Gå til innhold

[Løst] Hva er poenget med Lefdal sin annonsegaranti hvis den ikke etterleves?

Anbefalte innlegg

Naiv som jeg var kom jeg selvfølgelig neste dag og fikk beskjed om at de hadde noen ulåste X10 mini på lager, men disse kunne de ikke gi ut slik uten videre pga. prisforskjell. Det var visstnok forhandlinger mellom Lefdal og SE rundt dette, og hvis jeg la igjen nummer og navn skulle de ringe meg samme dag.

Bare for å klare litt opp i hvordan dette funker:

Telenor subsidierer alle telefoner som selges med binding - naturlig nok, ettersom kunden da får rabatt på kjøpsprisen. Denne subsidieringen avhenger av abonnement, f.eks. genererer en binding til Super ikke like store subsidier som en binding til FriHet, noe du som kunde også ser på prislappen.

Imidlertid kan subsidieringen også avhenge av om telefonen er låst eller ikke. De fleste operatørlåste telefoner fra Telenor har ofte ekstra subsidier og noe lavere innkjøpspris for butikken. Dersom f.eks. en operatørlåst modell koster 1500 kr i innkjøp fra grossist og samtidig gir 400 kr ekstra subsidier ved binding, og den samme modellen ulåst koster 1600 uten ekstra subsidier, blir netto prisdiff 500 kr. Legger du på moms vil det i teorien tilsi en brutto salgsdiff på over 600 kr dersom man skal ha samme fortjeneste.

Imidlertid er jeg enig i at en såpass stor kjede bør kunne ta seg råd til å føye seg når de tross alt selv påberoper seg denne annonsegarantien, og gi deg en ulåst til samme pris.

edit: ser dette var såvidt nevnt i en post lenger oppe ja

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...