc.com er kanskje ikke en dum plass å starte ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...