Gå til innhold

Hjelp til Illustrator

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tegnet over en figur i Illustrator ved hjelp av "pen tool".

Si jeg skal tegne rundt en sirkel. Inni denne sirkelen vil jeg ha et hvitt område.

Jeg vet at jeg kan tegne området inni sirkelen og deretter fylle med hvit. Men jeg vil at dette området inni sirkelen skal være tomt, uten noe farge.

Hvordan gjør jeg dette?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Velg farge og tykkelse på streken ,dette gjøres oppe til venstre i Illustrator ("stroke").

Så velger du hva fyllet i figuren skal vere ("fill"). Du ønsker ikke noe fyll og velger da den hvite firkanten med rød strek diagonalt som betyr "no fill". Befinner seg sammen med fargevalgene.

Håper du fikk svar på spørsmålet ditt, var litt usikker på hva du mente.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg poster mitt problem her også :)

post-56355-1281014661,5347_thumb.jpg

Dette bildet var i farger og med fyll. Men så klarte jeg å komme borti et eller annet som gjorde at bare disse strekene nå er synlige. Dette skjedde da jeg flyttet musepekeren på vei bort til View og så glapp fingeren og noe aktiviserte seg.

Hvordan endrer jeg det tilbake til slik som det var?

Lenke til kommentar

kan det være at du bare har slått av layer 4? Prøv å trykke på den blanke firkanten lengst til venstre for "Layer 4" i Layers-panelet.

Nei det hjalp ikke, er akkurat det samme som før. Men det har noe med øyesymbolet på layers å gjøre tror jeg, fordi det skal jo egentlig se ut slik som på bildet i dette vedlegget og ikke sånn merkelig grått som på bildet over:

post-56355-1281084562,9696_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...