Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lett MC - Racing look


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Da er det på tide å investere i en ny 125-kubikker, da min trofaste Virago har skjært seg.

Det jeg ser etter er en litt hissig 2-takter med racing utseende (liggesykkel).

 

Kriterier

- Koster rundt 20.000 kr. Kan strekke meg til 25.000.

- Mørk farge, gjerne svart.

- Og det som er nevnt i innledninga.

 

På forhånd, takk.

 

- Jørgen. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Honda NSR er jo ren kvalitet så lenge du ikke kjøper en som er blodtrimma og som har blitt kjørt hardt lenge med trim.

 

Utenom det kan det jo nevnes:

Aprilia RS, Cagvia Mito, Yamaha YZF (men om den er 2-takter er jeg ikke sikker på).

 

Finnes vel flere men orker ikke skrive flere ;) Titt på finn.no :)

Lenke til kommentar

Mito er den råeste :D Men Honda er jo kvalitet tvers igjennom uavhengig av sykkel da :) 5 års garanti sier litt.

 

Er ganske mye racinglook igjen i NSR etter min mening, men finnes andre som har mer. CBR er derimot preget av touringlook. Ikke at det er negativt i det hele tatt etter min mening:thumbup:

Lenke til kommentar

Honda NSR er jo ren kvalitet så lenge du ikke kjøper en som er blodtrimma og som har blitt kjørt hardt lenge med trim.

 

Utenom det kan det jo nevnes:

Aprilia RS, Cagvia Mito, Yamaha YZF (men om den er 2-takter er jeg ikke sikker på).

 

Finnes vel flere men orker ikke skrive flere ;) Titt på finn.no :)

YZF er 4 takt :)

Lenke til kommentar

Min erfaring er at 1 sylindrene har mer moment på lavt turtall. De med to sylindrer må man ha litt turtall på siden hver sylinder er veldig liten. Synes dog at de drar bedre så snart jeg får turtall, men det er jo helt subjektivt.

 

Hva som føles mest hissig kan da være som så. Vil tro en V twin med 50hk hvor stemplene går opp og ned samtidlig vil føles langt mer hissig ut enn en rekke firer med 85hk hvor stemplene kansellerer ut vibrasjonene fra hverandre.

 

Jeg ville i iallefall gått for en totakter som Aprilia RS eller Honda NSR med effektanlegg om jeg ønsket noe hissig. Sier seg selv at det blir litt skruing da. ;)

 

Lykke til da og husk å prøvekjøre før du kjøper den.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at 1 sylindrene har mer moment på lavt turtall. De med to sylindrer må man ha litt turtall på siden hver sylinder er veldig liten. Synes dog at de drar bedre så snart jeg får turtall, men det er jo helt subjektivt.

 

Hva som føles mest hissig kan da være som så. Vil tro en V twin med 50hk hvor stemplene går opp og ned samtidlig vil føles langt mer hissig ut enn en rekke firer med 85hk hvor stemplene kansellerer ut vibrasjonene fra hverandre.

 

Jeg ville i iallefall gått for en totakter som Aprilia RS eller Honda NSR med effektanlegg om jeg ønsket noe hissig. Sier seg selv at det blir litt skruing da. ;)

 

Lykke til da og husk å prøvekjøre før du kjøper den.

 

Takk for bra svar.

Har bestemt meg for NSR nå, men må bare finne en som er litt i nærheten til en rimlig pris.

 

Takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...