Gå til innhold

Passer disse delene sammen?

Anbefalte innlegg

Hei, skal investere i ny pc nå, og bygger selvfølgelig selv, men har aldri bygget en med AM3 sokkel, så vil disse delene passe sammen? Alle delene er funnet på Prisguide.no

Alle svar mottas med takk! :)

Hovedkort - Asus Crosshair IV Formula 1750,- Netshop/MPX

Prosessor - AMD Phenom II X6 1090T Black Edition 2450,- Netshop/MPX

Kabinett - Cooler Master Storm Sniper 1459,- MPX

Skjermkort - Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X 3295,- Netshop/MPX

RAM - OCZ DDR3 PC3-12800 Platinum 6 GB (3 x 2 GB) 1675,- Netshop

Hrddisk - Western Digital Caviar Green 2 TB 64 MB Cache 989,- MPX/Netshop

PSU - Corsair TX 850W 1125,- Netshop/MPX

PSU kjøler - Scythe Katana 3 329,- MPX/NEtshop

DVD Brenner - Plextor DVD-brenner PX-880SA 375,- Netshop

Blueray leser - Samsung SH-B083L/BSBP Blu-Ray spiller 795,- Netshop

SUM =14242,-

er det noen deler jeg bør bytte, eller noe jeg burde kjøpe med som vifer elns?

og hva er det jeg må skaffe hvis jeg vil ha et bedre upload hastighet på nettet mitt ( for hosting av spill)?

har nå kjøpt en CAT5 kabel og håper åpå at det vil funke, ettersom jeg sitter langt unna ruteren...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ser veldig bra ut. cpu kjøler kunne du ha hatt litt bedre som en CM v8 elelr v10 elelr noctua sine eller promilatech da de er de aller beste kjølerne

leste på kommentarer og en som skriver opp temps der og det så ganske høyt ut

jeg har 37grader ved full load på amd phenom II x4 940 black edition @3.6ghz med CM v8 ;)

ellers er det bare go go go :)

Lenke til kommentar

ser veldig bra ut. cpu kjøler kunne du ha hatt litt bedre som en CM v8 elelr v10 elelr noctua sine eller promilatech da de er de aller beste kjølerne

leste på kommentarer og en som skriver opp temps der og det så ganske høyt ut

jeg har 37grader ved full load på amd phenom II x4 940 black edition @3.6ghz med CM v8 ;)

ellers er det bare go go go :)

Supert! var litt usikker på cpu kjøleren ja, følger det en med cpu'en eller må jeg kjøpr separat?

Tror du det er noe point med vannkjling, eller vil kabinettets vifter gi nok kjøling til overklokking? tror at hovedkortet har eget overklokkingsknapp som overklokker for deg, så har lyst til å prøve det :D

Edit: Det ser ikke ut som at V8 støtter AM3?

Endret av Lasse94
Lenke til kommentar

med en v8 og et bra kjølingskabinett så får du helt ok temps på overklokking

vannkjøling er selvfølgelig best og anbefalende men det er ikke et must

v8 støtter am3 da am2 og am3 er samme chipsett i størrelse og alt (jeg har HK som er am2+/am3 og bruker am3 cpu med v8 kjøling)

Lenke til kommentar

med en v8 og et bra kjølingskabinett så får du helt ok temps på overklokking

vannkjøling er selvfølgelig best og anbefalende men det er ikke et must

v8 støtter am3 da am2 og am3 er samme chipsett i størrelse og alt (jeg har HK som er am2+/am3 og bruker am3 cpu med v8 kjøling)

noen som gidder å finne et vannkjøing system som passer? jeg skjønner meg ikke helt på akkurat den delen, ettersom jeg aldri har prøvd det..

Takk for svar! :D

Lenke til kommentar

eneste jeg har og si er at harddisken din kunne vært en mindre variant, aka raskere. det vill gi deg en mye mere behaglig følelse av pc'en om du har penga og vill ha veldig rask respons så er SSD harddiske et must, men en vanlig harddisk på 500Gb/250Gb eller noe sant hadde vært ypperlig for opperativ systeme, heller ha en ekstra en ved sidna som du kan fylle opp med filmer, musikk og slikt, og ha spille og programer som laster veldig mye på C: disken

Lenke til kommentar

eneste jeg har og si er at harddisken din kunne vært en mindre variant, aka raskere. det vill gi deg en mye mere behaglig følelse av pc'en om du har penga og vill ha veldig rask respons så er SSD harddiske et must, men en vanlig harddisk på 500Gb/250Gb eller noe sant hadde vært ypperlig for opperativ systeme, heller ha en ekstra en ved sidna som du kan fylle opp med filmer, musikk og slikt, og ha spille og programer som laster veldig mye på C: disken

ok, så du mener at jeg burde ha en harddisk for filmer og annet crap, og en mindre en for os og programmer?

en ssd passer ikke i kabinettet, gjør det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...