Aasgaard Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Har et rimelig lavt forbruk hva sms/ringeminutter angår, men bruker rundt 1GB data på mobilabonnementet pr mnd. Har nå Telenor FriHet med "Dag&Natt". Har vurdert å skaffe en iPad 3G. Da krever Telenor at jeg tegner et eget abb til denne, slik at jeg får 299,- pr mnd i tillegg. Jeg synes det er vel drøyt å skulle betale to ganger for fri mobil databruk. Hos NetCom hadde jeg sluppet betydelig billigere unna, siden de tillater et ekstra data-simkort knyttet opp mot et vanlig abonnement. Telenor tillater visst kun dette for bedriftskunder. Problemet er at NetCom har så mye dårligere 3G-dekning der jeg ferdes. Noen ideer til hvordan jeg kommer best mulig ut av denne situasjonen? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Null problem Aasgaard! Du ringer bare Telenor og bestiller ett tvillingsim til Ipad'n din. Så får du 2 simkort på samme abb\datapakke,dvs det fungerer også som datakort. Endret 14. juni 2010 av Rusher Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Da blir det vel krøll med tale, såvidt jeg vet. Har forstått det slik at siden iPad ikke kan motta tale, viderekobles alt innkommende til personsvar. Var også slik Telenor mente det ville fungere med tvilling... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Noen ideer til hvordan jeg kommer best mulig ut av denne situasjonen? Hva med en vanlig (WiFi) iPad og en mobiltelefon med innebygget WiFi-aksesspunkt? Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Nei det blir null problem, jeg har samme løsning selv. Alt vil viderekobles til mobilsvar visst din hovedtlf er avskrudd, ikke ellers. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Hva med en vanlig (WiFi) iPad og en mobiltelefon med innebygget WiFi-aksesspunkt? Joda, det fungerer jo, men det er ikke like smidig. Dessuten tømmer jeg batteriet på mobilen raskt nook som jeg gjør. Nei det blir null problem, jeg har samme løsning selv. Alt vil viderekobles til mobilsvar visst din hovedtlf er avskrudd, ikke ellers. Du har Telenor? Har sett andre klage på at det ikke fungerer, fordi tale avvises av iPad-en i løpet av et ring eller to, og at Telenor da viderekobler til telefonsvar... Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Jeg har Telenor ja, og det fungerer utmerket her. Har også brukt samme løsning mot Mobilt bredbånd, dvs tvillingkortet i modemet. Samme resultat da :-) Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Okok, skal visst ikke være lett å bli klok på: http://ipod1.no/forum/viewtopic.php?p=2121847 Kan selvsagt bestille et og teste, men synd de ikke leverer egne datakort som NetCom (og som Telenor visstnok tilbyr bedriftskunder). :/ Endret 14. juni 2010 av Aasgaard Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Merkelig! Men det fungerer som sagt utmerket her med tvilling kort :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå