Gå til innhold

iPad-abonnement og databruk på mobil


Anbefalte innlegg

Har et rimelig lavt forbruk hva sms/ringeminutter angår, men bruker rundt 1GB data på mobilabonnementet pr mnd. Har nå Telenor FriHet med "Dag&Natt". Har vurdert å skaffe en iPad 3G. Da krever Telenor at jeg tegner et eget abb til denne, slik at jeg får 299,- pr mnd i tillegg. Jeg synes det er vel drøyt å skulle betale to ganger for fri mobil databruk.

 

Hos NetCom hadde jeg sluppet betydelig billigere unna, siden de tillater et ekstra data-simkort knyttet opp mot et vanlig abonnement. Telenor tillater visst kun dette for bedriftskunder. Problemet er at NetCom har så mye dårligere 3G-dekning der jeg ferdes.

 

Noen ideer til hvordan jeg kommer best mulig ut av denne situasjonen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med en vanlig (WiFi) iPad og en mobiltelefon med innebygget WiFi-aksesspunkt?

Joda, det fungerer jo, men det er ikke like smidig. Dessuten tømmer jeg batteriet på mobilen raskt nook som jeg gjør.

 

Nei det blir null problem, jeg har samme løsning selv. Alt vil viderekobles til mobilsvar visst din hovedtlf er avskrudd, ikke ellers.

Du har Telenor? Har sett andre klage på at det ikke fungerer, fordi tale avvises av iPad-en i løpet av et ring eller to, og at Telenor da viderekobler til telefonsvar...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...