The Serpentine Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Hei. Da er det på tide å investere i en ny 125-kubikker, da min trofaste Virago har skjært seg. Det jeg ser etter er en litt hissig 2-takter med racing utseende (liggesykkel). Kriterier - Koster rundt 20.000 kr. Kan strekke meg til 25.000. - Mørk farge, gjerne svart. - Og det som er nevnt i innledninga. På forhånd, takk. - Jørgen. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Honda NSR er jo ren kvalitet så lenge du ikke kjøper en som er blodtrimma og som har blitt kjørt hardt lenge med trim. Utenom det kan det jo nevnes: Aprilia RS, Cagvia Mito, Yamaha YZF (men om den er 2-takter er jeg ikke sikker på). Finnes vel flere men orker ikke skrive flere Titt på finn.no Lenke til kommentar
The Serpentine Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Takk for det LysDiode. Har kikket på Finn, men er veldig usikker. Nsr, er den 2-sylindret? Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Takk for det LysDiode. Har kikket på Finn, men er veldig usikker. Nsr, er den 2-sylindret? NSR er 2-sylindret ja. Lenke til kommentar
The Serpentine Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Takk for det LysDiode. Har kikket på Finn, men er veldig usikker. Nsr, er den 2-sylindret? NSR er 2-sylindret ja. Takk for det. Heller nok mot NSR tenker jeg. Etter utallige timer med lesing.. Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 For å rette på noe her så er NSR 1-sylindret, men en 2-takter. Og i min mening så er har ikke Honda sine lettsykler særlig ''racing look'' Lenke til kommentar
Wiciwato Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Nsr har et litt mer touring-look syns jeg, men kul uansett! Cagiva Mito er utrolig lekker så hvis du finner en passende ville jeg ha kjøpt den, helst i rød selvfølgelig. Lenke til kommentar
LysDiode Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Mito er den råeste Men Honda er jo kvalitet tvers igjennom uavhengig av sykkel da 5 års garanti sier litt. Er ganske mye racinglook igjen i NSR etter min mening, men finnes andre som har mer. CBR er derimot preget av touringlook. Ikke at det er negativt i det hele tatt etter min mening:thumbup: Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Honda NSR er jo ren kvalitet så lenge du ikke kjøper en som er blodtrimma og som har blitt kjørt hardt lenge med trim. Utenom det kan det jo nevnes: Aprilia RS, Cagvia Mito, Yamaha YZF (men om den er 2-takter er jeg ikke sikker på). Finnes vel flere men orker ikke skrive flere Titt på finn.no YZF er 4 takt Lenke til kommentar
The Serpentine Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Takker for fler svar. Har lest meg fram til at Cagiva Mito er av de sprekeste 125 sykla, men priser er jo deretter.. Stemmer det at 1-sylindra motorer er litt hissigere enn 2-sylindra? Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Regner med at 2 sylindret er uaktuelt siden det er bare 4-taktere som har det på lettsykkelmarkedet. Lenke til kommentar
The Serpentine Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Regner med at 2 sylindret er uaktuelt siden det er bare 4-taktere som har det på lettsykkelmarkedet. Hadde en 2-sylindra, men er litt sugen på noe som er litt 'hissigere'. Lenke til kommentar
Eaan Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Min erfaring er at 1 sylindrene har mer moment på lavt turtall. De med to sylindrer må man ha litt turtall på siden hver sylinder er veldig liten. Synes dog at de drar bedre så snart jeg får turtall, men det er jo helt subjektivt. Hva som føles mest hissig kan da være som så. Vil tro en V twin med 50hk hvor stemplene går opp og ned samtidlig vil føles langt mer hissig ut enn en rekke firer med 85hk hvor stemplene kansellerer ut vibrasjonene fra hverandre. Jeg ville i iallefall gått for en totakter som Aprilia RS eller Honda NSR med effektanlegg om jeg ønsket noe hissig. Sier seg selv at det blir litt skruing da. Lykke til da og husk å prøvekjøre før du kjøper den. Lenke til kommentar
The Serpentine Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Min erfaring er at 1 sylindrene har mer moment på lavt turtall. De med to sylindrer må man ha litt turtall på siden hver sylinder er veldig liten. Synes dog at de drar bedre så snart jeg får turtall, men det er jo helt subjektivt. Hva som føles mest hissig kan da være som så. Vil tro en V twin med 50hk hvor stemplene går opp og ned samtidlig vil føles langt mer hissig ut enn en rekke firer med 85hk hvor stemplene kansellerer ut vibrasjonene fra hverandre. Jeg ville i iallefall gått for en totakter som Aprilia RS eller Honda NSR med effektanlegg om jeg ønsket noe hissig. Sier seg selv at det blir litt skruing da. Lykke til da og husk å prøvekjøre før du kjøper den. Takk for bra svar. Har bestemt meg for NSR nå, men må bare finne en som er litt i nærheten til en rimlig pris. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå