Hootie Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Samboeren min har ein Asus a6ja som ikkje vil slå seg på lengre. Ho og datteren våras på 1 år satt med maskinen i dag da datteren vår trykka på ein eller anna knapp sånn at maskinen gjekk av. Ved oppstart så trykka ho også på ein eller anna knapp, så no starter ikkje maskina i det heile. Eller ein hørre at maskinen starter før den går av etter 3-4sekund. Samboeren min meiner at ho såg det sto ett eller annet med critical på skjermen akuratt da datteren vår trykket, og ho veit ikkje kva som er blitt trykket på. Noken som har ein ide kva dette kan vær? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Uansett hva det var så tror jeg dere bare kan reinnstallere maskinen like godt først som sist. Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Uansett hva det var så tror jeg dere bare kan reinnstallere maskinen like godt først som sist. Men korleis klarer eg det når maskinen ikkje kommer på? Den starter opp i eit par sekund, men skjermen er svart, og så slår den seg av. Eg trur ikkje eg kommer langt nok til at eg kan reinstalere? Det samme skjer om eg kjører med strøm og batteri, bare batteri eller bare strøm. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Så den går altså ikke gjennom post engang? Ikke noe skjermbilde? Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Så den går altså ikke gjennom post engang? Ikke noe skjermbilde? Nei, ein hørre bare at vifta starter, så stopper den igjen. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Du kan prøve og koble den mot en ekstern skjerm da det er godt mulig at knappen dattera di traff var koblingen mot ekstern monitor. Hvis det ikke funker kan du prøve er å ta ut minne og evt. tillegskort og sette dem inn igjen. Jeg har ikke noe tro på at det vil hjelpe men da har man jo prøvd. Hvis den er av nyere dato så er det antageligvis smartest å sende den inn til reparasjon slik at man ikke mister garantien. Lenke til kommentar
Hootie Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Du kan prøve og koble den mot en ekstern skjerm da det er godt mulig at knappen dattera di traff var koblingen mot ekstern monitor. Hvis det ikke funker kan du prøve er å ta ut minne og evt. tillegskort og sette dem inn igjen. Jeg har ikke noe tro på at det vil hjelpe men da har man jo prøvd. Hvis den er av nyere dato så er det antageligvis smartest å sende den inn til reparasjon slik at man ikke mister garantien. Om den va sett til eks.skjerm så skulle vell maskinen startet forda? No står den akuratt lenge nok til at vifta kommer opp i turtal, før den slår seg av. Prøvte å ta ut og sette inn minne osv. uten hell.. Satte inn oppstartcden uten sukses.. PCen er 4-5 år gammel, så det blir for dyrt å sende den inn.. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Da kan du jo kanskje kikke litt rundt etter oppskrifter på å resette bios. Det kan jo kanskje hjelpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå