Scoops Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Maskinvareakselerering ved hjelp av skjermkortet er blant annet på plass. Les mer Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Yay! Istedet for 1 kjerne som går beserk til tider i Flash så kan vi nå få se 1600 stream prossesorer på ett 5870 gå totalt amok på flash ads og filmklipp... Nei takk, er en grunn til at jeg har koblet ut hardware akselerasjonen i min flashplayer, har andre oppgaver GPUen skal jobbe med selv om nettleseren er oppe. Lenke til kommentar
yngvestein Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Når det gjelder netbooks, så er det vel et fåtall som får nytte av hw-akselerasjon. Man må vel opp på ION eller GMA 500... Har ihvertfall en Asus 1000h som går i hårføner-modus etter en stund med video Lenke til kommentar
smileyy Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Fett! Dette skal prøves senere idag! Funker dette på alle skjermkort, eller må du har noe nytt? @007CD: Hvilke andre ting er det din GPU driver med når du ser på flash videoer? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Håper de jobber litt med stbiliteten til flash også i samme slengen. AtW Lenke til kommentar
HKS Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Yay! Istedet for 1 kjerne som går beserk til tider i Flash så kan vi nå få se 1600 stream prossesorer på ett 5870 gå totalt amok på flash ads og filmklipp... Nå er faktisk "videoprosessoren" primært en dedikert del av en GPU kjerne. Det er derfor strømforbruket er relativt lavt sammenlignet med 3D. Lenke til kommentar
haades Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 på tide, 1080p flash på netbooks er koselig :] Lenke til kommentar
robertaksland Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Virkelig på tide. Endelig kan den biten av PC'en som er laget for video få lov til å ta jobben med video, også gjennom Flash-playeren. Flash har aldri laget problemer for meg, funker flott både på Windows-maskinen, Linux-maskinen og mobiltelefonen min. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Vet ikke hvor mye til hjelp dette er på den bærbare, som er den som sliter når Flash setter igang. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Jeg har hatt en irriterende oppførsel med at skjermen "hopper" når en youtube video starter, akkurat som noe lastes inn og bruker tid på å settes i gang. Har kjørt flash rc en stund, så kanskje det er denne akselerasjonen som er problemet. Isåfall skal jeg defintivt disable den når jeg kommer hjem. Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 "Det er anbefalt å avinnstallere eldre versjoner av Flash Player manuelt og kjøre en opprydning i registeret (ved hjelp av for eksempel CCleaner), før installasjon av versjon 10.1." Det er anbefalt fra hvem? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 På min bærbare med Intel 945GSE chipset og Atom N280 prosessor, vil Adobe flash player 10.1 kunne flytte noe av videodekodingsjobben (Youtube 720p eller 1080p) fra prosessoren til grafikkdelen av brikkesettet? Hvor mye vil i så fall det hjelpe på et så svakt brikkesett som dette? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Vet ikke hvor mye til hjelp dette er på den bærbare, som er den som sliter når Flash setter igang. Jeg har testet betaen lenge - og det er en fantastisk forskjell på video på svakere maskiner. Så lenge du har et kort som er nytt nok til å gi hardware støtte så avlastes typ 90% eller deromkring på skjermkortet. Kort sagt kan du spille av h.264 1080p omtrent uansett hva prosessor du har - til og med på en lusen atom. Jeg ville aldri vurdert å gå tilbake siden jeg begynnte å bruke betaen med HW aksellerasjon. Forresten, vet noen om denne versjonen bare er en offentlig lansering av beta versjonen eller om den fktisk inneholder noe mer enn gamle betaen? -Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) På min bærbare med Intel 945GSE chipset og Atom N280 prosessor, vil Adobe flash player 10.1 kunne flytte noe av videodekodingsjobben (Youtube 720p eller 1080p) fra prosessoren til grafikkdelen av brikkesettet? Hvor mye vil i så fall det hjelpe på et så svakt brikkesett som dette? Sjekk release notes for hvilken hardware som støttes: http://labs.adobe.com/technologies/flashplayer10/releasenotes.pdf Det skal ikke mye hestekrefter til for å ha relativt bra hardware decoding for video heldigvis. -Stigma Endret 14. juni 2010 av Stigma Lenke til kommentar
hernil Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Er det egentlig noen som får apt-linken til å funke for Linux? Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Bare synd at de ikke har giddet å få HW dekoding til å funke i Linux. VDPAU er vist nok ikke standarisert nok. Hadde gledet meg til å få flash video til å fungere på min lille Atom, men for å få til det må jeg vist nok punge ut for en windows lisens først. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå