Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC låser seg med striper på skjermen


Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med PCen. Noen ganger når jeg starter MW2 låser PCen seg på en måte. Noen ganger kommer det opp svarte og blå striper på skjermen, noen ganger hvite og grå striper, og noen ganger er skjermen helt svart. Jeg har MSI Radeon 5770 kort, 500 gig Sata harddisk, AMD Phenom II X4 955 Black Edition, ASUS M4A785TD-V EVO/U3S6 hovedkort og en gammel 400 watts strømforsyning.

 

Dette problemet skjer ikke bare i MW2, men også noen ganger når jeg gjør litt tyngre ting enn å skrive tekstdokument. Kan det være at PCen ikke får nok strøm? Kan også nevnes at strømforsyningen har en 20 pins kontakt.

 

Problemet var forresten ikke der når jeg hadde gammelt hovedkort, prosessor og harddisk. Jeg hadde det samme skjermkortet da.

 

Det skjer ikke hver gang jeg starter MW2. Bare noen ganger.

 

Takk på forhånd :)

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg kan se, så skal det hovedkortet ha en 24 pin komtakt, så hvis du bruker en 20 pn kan det være at hovedkortet ikke får nok strøm.

 

Du har selvsagt 6 pin kontakt i skjermkortet?

 

 

Så du tror at dette er årsaken? Jeg får en ny strømforsyning om noen dager, så jeg skal se om det ordner seg da :)

 

men burde ikke PCen slå seg helt av hvis den ikke får nok strøm?

Endret av Kiriev
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis, har du 4-pin kontakten til CPU, får jo den strøm, skjermkortet får jo strøm gjennom 6-pin kontakten og selve PCI-e sporet, og så kommer det nok an på hvilke deler på hovedkortet som får strøm fra den 20-pin kontakten.

Der er jeg på litt tynn is etter som jeg ikke er sikker på hvilke deler som får strøm fra en 20-pin sammenlignet med en 24-pin kontakt.

Lenke til kommentar

Ja, det er mange mange MANGE folk som sliter med samme problemet som deg med de skjermkortene (HD 57xx og oppover). Les meg

 

Det virker som om det er driverne (ATI catalyst) som er nyere enn 9.12 (år.måned) som det klikker på. Hvilke drivere har du? Hvis du har nyere drivere (10.1 eller høyere) kan du jo prøve å bruke gamlere drivere.

Jeg fikset mitt HD 5870 med å klokke det pittelitt opp, kanskje det hjelper hos deg også?

 

Hvis du ikke får skjermkortet til å fungere, bør du levere det inn igjen.

Endret av gromit190
Lenke til kommentar

Jeg må jo si at jeg ikke var helt klar over at det var mye problemer med Radeon 5xxx serien, muligens fordi jeg hopper over denne serien til AMD/ATI for å vente på neste serie som vel blir 6xxx. Derfor har jeg ikke vært så veldig opptatt av 5xxx serien.

Jeg har 2 x HD 4870 i CF og er veldig fornøyd med dem. Ikke noen problemer selv om den modellen også ble nevnt i artikkelen til Tom's Hardware.

 

Men klart, hvis det ikke hjelper med ny PSU, så er vel det beste å sende inn kortet og få nytt.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Har oxo problem med den bærbare......dro ut kontakten i stedet for å slå av på vanlig måte & etter det kommer jeg bare til den feilmldskjermen hvor man får 5 alternativ , klikker på alle alt. men kommer bare tilbake til samme feilmld ?

 

Det er en HP Compaq nx8220

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...