Gå til innhold

Mistenker virus/keylogger/trojan

Anbefalte innlegg

Hallo! Jeg har nylig blitt hacket/frastjelt accounten min på World of Warcraft og har sendt til Blizzard og de hjalp meg. Men det samme problemet skjedde igjen! Problemet er att når jeg prøver å logge inn kommer det att jeg må skrive authentication code, og det betyr noen har tilgang på accounten og har gjort så jeg må skrive koden (som er umulig å få tak i uten å kjøpe noe styr elns).. Får også e-mailer om att passordet har blitt endret, som jeg ikke har gjort. Den første gangen det skjedde og jeg fikk hjelp av Blizzard endret jeg passordet på accounten min, scannet dataen for virus og brukte CC-cleaner. Virusprogrammet jeg bruker er forresten Avira AntiVir Personal - Free Antivirus. Jeg fann INGEN virus, men likevell så ble jeg hacket igjen! Nå heg jar skiftet passordet på e-mail kontoen min og, som jeg ikke gjorde forrige gang. Men er det noen som anbefaler noen bra programmer som merker om jeg har trojan / keylogg og kan fjerne de? Er virkelig desperat og trenger hjelp her :) Dagen er ikke det samme uten World of Warcraft :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør nok skaffe deg en authenticator, Battle.net Authenticator FAQ.

Du er klar over at alle disse mailene som påstår at kontoen din holder på å bli hacket, solgt, eller endret er scam mail og ikke kommer fra Blizzard?

Hvis du svarer på en slik mail, eller følger en av linkene i disse mailene så gir du kontoinformasjon til hackerne.

En god praksis er å sjekke email headeren på slike mailer, da vil du se at avsenderadressen er spoofet og ikke kommer fra Blizzard.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er fullt klar over det. Jeg nemnte det, fordi det kan KANSKJE være hvorfor jeg har problemet med å bli hacket. Jeg tviler sterkt på att jeg har trykket på noen av dem, men det kan godt hende jeg har gjort det en eller annen gang for lenge siden uten å tenke meg om

Lenke til kommentar

Spybot-S&D er ett bra malwareprogram, gratis er det og.

En rootkit scanner kan kanskje også være greit å kjøre.

Mulig noen andre kan anbefale en ok gratis variant.

Spybot har også en skikkelig plagsom modul som de kaller Tea Timer, den er som sagt plagsom til å begynne med da den ikke tillater noen programmer internetaksess eller at registry endres uten at du godkjenner dem. Men det er jo en fin måte å se hva som prøver å komme seg på nett på maskinen din.

Hvis du er nøye og søker opp alle prosesser som ber om internettilgang/endring av registry så skal det mye til at du tillater noe skummelt som trojanere eller bakdørsprogrammer å kommunisere med verten sin.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar
Spybot-S&D er ett bra malwareprogram

Spybot er ikke et bra malwareprogram,det er mange år siden det var bra.

Norbat sin test.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1075335

Men er det noen som anbefaler noen bra programmer som merker om jeg har trojan / keylogg og kan fjerne de? Er virkelig desperat og trenger hjelp her

Kjør igjennom veiledningen loggene poster du her i tråden din

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...