Isbilen Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Jeg har planer om å komme igang med treningen igjen, men denne gangen skal jeg konsentrere meg mindre om å bli unødvendig sterk og mer om å bli mest mulig "brukbar" på alle måter. Tror nok en del av musklene mine er i korteste laget, og derfor trenger jeg smidighets-øvelser for hele kroppen. Stikkord: forsiktig begynnelse. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Smidigheits-ovelser? Trur du er i feil del av forumet, styrketrening gir heller redusert smidigheit . Det er forovrig ingenting som heiter lange eller korte musklar og det er umogleg aa bli "unodvendig sterk". Hvis det er bevegeligheit du er ute etter er kanskje turn ei losning, evt. begynne med parkour e.l. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Du skjønner godt hva jeg mener, og jeg fant ikke noe bedre sted å poste et slikt spørsmål. Turn er ikke akkurat forsiktig. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Yoga? Pilates? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Du skjønner godt hva jeg mener, og jeg fant ikke noe bedre sted å poste et slikt spørsmål. Turn er ikke akkurat forsiktig. Nei, eg kan ikkje sei eg gjer det, som sagt gjer ikkje styrketrening deg meir smidig. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Hvis du synes tråden er feilpostet er det en lett tilgjengelig rapporter-knapp. Lenke til kommentar
Trollfjes Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Tøye ut mye etter trening hjelper på en VELDIG god del. Ellers er kampsport ikke å forakte om man vil myke opp, fungerer flott for min del. Lenke til kommentar
hagfors Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Ville kanskje vurdert å se om stedet du trener på har tilbud om gruppetimer av typen yoga, pilates, stretching osv. Kan jo være en start. Er jo også en del kampsporter hvor slike aspekter prioriteres, kan jo også være noe å sjekke ut. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Tøye ut mye etter trening hjelper på en VELDIG god del. Det aukar sjansen for overbelastning også, anbefalar ikkje tøying i same økt som styrketrening. Tøying i seg sjølv er nok den enklaste måten å forbedre tøyelegheit/smidigheit, yoga o.l. som andre har foreslått er kurrante alternativ. Ellers vil f.eks. klatring bidra til å auke den generelle bevegeligheita di, og du er ikkje avhengig av moment i like stor grad som i til dømes turn eller parkour. Forøvrig har ikkje nokon av postane mine vore meint som angrep på deg, prøver bare å forstå kva det er du er ute etter . Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Du kan jo begynne med dynamisk oppvarming. Mange av øvelsene som gjør deg mykere. Når du gjør det før hver trening vil det også gi resultater. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå