Mr.M Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 (endret) Blir dette innført, vil det ta vekk inspirasjon til å slutte med heroin tror jeg. Den som holder på kan da slå seg til ro med at før eller siden vil de komme inn i et slikt "gratis-heroin-program" Nei, jeg kjøper ikke myten om "Heroin er et helvete" osv. Jeg vet om 3 personer som syssler med det, og de stråler som sola når de har fått stikket sitt. Det er penger som er problemet og som skaper tapere. Rusen vil de aldri bytte bort. Avhengighet er ikke en sykdom. Det går ann å slutte med heroin også. Man dør ikke av å ikke få stoffet. Carl I. Hagen forslo en gang å sende narkomane til avvenning på Bjørnøya, langt vekk fra gata. Ta ham på ordet og la de som virkelig ønsker å slutte skrive under på en ufravikelig kontrakt så kan de holdes på til de er kurerte. Endret 15. juni 2010 av Mekkus 2 Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Bra forslag, bedre å sende dem til steder der får skikkelig behandling, ingen mulighet til å rømme og ingen tilgang til heroin i nærheten. Lenke til kommentar
Monkeyboy Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Nå er vel dette bare et forslag som er kommet i en rapport, skrevet av et utvalg satt ned av regjeringen. Det er slettes ikke sikkert at rusbehandling med herion vil vil skje. Rapporten blir først offentliggjort i dag og så kommer den politiske diskusjonen. Høyre har allerede tatt avstand fra denne behandlingsformen og justisminister Storberget ville vente med å ta standpunkt til raporten var offentlig. Rapporten slår forøvrig fast at landet mangler en sammenhengende tilnærming til rusavvenning. Jeg er for en slik behandlingsform, men tviler på at den blir innført. Behandlingen av rusavhengige i Norge er så bakstreversk og reaksjonær fra før av. Når det gjelder full legalisering så sitter jeg litt på gjerdet og er ikke sikker, men heller mer og mer mot det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå