Gå til innhold

WWDC hva tror dere blir lansert?

Anbefalte innlegg

Hva tror dere Steve kommer til å lansere denne gang?

Tror dere det kommer ibm 970 powerbook'er?

Tror dere det kommer ibm 970 i det hele tatt?

Skriv deres meninger her!

Personlig håper jeg og tror at det kommer noe stort, spesielt i powerbook linjen, det er jo trosalt "year of the laptops" :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tør ikke tro noe som helst egentlig. jeg synes det hender oftere og oftere at Apple ikke er klar til å lansere ett eller annet når det skulle passe, men i stedet lanserer det i all stillhet et par uker etterpå... En annen ting er jo at det er Macworld rett etterpå og siden Apple tydeligvis ikke liker Macworld, kan det jo være håp for at de har alt klart nå på WWDC...

Uansett jeg håper at de lanserer en eller annen IBM-prosessor. Nå har vi jo hørt ryker om det siden ihvertfall januar, så det begynner å bli på tide og jeg har også prata med folk som er overbeviste om at det kommer nye PowerMacer. Eller kanskje de drøyer'n fram til de har et OS som takler det (10.3). Det jeg anser som sannsynlig ville kanskje være en Xserve med 970 og 10.3 Server og så venter de litt med resten...

Lenke til kommentar

jeg spanderer to pils på deg da.

Men da får du komme deg til Oslo så det blir skikkelig utepils på Aker-Brygge eller noe slikt. Skakke ha sånn flaske sak oppe i os. Men røros kan godtas, til nød.

Nilka

Lenke til kommentar

Svaret er egentlig til en post i en annen del av forumet (Delte meninger/Pc bedre enn Mac threaden, http://forum.amac.no/viewtopic.php?t=122354), men innholdet hører hjemme her. Og så får vi topicen tilbake på topic...

Hvis Apple skulle lansere en 970-prosessor som var like bra som man hevder i den testen det var link til, ville Apple muligens tjene usannsynlig mye på det. Jeg ser på hvor kjapp den nye prosessoren påstås å være i forhold til en dual 1.42 GHz G4 og tenker på hvor latterlig utdatert min Mac, og alle andre Macer, plutselig ville blitt hvis de faktisk lanserte noe som var så bra. Det ville kanskje føre til at "alle" Mac-brukere kjøpte seg en ny Mac...

Lenke til kommentar

Jeg tør påstå de fleste PowerMacbrukere kjøpte akkurat PowerMac fordi de ønsket noe med "Power" i, noe man alltid får mindre av i iMac o.l.. Derfor vil en PPC970-mac være ekstra attraktiv, ettersom den representerer et enormt hopp i ytelse, så mye at de nåværende boksene vil være, som iMAniaC sier, latterlig utdaterte. Jeg vet at mange har ventet med å kjøpe seg nytt fordi de venter på noe bedre enn G4-serien de allerede har - det lønner seg ikke økonomisk å investere i enda en G4 som for det den koster ikke gir så mye ekstra som man kan forvente.

Dessuten vil alle som liker å spille de nyeste spillene på powermacen sin få lyst på en 970. Prosessoren er nemlig veldig godt egnet for spill, iom. at den er så mye bedre på å takle kjip, x86-porta kode. Kode som ikke aner at den har så mange fler registre å leke med, og derfor overfører data over FSB'en hele tiden (noe som korket det til for G4 med tanke på den sløve <167MHz FSB'en, fordelt på 2 CPUer), og hvor instruksjonsflyten er dårlig planlagt, takket være dyp OOOE. En ekstra FPU hjelper også.

3D-kreatører vil også sikle litt på 970'ens FP-ytelse, som iflg. SpecFP vil være 3.12 ganger høyere pr. Hz. G4 på 1Ghz får 187 poeng, mens PPC970 @ 1.8Ghz får 1051 poeng (estimert, ikke målt med eksisterende enhet, men tallet er offisielt konservativt -IBM). Spec er ikke alt, men det viser litt hvor stor forskjellen kan være.

Og med mindre det er minusgrader i helvete, så vil prosessoren faktisk være billigere å produsere enn dagens G4'r, som koster ganske så mye flesk i forhold til hva den er verdt. 970'en vil produseres i IBMs splitter nye produksjonsfasilitet, East Fishkill. IBM's evne til å produsere fungerende enheter er helt sikkert mye høyere enn motorolas, en 970-kjerne produsert på 130 nanometer er mindre enn en G4 på 180nm, samt at 970'en ikke vil ha svinedyr L3 cache med seg. Så i praksis er det mulig at Apple kan introdusere 970-modeller som faktisk er billigere enn dagens bokser. En win-win-situasjon for både oss kjøpere og Apple.

Trenger farten eller ikke, forskjellen kan bli så stor at man har lyst på en selv om man ikke nødvendigvis trenger den :) Spesielt lekkert er det jo, om den heller ikke koster mer enn før.

Lenke til kommentar

Jeg støtter meg fortsatt til Steve Jobs' kommentar på WWDC 2001 eller 2002.. "Apple have never, and will never announce any new hardware products on WWDC".

Jeg tror kanskje de blir presentert, men ikke annonsert, ikke lagt ut for salg. Men det trenger ikke gå så lang tid før de kanskje blir det :)

Lenke til kommentar
Jeg støtter meg fortsatt til Steve Jobs' kommentar på WWDC 2001 eller 2002.. "Apple have never, and will never announce any new hardware products on WWDC".

Jeg tror kanskje de blir presentert, men ikke annonsert, ikke lagt ut for salg. Men det trenger ikke gå så lang tid før de kanskje blir det :)

Hehe, jeg har sett for mye som likner på Next-Gen PMac på WWDC til at jeg jeg tror noe annet :) Men selvsagt - de kan jo få presentere/annonsere den et annet sted den 23., eller vente en uke :)

Lenke til kommentar

Eller så kunne de komme med en skikelig original vri: "Her ser dere Panther, vår nyeste versjon av OSX som kjører på denne PowerMacen med en PPC970-prosessor som vi ikke skal annonsere her...". Hadde jo vært litt stilig det og, selv om det kanskje ikke er så sannsynlig...

Lenke til kommentar

Hehe, jeg har sett for mye som likner på Next-Gen PMac på WWDC til at jeg jeg tror noe annet :) Men selvsagt - de kan jo få presentere/annonsere den et annet sted den 23., eller vente en uke :)

Eller lansere det uken før.. :D

Lenke til kommentar

Jeg vil ha et operativsystem med mulighet for mye mere konfigurering. Bytte theme, bedre smoothing av tekst, 2knapps mus med sånn ipod scrolling, og ny Power til alle Powermaskiner! Da blir jeg glad!

Det som vel er sikkert er at Safari v 1 er klar, jippi :p

v80 som jeg har funker fint, tilogmed på dhtml scrollbars. Eneste som ikke funker perfekt er autoinnloggning på hotmail, men hva skal man egentlig med hotmail ;)

Noen som vet om det blir noen webcast?

Lenke til kommentar

v80 som jeg har funker fint, tilogmed på dhtml scrollbars. Eneste som ikke funker perfekt er autoinnloggning på hotmail, men hva skal man egentlig med hotmail ;)

Nei, hotmail er - IMO - helt unødvendig. Finnes så mange andre og bedre alternativer! :yes:

Men det jeg venter mest på i Safari, er at den skal funke med NetCom PlanIt. Noen som har prøvd det, eller? All teksten kommer opp hulter til bulter. Ser skikkelig teit ut.

Man håper og håper... :-?

Lenke til kommentar
Jeg vil ha et operativsystem med mulighet for mye mere konfigurering. Bytte theme, bedre smoothing av tekst, 2knapps mus med sånn ipod scrolling, og ny Power til alle Powermaskiner! Da blir jeg glad!

AFAIK blir det webcast, ja, nøyaktiv hvor og hvordan veit jeg ikke...

Lenke til kommentar

Angående webcast. Apple har IKKE reklamert for noe webstreaming fra WWDC. Det er visse apple stores rundt om i USA som får satelittoverføring, noe som hjelper lite for oss NORGE, lille fisen oppe i nord , der landest befolkning er en bydel i amerika.

Det har heller ikke blitt streamet før, fra tidligere WWDC, bare Macworld EXPO(som nå kalles "Creative").

Jeg sko GJERNE sett denne 2 timer lange presentasjonen av OSX PANTHER og forhåpentligvis nye hardwaren.

Men vinden kan snu, og for alt vi vet så streamer de med kort forvarsel for å unngå serverkollaps, eller de streamer åpningen i etterkant, da ikke direkte. Tviler på det igrunn., Følg med her http://www.apple.com/wwdc

Lenke til kommentar

jeg håper så indelig at osx panther blir drit digg, at det blir mer kombatibelt med windows skrivere i nettverk hadde vært en fordel, + jeg liker at amac.no har kommet, har ventet lenge på en skikkelig norsk mac relatert side.

Mvh,

Sebastian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...