tharshan Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 Korleis norge stod til Nato og partia i Norge. Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Det er et svært aktuelt spørsmål i denne perioden der Norge ville være nøytral forhold til Russland og USA Norge forsøkte å ha mellomstandpunkter og forsiktig å mekle da konfliktene raskt økte mellom øst og vest. Først og fremst la landet vekt på å føre en ikkeprovoserende politikk. Når de store kranglet, valgte Norge å krype under bordet, skrev historikeren Arne Ording, Trygve Lie og senere Halvard Langes utenrikspolitiske rådgiver. Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 16. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Det er et svært aktuelt spørsmål i denne perioden der Norge ville være nøytral forhold til Russland og USA Norge forsøkte å ha mellomstandpunkter og forsiktig å mekle da konfliktene raskt økte mellom øst og vest. Først og fremst la landet vekt på å føre en ikkeprovoserende politikk. Når de store kranglet, valgte Norge å krype under bordet, skrev historikeren Arne Ording, Trygve Lie og senere Halvard Langes utenrikspolitiske rådgiver. Det faglæreren spurte om var korleis partia i Norge stilte seg til medlemsskap i NATO. Eg viste tydeleg at eg ikkje kunne svaret på spørsmålet. Men han prøvde seg berre. Og det skjedde ikkje noko spesielt i Norge under den kalde krigen at er verdt å spørre om det 15-20 minutt vel? Har uansett levert skrifteleg klage om faglærer, men eg rekna med nesten at dei kjem til å le av den... Eg fekk rett og slett ikkje vist kva eg kunne om den kalde krigen på grunn av at spurte kun om partia i Norge og korleis dei stilte seg til NATO. Det skal seiast at det var førebuingstid på 48 timar. Og på Oppgåvearket stod ikkje noko spesifisert om korleis Norge var under den kalde krigen, og det var vel ikkje nokon viktige hendingar eller krise anna enn U2-episoden? Endret 16. juni 2010 av tharshan Lenke til kommentar
Tj-nome Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 Har dessverre ikke våre med på 48 timer førebuing der min eksamen var stander 20 min førebuing om et tema i historien. Det var en del hendinger i Norge i denne perioden, men det er relevant men uten at oppgaven spesifisere Norge synes jeg det er rart at han ville ha kun om Norge i den Kalde krigen. Gjort er no gjort. Du får no ha lykketil med klagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå