Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Skjermkorthandel i USA

Anbefalte innlegg

Broren min bor i USA og skal til norge om ikke så lenge. Jeg har tenkt på om det vil være lurt av meg å få han til å kjøpe et HD5970 for meg der, i stedet for at jeg kjøper det her.

Har noen et godt tips til hvor det er lurt å handle(helst web)?

Er det så mye billigere at det er verdt stresset? Må spare vertfall 600kr for at jeg skal gidde.

Kanskje er det verdt det å handle i norge, ene og alene på grunn av lettvindt reklamasjon, om noe skulle gå galt? Det er jo et ganske så dyrt produkt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjermkort er både dyrt og utsatt for feil så jeg ville ikke engang vurdert å kjøpe en slik komponent fra USA, det er potensielt hele kjøpssummen ut av vinduet hvis den ryker. Og hva om det er produksjonsfeil på det?? Det blir jo en artig greie.

Noen produsenter, spesielt av bærbare har ordninger hvor du kan levere produktet til reparasjon ved nærmeste servicesenter, men jeg er litt usikker på hvordan dette fungerer i praksis, og hvordan det stiller seg hvis det er snakk om større feil evt. bytte av hele maskinen.

Generelt så vil jeg nok fraråde å kjøpe komplisert elektronikk fra utlandet da det fort kan bli mye dyrere enn å handle her hjemme.

Lenke til kommentar

Newegg er stedet du vil bruke om du skal kjøpe noe sånt i statene. de har som regel de billigste prisene sånn gjevnt over, og de har god service og er en skikkelig bedrift.

Det sagt - jeg ville ikke kjøpt akkurat skjermkort. Det er som nevnt over en av de delene som er relativt høyere sjanser for å oppleve defekter på - og det blir i praksis nesten umulig (ihvertfall veldig dyrt) å bruke garanti på et kort kjøpt i statene, plus at du selvfølgleig ikke får norsk reklamasjonrett på den. De flere ekstra årene med reklamasjonsrett er faktisk verdt en del penger. Det er en billig inebygget forsikring sånn sett.

Visse andre deler som er lite utsatt for produksjonsfeil og lignende er bedre egnet for å kjøpes i utlandet. CPUer for eksempel er meget skjeldent DOA og fortsetter vanligvis å fungere i "all evighet" så lenge de ikke overklokkes til døde vel og merke.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...