Gå til innhold

Media, spill, multi pc.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nå igjen tenkt til og lage meg en ny pc, og har ikke gjort dette på lenge,

det skal ikke være noe allt for fansy men litt må det jo være.

pc'en skal brukes til media pc, samt spille pc, og overklokke litt driver med 3dmark

Har lyst på :

Amd x6

ati 5xxx

Harddisk SSD

Stort og luftig kabinett, med mulighet og montere vannkjøling enten inni eller på utsiden.

Fansy kjøle muligheter,

Windows 7

Jeg har fra før av :

750w Cosiar

600Gb 7200rpm 32mb

1000Gb 7200rpm

nivida Evga 9600GT SSC x2

CD stasjon

har også hovedkort, med cpu og minne men dette er ikke noe jeg skal bruke.

det jeg er ute etter i første om gang er da kabinett, cpu (AMD), Hovedkort, minne

og i andre omgang Harddisk SSD og grafik kort (ati 5xxx)

men om noen har et bra forslag til et intel oppsett så er jeg ikke i mot dette heller, jeg vet ikke helt hva som er ute der i dag lenger.

budsjett : billiges mulig (vill ha mest for penga)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for svar, men trur ikke det du har satt sammen er noe for meg, kabinettet er litt lite, hovedkorte er ikke egnet til overklokking, og passer ikke til amd x6, du har også tatt med cd-stasjon og harddisk noe jeg har fra før av og er ikke eldre enn 6-9mnd sorry for kansje dårlig opplyst i første, men er kunn ute etter hovedkort til amd x6 og minne bør være 1333Mhz helst 1600Mhz,

Men veldig takk for svar, er vanskelig og sette sammnen, mye enklere og vudere oppsett andre har satt opp :)

Glemte og nevne i det opprindlige oppsettet skal begynne smått så trenger ikke skjermkort og slikt med en gang, det jeg vill se mest på er hovedkort og minne, cpu og kabinett :)

Lenke til kommentar

jeg har et sinnsykt rått oppsett til deg da men det koster au da og da får du noe som yter mye mer enn det dobbelte av amd 6kjerneren

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=805889&su=C7883818-92F1-439C-960A-9E7A00D53822

det er sikkert utenfor ditt budsjett men følte jeg måtte nevne det for det om ;)

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=receive&si=808377&su=9170A6F1-51D1-4A6A-967E-A2CFA8EF6DD6

der har du HK cpu og minne etter dine krav som er ganske grei pris på :)

Lenke til kommentar

usb problemet er ingen problem da du kan kjøpe usb hub for 200kr (samt det er alltid noen i kabinettet, jeg har 2 i tastaturet G19 og 4 i kabinett så jeg har 8stk totalt og det skulle holde det)

overklokking går det fint med da det er bare at du må aktivere det med en liten pinne på HK eller inne i bios (andre forums som sier så)

det er en del funksjoner som ikke alle har brukt for ja men det er ikke bare server ser du. det er workstation/server og hva er mac? det er workstation så så mye ubrukelige ting er det ikke

Lenke til kommentar

Upraktisk med en HUB. Blir et forbanna rot skal man ha kabler overalt. Jeg fyller opp 5 USB porter bare på hovedkortet, og 2 USB porter holder ikke lenge. I tillegg vil man ikke få like god hastighet over USB hvis man skal dele begge portene på f. eks 8 enheter.

Det støtter jo heller ikke multi-GPU løsninger, noe mitt WS Supercomputer gjør.

Tipper du aldri kommer til å bruke PIKE, eller halvparten av alle de fjernstyrings og virtualiserings funksjonene.

Spør du meg er EVGA Classified SR-2 et mye bedre hovedkort. Det er laget for 4-way SLI og crossfire i tillegg at det er et meget godt hovedkort for overklokking.

Lenke til kommentar

multi gpu jo det er jo det som er hele pointet at det gjør. 2x xeon cpuer

ja jeg har ikke tenkt til å ha HUB men det går jo ann. jeg har som sakt 8 usb porter totalt så trenger ingen hub jeg da jeg kun bruker 4 porter til nå...

alle funksjonene har jeg ikke satt meg inn i enda da jeg venter på cpu vannblokk fra microplex (lagerstatus) så har det ikke oppe å sviver akkurat nå. sitter på den "gamle" pc`en nå...

du kan ha 4 way sli/crossfire på det oppsettetjeg har lagt opp der men hvilke hastigheter man får er jeg usikker på

overklokking er og fullt mulig men jeg skal ikke holde på med noe ekstremt, jeg skal ha de opp på 3.0ghz så er jeg meget fornøyd

Lenke til kommentar

Jeg finner miksa resultater via google... noen sier ja og noen sier nei (i både specs, shops og forums)

jeg planlegger ikke noe multi gpu jeg da... har 4890 TOP kort nå så holder det til enten ati 6*** serie kommer eller nvidia sitt nye og mye forbedra fermi kort

Lenke til kommentar

unnskyld men nå syntes jeg faktisk dette ble litt usakelig her jeg da,

og for å si det rett ut det "bra" valge du har valgt er desverre kun en server løsning, og ikke begregnet for spill eller media eller overklokking slik jeg sa jeg hadde litt lyst på, men det første valget du ga meg var det realt valg, men desverre virker det som du setter sammen pc deler uten og egentli vite hva du driver med, sorry men denne her hakke vært til stor hjelp.

jeg har lyst på Ytelse for penga aka amd, men sette sammen det dyreste og beste er ikke ytelse for penga desverre, jeg håpet på et svar der folk kunne begrunne hvorfor de velger det de har valgt og ikke setter sammen det dyreste innen for det jeg vil ha, for akkurat det klarer jeg selv også.

håper ingen føler seg såret er ikke min mening.

Mvh Kim

Lenke til kommentar

det er beregna til workstation og server som sakt... det oppsettet er det nøyaktig samme oppsett som de aller fleste mac`s bruker og mac er ikke servere men workstations... xeon cpuer er beregna til workstation og server og samme med HK

jeg har og lagt opp et oppsett der med amd x6 som du kan sjekke ut hvis du ikke har gjort det

neida føler meg ikke såret dersom du ikke liker valgene. jeg slenger ut noen valgmuligheter så er det ditt valg om du liker de eller ikke

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...