robertaas Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Folk er forskjellige og noen synes Venezia er greit, men vær forberedt på en lopping av turister uten like. Husker at restautranten jeg var på la til alle mulige tillegg slik at måltidet ble mange ganger så dyrt som i menyen, blandt annet satte de fram en kurv med brød til måltidet og tok så betalt per stykke brød jeg hadde tatt. Lenke til kommentar
Mchansern Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hehe, dette er jo vanlig praksis i turistfeller som Venedig, Paris, Portofino osv. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 I Paris jobber maks 1% med turisme, i Venezia 100%. Lenke til kommentar
Gresskar Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Har gjort mer research, og det er veldig begrenset hva vi får tid til. Hvilket av disse alternativene ville du valgt? Gjerne hvorfor også. Jeg synes det er to jevngode alternativer, men likevel veldig forskjellige. 1) Venezia - Sveits - Berlin (evt et annet stopp i Tyskland også, før vi ender i Berlin) 2) Krakow - Praha - Berlin (evt andre stopp langs den strekningen) Jeg ville ha valgt alternativ 2, fordi det er veldig mye å se i disse byene og du kan dra innom Auschwitz/Birkenau (det har jeg alltid hatt lyst til). Hvis jeg skulle valgt alternativ 1 ville jeg byttet ut Venezia med en annen Italiensk by. Har vært i Venezia og der er det veldig dyrt og trange gater med mye folk (lett å gå seg bort). Det eneste jeg likte med Venezia var å mate duene XD Når du er i Berlin vil jeg anbefale å leie sykkel, spesielt hvis du vil få med deg det meste. Det er billig, man kommer fort fram og det er ikke slitsomt i det hele tatt (fikk inntrykk av at Berlin var en flat by uten noen oppoverbakker XD) Venezia er billig å reise til, delvis derfor det ble et alternativ, men uansett en by jeg veldig gjerne drar til. Alle alternativer har utgangspunkt i billige flybilletter, så det er ikke bare å velge en annen by. Det er kanskje billig å reise til Venezia, men det er ikke billig å være der. For eksempel kostet det rundt 60-70 kr for en kopp kaffe ved Markusplassen (noe jeg syns er dyrt). Men har du lyst til å dra dit, så gjør det. Kanskje du får en annen oppfatning av Venezia Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hehe. Jeg har faktisk vært i Venezia et par ganger på jobb, men kona hadde litt lyst til å se byen på sommerens interrail. Nå har vi bestemt oss for å ikke dra til turistfellen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Det er jo mulig å bare dra en tur fra togstasjenen til Markusplassen og tilbake for å få byen "unnagjort". Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 (endret) Ja, overnatting i Venezia er ikke særlig aktuelt på et backpackerbudsjett. Det finnes sikker brukbare muligheter i Mestre, Padova eller Treviso. Vi hadde først planlagt å overnatte i Padova, men som sagt hoppet vi over Venezia. Om vi skulle ha blitt noen dager i Italia ville jeg heller stoppet opp et eller annet sted i Toscana eller et sted i nord. Bergamo skal visst være en fin by uten alt for mange turister. Cinqueterre er også en fin samling landsbyer på vestkysten, men der bør man sikkert bestille plass på forhånd om man vil overnatte der siden de er så populære reisemål. Endret 19. juni 2010 av Mythos Lenke til kommentar
momarori Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Har du mulighet, så ta turen innom Milano. utrolig vakker by, og slettes ikke dyrt å reise fra norge (med ryanair vel og merke. Startet selv min interrailtur der, og betalte under 100 kr for flybilletten). Men dette avhenger om du er interessert i å reise fra Sandefjord. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå