Gonzalo M Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 jeg prøver altså å finne ut hva farten på nettet mitt er i forhold til hva jeg har bestilt og hva modemet og routeren gir. jeg er ganske ny til sånt og begynner å lære om det med portforwarding osv. - Bredbånd adsl: Telenor medium (5000/500 kbit/s) - (399,-) - Modem: Speedtouch 546T2 (????) standard telenor modem ca 2 år siden - Router: D-Link DI 524 (????) fikk den av en venn da jeg kjøpte laptop også 2år siden Situasjonen er da sånn at jeg prøver å få kjørt xbox og 2pcer samtidig. bruker å spille på xboxlive (gjennom nettet) men når du vil se på fks en film på youtube, sette cam på msn elr slikt så klikker XBL. jeg lurer nå på om det er utstyret jeg har som er dårlig eller om det er farten på nettet som går for treigt. jeg vurderer å gå opp til telenor turbo som er samme pris men går ca 3 ganger raskere. om noen har orket å lese alt dette så håper jeg og at dere kan hjelpe meg litt =) Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Du har ingenting å tape på å gå til turbo abonnemang. Har du testet hastighet mot flere plasser, den viser for lav hastighet. Har du mulighet til å koble pc rett på modem for å prøve om du får full hastighet. Når det gjelder den routeren, så har jeg vært borti D-Link DI 624, maken til dritt har jeg ikke vært borti, kuttet internett ved belastning, nå vet ikke jeg om den du har har samme problemer da. Endret 14. juni 2010 av arjato Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå