dehov Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Jeg har innrykk i slutten av september i år. Dersom man dimmer før 12 mnd pga utdanning, vil man ikke få "Fullført førstegangstjeneste"? Endret 14. juni 2010 av dehov Lenke til kommentar
Zash Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Vanlig førstegangstjeneste er på ca 11 måneder, og du kan søke om å førtidsdimmetere. Du vil allikevell få fullført førstegangstjenesten. Lenke til kommentar
dehov Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Vanlig førstegangstjeneste er på ca 11 måneder, og du kan søke om å førtidsdimmetere. Du vil allikevell få fullført førstegangstjenesten. Må man søke om det allerede før man har hatt innrykk, eller gjøres det mens man er i forsvaret? Og vet du ca hvor mange av dem som søker om å førtidsdimmetere som får lov til det? Endret 14. juni 2010 av dehov Lenke til kommentar
Zash Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Du søker mens du er inne. Noe tall har jeg ikke, men hvis du har en bra grunn, og en god søknad, tror jeg nok du får invilget. Lenke til kommentar
minigrill Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Vanlig førstegangstjeneste er på 12 mnd. Du dimmer normalt et par uker før datoen du kom, i og med at de ikke har lov til å holde deg over 365 dager. Skal du førtidsdimmitere, så må du dokumentere at du har skolegang, evt. jobb. Lenke til kommentar
Zash Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 I Setermoen Leir er hovedinnrykket rundt 13 august, og de dimmiterer (eller blir permitert) senest 9.juli (denne kontigenten) Lenke til kommentar
dehov Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 I Setermoen Leir er hovedinnrykket rundt 13 august, og de dimmiterer (eller blir permitert) senest 9.juli (denne kontigenten) Ok. Vet du noe om hvordan det er på Madla? Lenke til kommentar
baBuShKa Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 (endret) Det er ikke Madla det kommer an på, men avdelingen du tjenestegjør i etter rekrutten på Madla. Vet ikke om du er luft eller sjø... Men uansett så kan du førtidsdimmitere og få fullført førstegangstjenesten som normalt og fult dimmepeng. I de fleste tilfeller må du nok ha en gyldig grunn til å førtidsdimmitere da. Skoledimm er vel 6 uker. Er selv fra Septemper 09, og skal dimme noen dager før skolestart viss alt går etter planen. Gjett om jeg gleder meg =) Endret 26. juni 2010 av baBuShKa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå