wildv Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Har et Creative dxr3 kort med ett 12X dvd-drev. På PC-skjermen viser det filmer helt ok, men når jeg kobler til et fjernsyn så blir det sort/hvitt. Har prøvd to forskjellige tv-er, og flere forskjellige ledninger. Har også prøvd å forandre tv-systemet i oppsettet. Hva kan være problemet være? Har prøvd både med divx-filmer og vanlige dvd-filmer. Har tv ut på mitt Gainward Geforce MX 400.. Samme problemet der også faktisk... Lenke til kommentar
qwerty Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Problemet ditt er at TV apparatet ikke tar imot S-VHS signal. Du må få tak i en adapter som sender ut compositt signal fra S-VHS uttaket. Lenke til kommentar
takeoff Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 jeg kjører pc --> tv via s-vhs på asus 7700 og på tv må jeg stille inn at det er et s-vhs singnal den får. det er et nytt jvc tv og det funker fett som ****. Lenke til kommentar
Toresen Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Har du endret TV-systemet til vanlig PAL? jeg opplever at i WinXP slår den seg tilbake på pal 60 eller.no når jeg starter på nytt.. Men det skal gå om du endrer til vanlig europeisk PAL standard!! Lenke til kommentar
Shroomer Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Sørg for å stille inn slik at du får PAL og ikke NTSC signal fra kortet. Hvis du ikke har en TV som spesifikt støtter NTSC formatet så må du bruke et program for å sette signalet til PAL. Ikke bruk "force to PAL" funksjonen som dukker opp nå og da i creative sitt DVD software avhengig av driver. Den er skikkelig kjip. Hvilket program bruker du til å tveake DVD kortet ditt? Lenke til kommentar
faumachine Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Jeg har det samme problemet, men har løst det ved å bruke et hendig og fint program... TV-Tool gå til http://www.tvtool.com, hvis du ikke vil få tak i det på andre måter.... -Faumachine Lenke til kommentar
wildv Skrevet 30. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2002 Jeg tror ikke at instillingen av video-format er løsningen her. Jeg brukte dxr3 kortet i en annen maskin tidligere. Sa fungerte det greit. Hvorfor har jeg det samme problemet med dxr3-kortet og Geforce MX-kortet!?? Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 test noen andre drivere. jeg fikk bare svart hvit på mitt ge-force 2 ti 450 fra gainward! helt til jeg skifta drivere =)=) Lenke til kommentar
wildv Skrevet 30. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 30. januar 2002 Jeg gjentar em gang til; Problemet er det samme på tv-utgangen ¨på drx3 og gainward-kortet... Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 31. januar 2002 Del Skrevet 31. januar 2002 Sørg først for at alle software instillinger er gjort riktig. Hvis du kjører s-video ut fra kortet, og tv'en ikke støtter s-video signal vil det bli svart/hvitt. Hvordan har du koblet s-video kabelen fra kortet og til tv'en din? Hvis du har en egen dedikert s-video plugg i tv'en skal det ikke være noe problem. Da er det software instillinger! Hvis du kjører f.eks. en scart adapter, er det ikke sikkert at tv'en din s-video signal. Da MÅ du kjøre composite for å få farger! Prøv gjerne med en annen tv, for å se at software er riktig stilt inn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå