Gjest Finn Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Hei Jeg har vært hos tannlegen. Før jeg kom, ringte jeg å spurte om pris, der de sa de ikke var noe dyrere enn vanlige tannleger. Etter tannlegesjekken ga de meg et muntlig prisoverslag på ca. 2000-3000 kr noe jeg syntes hørtes greit ut. jeg kommer tilbake et par uker senere, blir behandlet, kommer ned til resepsjonen etter behandling der jeg til min store overraskelse må betale 4690 kr! Jeg var bedøvet i hele munnen så å kverulere gikk ikke og regning godtok de ikke, så jeg ble rett å slett nødt til å betale der og da. Jeg fikk med meg noen ark og kvittering, gikk ut i bilen og kikket igjennom arkene, du kan si jeg fikk ett sjokk da det jeg så et skriftlig pris overslag på 7990 kr ligge blant arkene. Etter bedøvelsen gikk ut hadde jeg store smerter i tennene og kjeven(noe jeg aldri har hatt etter et tannlege besøk), så jeg bestemte meg får at å gå tilbake til neste timeavtale for å bore de 2 siste tennene (jeg hadde jo ikke noe lyst til å gå igjennom tannlege sjekk og hele pakken og enda mere penger) Jeg kommer til timen, blir behandlet og da jeg kommer ned til resepsjonen måtte jeg betale 3005 kr, jeg spurte om å få regning. Damen i resepsjonen ble ganske sur og spurte om å få se i lommeboken min! jeg sa jeg kunne betale 500 kr og få resten på regning, noe hun gikk med på til slutt. Spørsmålet er: kan jeg kreve pengene tilbake? etter loven er jo tannleger pålagt å gi ett skriftlig prisoverslag hvis de mistenker at prisen kommer på over 2000 kr før begynt behandling.? og tannleger er etter loven pålagt og ha prisliste lett tilgjengelig, noe de verken har på sin nettside eller på kontoret. Jeg har enda ikke betalt den siste regninga fra dem og nå truer de med inkasso. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå