Simen1 Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg har en Pentium4 2,8GHz (200MHz QDR FSB, HyperThreading) her som jeg så vidt har begynt å overklokke litt. Første forsøk var FSB=220MHz (CPU=3080MHz) på standard spenning. På orginal hastighet blir den opp mot 56'C, og på 3,08GHz blir den 61'C. Jeg har kun boxed kjøler og lurer på hvor høy temp det er forsvarlig å overklokke til? Hvis den er veldig stabil på f.eks 3,2GHz og orginal spenning, kan det lønne seg å senke spenningen litt for å få mindre varmeutvikling? (Beklager at jeg ikke gadd lete bedre i forumet. Det er sikkert en million treff på "pentium 4 temperatur") Lenke til kommentar
formann Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Frem til 70c så er det egentlig ingenting å være redd for, og selv over det så vil den klare seg bra, men da vil du miste ytelse. Kan ikke se noe galt i å senke vcore om den er 100% stabil, selv om jeg tviler litt på at det lar seg gjøre å senke den så mye når man kjører 3.2Ghz.. Anyway, lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå