Gå til innhold

Fra Youtube til CD: Hvordan?

Simen1

Anbefalte innlegg

Jepp, jeg vet det er et utrolig dumt spørsmål, men det er lenge siden jeg har holdt på med ripping.

Jeg ønsker en enkel metode for å overføre musikk fra youtube til en CD for avspilling i et billig (500kr) musikkanlegg med innebygget CD-spiller. Det stilles selvsagt ikke noen høye krav til lydkvalitet da youtube ikke akkurat er Hifi i utgangspunktet. Jeg bruker vanligvis CDburnerXP til brenning av ISO og filer om det har noe å si.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen spørsmål er dumme.

Vet ikke om et program som gjør alt men du har flere program som gjør jobben med å laste ned lydsporet på youtube i ønsket format som mp3. Der du må ha et annet program som gjør arbeidet med å brenne ut mp3 filene på CD.

Selv har jeg brukt tjenesten Dirpy som kan brukes uten installasjon i browser å gjør det mulig å laste ned mp3 av lydsporet

Hva du skal bruke for å brenne ut mp3 er jeg dessverre usikker på hva gratis program jeg vil anbefale. Må nesten sjå litt på det før jeg kan anbefale et program.

edit: Har ikke CDburnerXP mulighet for brenning av mp3?

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sjølv bruker eg Opera dagleg men har du også Firefox installert anbefaler eg å laste ned extension'et VideoDownloadHelper som ein halv million andre brukarar har gjort berre den siste veka (nr 2. av alle Firefox extensions)

Eige program som er sikkert er Youtube2mp3. På nettet floererer det med virusbefenkte nedlastingsprogram for youtube-filmer. Men Youtube2mp3 er kontrollert av Sourceforge, verdas største nettstad for fri programvare. T.o.m. kjeldekoden kan lastast ned. Ved installasjon får ein spm. om å hente på nettet den siste nedlastings-dll'en og anbefaler det. Programmet integrerer med Opera (nedlastingsknapp), Firefox og IE . Eller manuelt gjennom å kopiere adressa og lime inn i programmets adressefelt.

Endret av Dabola
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...