erdnis1 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Hei, For et par dager siden flyttet jeg, og da jeg skulle koble opp PCen min på det nye stedet, fungerte den ikke. Når jeg skrur på PCen så starter viftene og jeg ser ting komme opp på skjermen, men etter noen sekunder (varierer hvor lenge, 1-10 sek) skrur PCen seg av igjen. Jeg har prøvd å se om det er noen ledninger som kan ha falt ut under flytting, men det ser ikke sånn ut. Noen som har noen tips om hva som kan være feil eller hvordan jeg kan feilsøke videre? Spesifikasjoner på PC: Hovedkort: MSI P35 Neo-F Prosessor: Intel Core 2 Quad Q6600 Skjermkort: Nvidia 8800GTS 2GB RAM Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Det første som faller inn å tenke på er at CPU blir for varm. Men etter så kort stund, litt rart. Men sjekk at CPU viften snurrer. Lenke til kommentar
erdnis1 Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Ser ut som om CPU-vifta er problemet, ja. Den snurrer, men det ser ut som om det ene festet til vifta er ødelagt slik at det ikke blir ordentlig kontakt med CPU. Etter å ha prøvd å feste den så godt som mulig tar det lenger tid før PCen skrur seg av, men jeg får den fortsatt ikke til å fungere helt. Regner med at jeg må bytte CPU-kjøler. Noen tips til billige og gode CPU-kjølere? Endret 14. juni 2010 av erdnis1 Lenke til kommentar
Trene Arnholdt Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Syns det høres ut som en feil med bios eller minnet jeg da.. Litt rart at det skal skje sånn etter flytting av pc.. Får du noen alarm fra den interne høyttalern? Edit: Var litt kjapp med den. Begynte å skrive, så måtte jeg inn på youtube å se på HK ditt. Håper det ordner seg. Husk kjølepasta når du bytter vifte. Endret 14. juni 2010 av Mitra Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Kommer an på hva du mener med billig CPU-kjølere, men jeg slenger opp en link til noen Coolermaster kjølere pluss noen fra Zalman. Dette er kjølere som Komplett selger, finnes sikkert mange andre butikker som har gode kjølere også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå