Gå til innhold

I7-930 maskin, noe som bør forandres før bestilling?

Anbefalte innlegg

Hei. Skal bruke 10000-12000 på en ny pc. Den skal brukes primært til gaming og redigering av litt film. Vurderte lenge en AMD-prosessor men landet på Intel pga bedre ytelse (om enn litt dyrere). Skal nok klokkes litt med tiden.

Dette er hva jeg har kommet frem til så langt:

Prosessor: INTEL CORE I7 930 2.8GHZ 8MB S-1366

Hovedkort: GIGABYTE GA-X58A-UD3R X58 S-1366 ATX

Grafikk: XFX RADEON HD5850 1GB GDDR5 PCI-E DVI/HDMI/DP

Strømforsyning: CORSAIR TX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V

DVD: Samsung SH-S223B - DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM-stasjon

Kabinett: COOLER MASTER MIDITOWER SILEO 500 ATX

Harddisk: BLACKWESTERN DIGITAL CAVIAR BLACK 1TB 7200RPM SATA/600 64MB

Minne : CORSAIR 6GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC12800 1600MHZ (3X2GB)

Det hele ender på 10500 sånn ca. Men er åpen for forandringer så lenge det ikke koster mange tusen ekstra. På forhånd takk for hjelpen :)

Edit: Copy/pasta feil prosessor. Riktig nå.

Endret av Kingcole
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser helt greit ut det.

Selv hadde jeg nok valgt et slikt kabinett http://www.prisjakt.no/product.php?p=494547 grunnet utseende, støydempingsmatter og stillegående vifter. Men det er en smakssak.

Jeg hadde også kostet på meg en skikkelig CPU kjøler, f.eks en slik: http://www.prisjakt.no/product.php?p=516316

Ellers hadde jeg valgt en Samsung F3 harddisk grunnet gode erfaringer jeg har hatt med samsung disker... og dårlige erfaringer med WD disker.

Edit:

Ser nå at cooler master kabinettet også skal ha støydempingsmatter, så da blir det nok en ren smakssak hva man velger.

Endret av OC-Freak
Lenke til kommentar

Etter litt mer research ser det ut som mange mener at AMD (x6 1090)er et bedre valg enn I7 930. Men når jeg ser på tester kommer i7 930 nokså mye bedre ut enn x6. Hvorfor sverger så mange til AMD da? Føler jeg har gått glipp av noe informasjon.

Lenke til kommentar

Bør også vurdere muligheten for et i5 750-oppsett. Der sparer du en tusenlapp på prosessor, og sikkert endel på hovedkort også.

Jge har nettopp kjøpt et slikt system med i5 750, Asus P7P55D Premium hovedkort og 4GB Mushkin Extreme ram. Fungerer superdupert, klarte tilogmed å klokke opp cpu fra 133 til 165 mhz BLK uten å øke spenning eller temp.

Den har tilogmed en søt turbofunksjon som klokker opp cpu kraftig hvis kun én kjerne benyttes. Ganske overrasket over ytelsen på den prosessoren.

Men mest sannsynlig dårligere enn i7 til videoredigering, men hvis spilling er det primære ville jeg sjekket ut muligheten

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...