Gjest Usikker Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Hei. Jeg har jobbet i denne jobben i 2,5 år. Det er den første jobben jeg har hatt. Er 21 år. Jobber i et lite firma på ca. 10 personer. I starten da jeg begynte å jobbe syntes jeg det var et veldig bra firma, jeg følte jeg ble behandlet med respekt av sjefen. Etterhvert har denne følelsen blitt borte etter at jeg har sett grundigere hvordan sjefen min egentlig er, og hvor råtne enkelte av mine kolleger kan være. Jeg føler at jeg ikke kan stole på noen. Den siste måneden har jeg gått permittert grunnet lite arbeid. I denne perioden har jeg sittet med en stor usikkerhet om jeg skal slutte i jobben eller ikke. Hvis jeg slutter vil jeg ikke begynne i samme yrke på nytt i et annet firma. Jeg vil heller starte på noe nytt og ta ny utdanning. Spørsmålet er da hva jeg skal gjøre i mellomtiden jeg tar denne nye utdanningen. Jeg har også noen fag igjen på vidregående jeg må ta for å få studiekopmpetanse. Disse fagene er noe jeg kunne tenkt meg å gjøre på nettet. Hva mener dere? Lenke til kommentar
bjelleklang Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Slutt jobben, gjør ferdig vgs og studer. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Jeg ville levd på studentbudsjett en stund og spart meg opp litt penger først. Hvis du har tenkt å begynne på skole til høsten blir det kanskje litt kort frist, men tenker du på 2011 kan du samle deg en fin slant til bedre boforhold ++ Lenke til kommentar
Gjest Usikker Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Jeg ville levd på studentbudsjett en stund og spart meg opp litt penger først. Hvis du har tenkt å begynne på skole til høsten blir det kanskje litt kort frist, men tenker du på 2011 kan du samle deg en fin slant til bedre boforhold ++ Hei, takk for svar! Hva mener du med studentbudsjett? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Jeg tenker bare at siden du nå har jobbet en stund sikkert bor en del dyrere og bruker en del mer penger enn du strengt tatt trenger, og at hvis du har tenkt å studere blir det smalhans i mange år fremover. Derfor kan det være en ide å finne seg en kjip hybel og leve på lavbudsjett mens du fremdeles jobber fulltid, slik at du sparer deg opp en god pott. 36000 kroner betyr jo for eksempel at du kan bo 1000 kroner bedre i tre år. Lenke til kommentar
Gjest Usikker Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Jeg tenker bare at siden du nå har jobbet en stund sikkert bor en del dyrere og bruker en del mer penger enn du strengt tatt trenger, og at hvis du har tenkt å studere blir det smalhans i mange år fremover. Derfor kan det være en ide å finne seg en kjip hybel og leve på lavbudsjett mens du fremdeles jobber fulltid, slik at du sparer deg opp en god pott. 36000 kroner betyr jo for eksempel at du kan bo 1000 kroner bedre i tre år. Mener du at jeg skal fortsette i den samme jobben? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Ja, hvis du orker, og til du begynner å studere. Lenke til kommentar
torrent1983 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Du har faktisk krav på yrkesrettet attføring også, få betalt skole og lignende. Hvis du er permittert og trenger mer utdannelse for å få andre jobber osv. Man må bare kreve det og ikke gi seg. Da får man mulighet til å jobbe mer og tjene mer og så gi tilbake det man har fått. Jeg gjorde det, følte meg utbrent. Tok BI og fikk utdannelse i 2 år. Nå tjener jeg dobbelt så mye som jeg ville gjort. betaler dermed tilbake i skatt det jeg har fått. Har jobbet 2 år nå i stort internasjonalt konsern med ganske bra jobb og mye ansvar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå