Mr. A Skrevet 16. november 2010 Forfatter Del Skrevet 16. november 2010 Takk. Blir mulig et par bildet til i update 7 hvis jeg får hentet ut bildene. Lenke til kommentar
oPRE Skrevet 17. november 2010 Del Skrevet 17. november 2010 (endret) Tøft prosjekt må jeg si Jeg viste ikke at det gikk ann og koble rca rett til hovdekortet på den måten. Vil lyden bli noe bra? Jeg har også lyst til å lage en liten stuepc som jeg bygger inn i noe eller bare lager helt fra bunnen av. Endret 17. november 2010 av oPRE Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 17. november 2010 Forfatter Del Skrevet 17. november 2010 Takk. Lyden skal bli like bra som om man bruke vanlig 3,5mm jack. Det var mest for syns skyld at det ble montert. Jeg har jo også en 3,5 mm jack på baksiden så jeg er ikke helt i nød om den ikke funker. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 19. november 2010 Forfatter Del Skrevet 19. november 2010 Dessverre får jeg ikke hentet ut bilder da det ser ut som minnekortet er ødelagt. Må nok kjøpe et nytt minnekort og ta bildene på nytt. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. november 2010 Forfatter Del Skrevet 20. november 2010 Da fikk jeg endelig hentet ut bildene, så da er update 8 på plass og det siste bildet i update 7 er på plass Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 15. desember 2010 Del Skrevet 15. desember 2010 Tar det lang tid for deg å få ting fra Sortiment? For meg tok det nesten 3 uker før jeg fikk noe jeg bestilte Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 15. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2010 Tar det lang tid for deg å få ting fra Sortiment? For meg tok det nesten 3 uker før jeg fikk noe jeg bestilte Tok en del tid ja, men det ble begrunnet med at det tok tid å få det inn fra deres kilde. Update 9 er på plass. Bilder kommer mest sansynelig i løpet av dagen. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 16. desember 2010 (endret) Da er bildene endelig oppe. Edit: La til et par ekstra bilder. Endret 17. desember 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
Bilael Skrevet 23. desember 2010 Del Skrevet 23. desember 2010 Selv om spill-hjertet mitt blør litt av at noen gjør slikt med en gammel NES, må jeg si dette er veldig spennende. Ser frem til å følge med videre i utviklingen Lenke til kommentar
Mikkel™ Skrevet 27. desember 2010 Del Skrevet 27. desember 2010 Jeg har og hatt i tankene å kjøpe meg en defekt NES el. og lage mediesenter av det Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 27. desember 2010 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2010 (endret) @ Bilael: Det kan jeg forstå. @ Mikkel: Det skal du bare gjøre. Bare spør om det er noe info jeg kanskje kan være behjelpelig med Endret 27. desember 2010 av Mr. A Lenke til kommentar
entername Skrevet 16. januar 2011 Del Skrevet 16. januar 2011 Hei Blei litt inspiriert og lurte på å gjer det samme som deg når eg såg loggen din. Desverre har eg omtrent ingen erfaring med lodding o.l. det einaste verktøyet du brukte som eg verkeleg kan bruke er nokk båremaskin og dremel. Er loddinga og generelt moddinga av NES kabinettet for å få plass til hovedkortet svert vanskelig, eller trur du ein førstegangs bygger kunne fått det til? NB: Trur du det er plass til eit blue-raye drev av den typen som er i bærbare maskiner inni kabinettet? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 16. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2011 (endret) Hei hei. Anbefaler deg å kjøpe en ok loddebolt og litt 1mm loddeting og bare prøve deg fram med noe ledningen og kanskje et printkort. Du kan også se litt på youtube om du finner how-to's.Er en del jobb, både i skjæring og oppmåling, men du kunne nok ha klart det. Bare husk å måle mange ganger før du skjærer. Det å få plass til hovedkortet er ganske tricky, men den beste måten jeg fant for å få beholde de originale bryterne var å montere det opp ned. Det hadde nok passet et blue-ray drev inni der, men ikke på min maskin da hk er montert såpass høyt at det ikke passer. Dette er gjort for å minske støy fra vifta. Et siste tips, være forsiktig, det er tross alt en gammel maskin så plastikken er ikke like bøyelig som den en gang var. Ellers er det bare å spørre om det er noe du lurer på. Mvh Mr.A Endret 20. januar 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Vaktmester'n Skrevet 19. januar 2011 Del Skrevet 19. januar 2011 Gleder meg til å se dette prosjektet ferdig Hva slags programvare har du tenkt å bruke på den? Tenker på OS og software generelt. Hva er forresten DVS skruer? Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 20. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2011 Kommer nok til å bruke windows 7. Annen programvare vet jeg ikke enda, men blir nok en NES emulator og et eller annet media program som tillater streaming fra en server som blir satt opp. Diverse skruer. Altså alt av skruer jeg mangler for å gjøre pc'en ferdig. Eneste som mangler for øyeblikket. Har ikke funnet passende skruer enda. Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 30. januar 2011 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2011 (endret) Hei Noen som vet hvor jeg kan få tak i gjengede stenger. Har litt problemer med å finne noen som selger det i passende tykkelse(ca 3mm i diameter). Må være ca 8-9cm lang. Ser de har noe slikt på Clas Ohlson, men har ikke et butikk i nærheten. Kikket innom Biltema et par ganger da jeg fant et par passende skruer på nettsiden deres som matchet perfekt, men det ser ikke ut som de har hatt dem inne noen gang. Takk på forhånd Mvh Mr.A Endret 13. februar 2011 av Mr. A Lenke til kommentar
Mr. A Skrevet 13. februar 2011 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2011 Driver og bygger litt på pc'en nå, og den blir forhåpentlighvis ferdig i løpet av kort tid. Fant ikke lange nok skruer så jeg måtte improvisere litt, men tror det blir bra. Lurer egentlig bare på om det enda er noe aktivitet her. Er vel ikke vits at jeg bruker tid på å poste oppdateringer om det ikke er noen som leser dem. Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Jeg leser prosjektet ditt ofte jeg. og jeg gleder meg til neste update. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Det er flere som leser, men alle tar ikke seg tid å skrive en kommentar alltid. Jeg må si den begynner å bli ganske fullført men litt trist og sjå NES maskinen blir koblet fra hver andre Lenke til kommentar
The Crusher Skrevet 13. februar 2011 Del Skrevet 13. februar 2011 Hadde du vært like trist om du så en nitendo 64 blit demontert? eller en nitendo gamecube? Lurer på om det er noe plass i gamecuben min til å bygge i jeg får aldri nok htpc'er Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå