Lasse94 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 noen som vet at det er plass til en Noctua NH-D14 cpu kjøler i et CM Storm Sniper Kabinett? er det noen andre komponenter som teller her? her er listen over hva jeg har planer om å kjøpe hvis det skulle være noe: Hovedkort - Asus Crosshair IV Formula 1750,- Netshop/MPX Prosessor - AMD Phenom II X6 1090T Black Edition 2450,- Netshop/MPX Kabinett - Cooler Master Storm Sniper 1459,- MPX Skjermkort - Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X 3295,- Netshop/MPX RAM - OCZ DDR3 PC3-12800 Platinum 6 GB (3 x 2 GB) 1675,- Netshop Hrddisk - Western Digital Caviar Green 2 TB 64 MB Cache 989,- MPX/Netshop PSU - Corsair TX 850W 1125,- Netshop/MPX PSU kjøler - Scythe Katana 3 329,- MPX/NEtshop DVD Brenner - Plextor DVD-brenner PX-880SA 375,- Netshop Blueray leser - Samsung SH-B083L/BSBP Blu-Ray spiller 795,- Netshop SUM =14242,- eller er det noen andre kjølere som er bedre? må være AM3 sokkel Lenke til kommentar
Ryunohige Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Heisann Jeg har et Storm Sniper-kabinett med en Noctua NH-U12P SE2 i, som i følge Netshop er 0,2 cm kortere i høyden enn en Noctua NH-D14. Selv med sideviften montert i kabinettet, er det fremdeles ca. 1 cm å gå på for kjøleren. Ergo vil jeg tro at en NH-D14 vil passe. NB! Vet ikke om det har noe å si for høyden, men jeg har et Intel-oppsett med GA-X58A-UD5-hovedkort og Core i7 920-prosessor. Dersom du er i tvil, kan jeg på det aller sterkeste anbefale kjøleren som jeg bruker (linket over). Den er en absolutt drøm; nydelig stille og iskald. Kabinettets kjøling er helt rått også, jeg begynner nesten å fryse om jeg står bak det, haha Ellers kan jeg anbefale en SSD til systemdisk, jeg har en Intel X25-M gen.2 og den er utrolig rask. Har hørt at Caviar Green går i strømsparingsmodus og derfor er litt tregere (?). Kanskje du kan sjekke ut Caviar Black-serien? Til slutt vil jeg også anbefale Corsair HX 850W. Jeg har den selv og den var helt herlig å montere. Slipper en hel drøss med kabler som ikke brukes. Lykke til med kjøp! Endret 14. juni 2010 av Ryunohige Lenke til kommentar
Ryunohige Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Oisann, dobbeltpost Endret 14. juni 2010 av Ryunohige Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Du kan ta en titt på denne testen, Noctua NH-D14. Etter det jeg har lest og kan se fra bildene så stikker den ene vifta ett godt stykke inn over minnesoklene, så om den passer avhenger veldig av hvor høyt minnebrikkene dine bygger. Det er ikke noe problem med lavprofil minne, men de høye variantene til f.eks Corsair, spesielt den med egen vifte vil nok skjære seg. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) http://www.dragonsteelmods.com/index.php?option=com_content&task=view&id=15605&Itemid=38&limit=1&limitstart=2 Ser du her så skal det gå fint med ramen du har valgt.. http://www.noctua.at/main.php?show=compatibility_ram_gen&products_id=34&lng=en The NH-D14 is a big cooler that extends over the first RAM slots on most mainboards. The cooler offers sufficient clearance for all standard size memory modules, but you won’t be able to use memory modules higher than 44mm. Endret 14. juni 2010 av taz Lenke til kommentar
Ryunohige Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Du kan ta en titt på denne testen, Noctua NH-D14. Etter det jeg har lest og kan se fra bildene så stikker den ene vifta ett godt stykke inn over minnesoklene, så om den passer avhenger veldig av hvor høyt minnebrikkene dine bygger. Det er ikke noe problem med lavprofil minne, men de høye variantene til f.eks Corsair, spesielt den med egen vifte vil nok skjære seg. Jeg har selv de samme minnebrikkene som OP har valgt, og de er av typen med lav profil. Med NH-U12P SE2-kjøleren er det ganske nøyaktig 1 cm klarering opp til viften (som for øvrig ikke kommer over brikkene). Så det skal nok gå bra med en NH-D14, siden det er en identisk 120mm vifte som stikker ut mot brikkene. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Det er jo stas, dette er vel etter det jeg vet en av de desidert beste luftkjølerne på markedet hvis det betyr noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå