Gå til innhold

Hjelp med hvordan RAM som støttes i Hovedkortet

Anbefalte innlegg

Tenker å kjøpe ASUS crosshair IV Extreme

Men når jeg sjekker RAM, så står det en liste over hva som funker., men det er en kolonne med avkryssning av om den støtter 1,2,4 DIM, tenker kanskje 8 gb ram (4x2gb) men.. går ikke dette da(ser at flere av dem ramene som er supportet ikke har NOEN DIMM avkrysset.

4 DIMM Slots

• 1 DIMM: Supports one module inserted in any slot as Single-channel memory configuration

• 2 DIMM: Supports one pair of modules inserted into eithor the red slots or the black slots as one pair of Dual-channel memory configuration

• 4 DIMM: Supports 4 modules inserted into both the red and black slots as two pairs of Dual-channel memory configuration

Så passer alle uansett, så DIMM altså bare er noe ekstra bonus?(og hva er DIMM?)

Endret av exburn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dimm står for Dual in-line memory module og er betegnelsen på hvordan minnebrikke er designet, mot den andre varianten som kalles Simm, Single in-line memory module.

Jeg skjønner ikke helt hva du lurer på. Kjøp minne som står på denne kompabilitetslista så er du garantert at det funker.

Kanskje hvis du linket den lista du henviser til så kan vi se hva du mener?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Crucial CT12864BA1067.8SFD 1GB SS MICRON D9JNL 7 - ● ●

Dette minnet har jeg sakset fra lista di og det den sier er at dette minnet kun kan brukes parvis, det vil altså ikke funke hvis du setter inn bare 1 brikke av dette settet.

Endel av de andre settene funker kun enkeltvis eller parvis men ikke med 2 par etter det jeg kan tyde.

Det kan kanskje være greit å velge ett sett som virker i alle konfigurasjoner.

Du kan også finne minnekonfiguratorer hos de fleste minneprodusenter hvis du vil ha litt større valgfrihet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk, men nå klikker jeg FULLSTENDIG! .. Skjønner ikke at noen skal funke med double dualchannel og noen ikke!. .. og forresten kan jeg ha 1 type ram i rød, mens en annen type i svart ram slots. Feks Rød= kingston 1600 mhz og svart= ocz 1600 mhz. og isåfall må de ha samme latency og clock?? (kan man ikke bare dulte inn dualchannel ddr3 1600 mhz av samma slag det er, bare det passer inni...?(freaker ut.. skjønner ikke problemet ddr3 er da ddr3?)) btw dette hovedkortet fra Asus crosshair IV formula har jo dette MemOK greiene sine... ARGHh..

MemOK!

Any memory is A-OK!

Memory compatibility is among the top concerns when it comes to computer upgrades. Worry no more, MemOK! is the fastest memory booting solution today. This remarkable memory rescue tool requires nothing but a push of a button to patch memory issues and get your system up and running in no time. The technology is able to determine failsafe settings that can dramatically improve system booting success.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...