Gå til innhold

Pris på 7D, når den synker.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men det er lenge til..

I tillegg spekuleres det i om det kommer en 60D som legger seg mellom 550D og 7D. Hvis det skjer tar det vekk litt av prispresset på 7D og da kan det hende at 7D går opp i pris igjen.. Så ikke sitt på gjerdet, det er alltid en ny modell å sikle på..

Endret av the_last_nick_left
Lenke til kommentar

Prisen er avhengig av konkurranse- og salgssituasjonen. Både i forhold til egne modeller, og særlig konkurrentenes. Når det er putta inn så mye godt og dyrt som i 7D, tror jeg ikke en skal forvente at Canon vil la prisen falle veldig langt - heller da introdusere litt enklere modeller, som har vært nevnt her.

Men lanseringer fra konkurrentene kan ha varig virkning - jeg tror likevel en ikke skal forvente for mye her: Tviler på at noen lager bedre modeller enn 7D og så selger dem for godt under 10000 kroner snart etter lansering :) Det er nok heller å vente at vi får tilbud omtrent i samme prisleie.

Lenke til kommentar

Det spekuleres i at Canon kanskje har noe på gang i Juli, hvis det er 60D, så trenger en ikke å være bekymret for at 7D'en skal falle i pris. Det vil være rom for noen tuseninger mellom 550D til 60D, og rom for noen tuseninger mellom 60D til 7D.

Hvis 60D skulle vise seg å være fullverdig konkurent til D300s, så kan vel egentlig Canon legge prisen på 60D en liten bit under konkurenten og faktisk øke prisen på 7D som helt sikkert er dyrere å produsere :)

Lenke til kommentar

Hvis 60D skulle vise seg å være fullverdig konkurent til D300s, så kan vel egentlig Canon legge prisen på 60D en liten bit under konkurenten og faktisk øke prisen på 7D som helt sikkert er dyrere å produsere :)

Lurer bare på hvordan Hertugen har brukt D300s, sida han tydeligvis regner dette som en aktuell mulighet... ;)

Lenke til kommentar

Lurer bare på hvordan Hertugen har brukt D300s, sida han tydeligvis regner dette som en aktuell mulighet... ;)

har kun testet d300 noen få skudd, faktisk siste uke ;)

Synsingen min var hvordan jeg tror Canon vil prissette 7D'en hvis De slipper 60D'en :) jeg tror nemlig ikke at de senker prisen på 7D'en da.

Lenke til kommentar

har kun testet d300 noen få skudd, faktisk siste uke ;)

Synsingen min var hvordan jeg tror Canon vil prissette 7D'en hvis De slipper 60D'en :) jeg tror nemlig ikke at de senker prisen på 7D'en da.

Helt greit. D300(s) er vel en av de minst brukte kameramodellene i verden, målt i faktisk bruk i forhold til muligheter :).

Er helt enig med deg i prisvurderingen. Tror Canon kan øke profitten sin ved å selge mer 60D og mindre 7D. Akkurat som Nikon gjorde siste år, da D300-volumet falt, total salgsinntekt fra kameraer dalte, men antall enheter og total profitt fra salget økte solid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...